Lume inderdaad :-). Gewoon kant en klare vintage lume? Of bewerk je die nog? In alle gevallen: knap werk!
Nee, diverse poeders en pigmenten. Ik maak de pigmenten over het algemeen zelf en meng dat eerst met de poeder in de gewenste kleur en dan gaat er binder bij.
Dat !
Prachtig!
Die (goedkope) parnissen zien er dadelijk geweldig uit!
Haha, ja dat is grappig dat je dat zegt, ik was bezig, en bezig en nog eens bezig en had wel een idee voor ogen, maar toen die ineens af was dacht ik zelf eigenlijk ook holy sh, dit is zo veel mooier dan hoe die eerst was!
Ja, maak ons even helemaal hebberig. Waar maak je je foto’s mee ?
Met mijn Nokia 9 Pureview. Niet dat ik die zou aanraden voor macro’s, maar van een kleine afstand neemt die al heel erg mooie foto’s.
Dit is hoe de Parnis er eerst uit zag…
Gewoon de wijzerplaat hoppa in de aceton en gepolijst, naar Haveman opgestuurd voor een laagje geel goud en bedrukt.
Ik zag overigens toen pas dat Parnis de plaat ook gedomed had! In de lelijke doffe lak die er op zat viel dat niet eens op! Verspilde moeite gewoon, maar nu!? Oeh!
Gaaf hoor.
En zelf vergulden? Is dat ook niet een optie?
Oh absoluut, er bestaan soluties voor, maar ja, ik heb al genoeg te doen…
Wat cool! Dit is echt mooi gemaakt! Jij gaat hier een hoop vrienden maken!
Re-tranfer dus.
Maar wat voor printer gebruik je?
Wij maken Thermal transfer inkten en hebben bv ook holografische linten.
Als dit matcht met jouw manier van printen kan ik je wel wat opsturen.
Of YMCK kleuren.
Edit: super cool wat je doet.
Ik gebruik een gewone office printer van Toshiba. En dan denkt iedereen ah leuk, ga ik ook doen! Nou ik heb er heel wat op weg geholpen en denk dat 2% er van ook daadwerkelijk tot enigszins acceptabele resultaten kwam. Misschien helpt het dat mijn ene opa emaillespuiter was van beroep, en de andere horlogemaker en (stereo!) fotograaf. Geen idee, maar het lijkt makkelijker dan het is.
Vind het wel heel interessant om nieuwe technieken uit te proberen natuurlijk! Uiteindelijk is toner natuurlijk ook een thermische inkt.
Edit: Thanks! (was niet echt een edit )
Niet helemaal. Dat is inktjet. Aangezien de inkt al vloeibaar is in de cardridge. Onze inkt is vast. En zit op rol. Verhitten tot ong 87c en het tranfert.
Als je wil kan ik je dat opsturen. Mag je proberen of je er wat mee kan.
Nee, toner is ook vast, het is poeder. Maarja, dit is iets wat de printer natuurlijk gewoon voor me doet. Het is alleen wel zo dat aan het eind van het transfer proces ik het nogmaals bak en dan zit het ook zo vast als een huis en kan het bij wijze van spreken de vaatwasser in. Dit zijn ook wijzerplaten waarvan je kan verwachten dat ze over 20 jaar of langer er nog steeds perfect er uit zien.
Ik vind dit wel interessant, maar met wat voor techniek of apparatuur wordt dit normaal geprint?
Heb je ook wit? Als het poeder is, kan ik wellicht een keer een cartridge er mee modificeren en vullen, en wat normaal niet kan, wit printen! Ik kan nu alleen vanaf een witte onderlaag starten namelijk, maar dat beperkt me qua mogelijkheden om andere tinten in de onderlaag te gebruiken. Is niet eenvoudig in elk geval.
Edit, oh ja, je zei op rol…
Misschien is het interessant als ik weet met welk apparaat. Vind het niet erg om iets er voor aan te schaffen…
Het wordt geprint met een Thermal Transfer printer.
Er zit een thermische printkop in.
Maar als je een beetje handig bent moet het op een andere manier ook te doen zijn.
De ondergrond moet wel vlak zijn.
We hebben ook transparante of zwarte inkten met UV pigment.
Maar als je per Pb je adres stuurt, stuur ik wel wat op. Kan je testen.