Ja, dat heb ik al een paar keer gedaan. Bedenk wel, het is anders dan anodiseren, maar dat lijkt me duidelijk.
Shit jongens, dit is nu al m’n favo topic van 2021.
Ik ga op zoek naar een donor SKX .
Dus je begint telkens van de originele plaat, die je helemaal stript en weer opbouwt?
Dus je gebruikt een kleuren Laserprinter, print op van die water transfers en na de transfer nog even in de oven?
Hahaha, ja, dat is de heel simplistische versie er van.
Ik heb ook voor bepaalde uurwerken blanco platen ingekocht hoor, maarja, niet in alle maten en datum configuraties…
Ik heb ook een pons apparaatje gekocht bij Rio Grande, waar redelijk gangbare maten tussen zitten, en ik heb een wijzerplaat voetjes soldeermachine staan van Watchlume USA.
Klinkt allemaal erg vet! Ik ben jaloers en onder de indruk!
Stik hé, nog geen 4 dagen lid en al in het café.
Is dat een record?
Don’t jinx it! Over 2 dagen is hij dan weg… kunnen we fluiten naar custom wijzerplaten.
Da’s mooi gemaakt! Maar had je me dit niet iets eerder kunnen vertellen, dat had me een dure aankoop gescheeld (SARX077).
Ik gok dat er toch wel een verschilletje in zit
Ja die is wel leuk hoor! Krijg er spontaan zin van om een drankje te pakken. In die hoedanigheid denk ik wel dat ik er heel wat op kan!
Het was eigenlijk meer een knipoog naar deze…
En euh, alle waar naar z’n geld he? Ik ga geen dure uurwerken en kasten kopen als de technieken voor de wijzerplaten nog niet op dat niveau zijn, maar reken maar dat dat wel komt!
Ik gok dat er net zo’n verschilletje zit tussen die en de Presage als tussen de mijne en de Presage, met mijne uiteraard onderaan…
O ik zeg ook niet dat dat anders is. Maar voordat mensen denken de meest ingewikkeld wijzerplaten gekopieerd in een goedkoop horloge te gooien zijn… die GS waar @wilseiko naar refereert heeft vast een hele andere wijzerplaat qua opbouw en alles. Weet hij ook wel trouwens, maar ik moest het toch even kwijt.
Ha, dat mag ik hopen.
Overigens mag ik hem nog annuleren als 'ie binnenkomt. Dus dan hoor ik het graag snel
Ik hoop hem komende week binnen te krijgen.
…als het DHL een keertje uitkomt…
Het was heel leuk om te ontwerpen en te bouwen. Sowieso een horloge met een heel grote afstand tussen kosten en uitstraling, want het voelt heel veel duurder aan om de pols dan wat 't heeft gekost. Maarja, dat was natuurlijk ook de sport. Het is ook weer een rvs plaat, met sunburst uitgevoerd, drie lagen inkt om het relief te krijgen. Deze heb ik aan het begin van de corona crisis gebouwd en wou zo min mogelijk er voor bestellen, dus heel veel dingen, zoals de dial markers en wijzers zijn van oudere horloges af gekomen. Sommige markers van een Seiko 5, sommige van een steriele Royal Oak achtige plaat die ik ooit van ebay had, het metalen BSH logo is geleverd door Mike van het BSH team die ze ergens had laten maken, de secondewijzer had ik met de hand gemaakt en laten vergulden, er zit een ETA 2824-2 uurwerk in. De kast is een aqua terra stijl kast van het Chinese merk Corgeut, de band komt ook ergens uit Azië en leek wel aardig op de stijl van de Seiko Band die bij dit horloge hoort.
Die knipoogjes op je dials zijn ook tof verzonnen.
Astronomic Hibeat 360.000
Superlative stroopwafel officially syruped
Self waffling stroopmariner
Gaaf man!