Vintage stijl zelf bedrukte wijzerplaten

Euh.

Ik euh.

Mhm.

Ik vind ze eigenlijk echt wel vet om eerlijk te zijn! Heel knap gedaan.

Begin je vanaf een bepaalde blanco plaat? Voor welke modellen kan je platen maken? Ik zie mezelf al met een custom SKX lopen :sunglasses:

3 likes

Mooi én grappig; wat een leuke combi!!! :ok_hand:

1 like

Nee, maar volg het wel regelmatig

1 like

:heart:

Ik kan voor elk type uurwerk een plaat maken, zeker voor een SKX. Stuur maar een ontwerpje in en dan kumnen we altijd kijken naar of het/wat er mogelijk is.

4 likes

Die Stroopdials zijn Amazing :ok_hand:

3 likes

Holy shit dat ziet er gaaf uit! Zullen wij vrienden worden? Ik zoek nog een custom dial met zo’n blauwe look als die oarfisher voor dit gebakkie.
Heb een sticker laten drukken maar dat ziet er cheap uit :smirk:

7 likes

Oh ja, daar kunnen we zo iets heel moois van maken! Doet dit forum ook aan persoonlijke berichten?

6 likes

Jazeker! Ik ga je een PB sturen.

5 likes

I got my eyes on you two :eyes: :grin:

Dit is echt wel heel tof! Ik heb hier ook nog een case liggen die ik ooit moet voorzien van een uurwerk,dial en toebehoren :innocent:

4 likes

Je gaat het nog druk krijgen @barboendel :sweat_smile:

10 likes

Wat cool! En humoristisch!

1 like

Doe je goed man! Hartstikke tof :+1:t3:

1 like

Wat een vakmanschap ! Mooi artikel met hele mooie foto’s !

1 like

Goeie😉

2 likes

@Barboendel, misschien kun je solliciteren bij de werkplaats van Dumet. Die had wat problemen met z’n wijzerplaten dacht ik.

5 likes

Vergeef mijn onwetendheid, maar wie is Dumet?

1 like

Long story…

Meer on-topic. Aantal hele mooie plaatjes👌

1 like

Wegens het daverend succes van dit topic en het laaiend enthusiasme van de leden, post ik nog even een rijtje foto’s!




Dit is trouwens een SKX, maar wel ook een zwaar bewerkte kast:

Toen de MM300 nog niet zo 13 in een dozijn gehomaged werd…

En hier een en ander van een ontwerp van HWA op het WUS forum:





En nog wat details van de Expedition…

Eentje voor iemands bruiloft:

28 likes

Zo dan! Misschien lees ik er over heen, maar hoe doe je de lume? Die breng je neem ik aan later aan? Maar dat is ook een vak apart volgens mij.

1 like

Lume bedoel je denk ik, verdraaide spellingscorrectie ook he? Ja, de lume breng ik handmatig aan. Grote oiler en kleine oiler, de een pakt een grote druppel als ‘pallet’ zeg maar, en de ander brengt het aan als ‘penseel’…

5 likes