Vintage stijl zelf bedrukte wijzerplaten

Meestal wel. Hangt af van materiaal en achtergrond textuur en kleur.

1 like

Zo effe met het ontwerpje bezig geweest…

7 likes

Yes, hij gaat tof worden hoor :ok_hand:t3:
Ben echt zo benieuwd naar het eindresultaat.
Ik heb ook echt al 1001 ideeën voor andere horloges haha.

2 likes

Dit topic is prachtig, ben verliefd op de self waffling stroopmariner. Ga zo door!

2 likes

Ha! Nu wel met het juiste aantal markeringen! :wink: Heel tof! :+1:

1 like

Echt heel erg gaaf, complimenten! Hiermee wordt ook wel heel duidelijk dat wijzerplaten (grotendeels) het horloge maken.

Iemand heeft volgens mij eerder al een Seiko SKX geopperd en ik denk zelf aan een Seiko 7548 (de grootvader van alle SKX’en) waar ik nog een oude wijzerplaat van heb liggen. Probleem is dan wel dat deze horloges een aparte minutenring gebruiken. Zou je die ook kunnen bedrukken met deze technieken?

2 likes

Rete tof gedaan @Barboendel :fire::fire::fire::ok_hand:t3:

1 like

Dank voor de complimenten mensen! :innocent:

Hier nog een schets, met nog wat wijzigingen, randen van de wijzers donker blauw, alles wat wit is is lume in blauwe gloed en witte kleur, de grijze delen zijn zilverkleurig.

Plaat zelf is dan dus sunburst RVS.

5 likes

Een chapter ring is lastig, aangezien de vorm het niet echt toelaat om op te printen. Het moet wel enigszins vlak zijn namelijk… Maar goed, ik vind het sowieso het mooist als die gewoon staal is en dan eventueel een minuten track op de rand van de plaat nog. Tenzij je dan echt niet uit komt met je wijzerset natuurlijk.

1 like

Inserts en datumwielen zijn overigens ook mogelijk. Hier twee voorbeelden van ‘experimenten’…

8 likes

ik heb me net een SMITHS PRS- 25 incoming. Prachtig uurwerk maar zou de wijzerplaat meer een vintage uitstraling willen geven zoals die explorer. Wat heb jij daar dan voor nodig? Er zit een miyota 9015 in als ik het goed voorheb? De originele plaat zou ik echter wel willen bewaren.

1 like

Heb al een keer eerder zo’n Smiths kast voorzien van een wijzerplaat.

Ik kan sowieso de maat van die wijzerplaat maken, en ook pootjes er aan solderen, maar dat zit minder stevig dan de hardgesoldeerde af fabriek en het is een stukje extra werk. Alternatief is dial dots, of een andere donor dial.

Ander alternatief is in China 100 lege platen bestellen, dan ben je om en nabij de 225 euro kwijt, wat zich natuurlijk omrekent in een schijtprijs, maar dan zit je wel gelijk met 100 stuks. Ik krijg op zich wel vaker vraag voor 9015 platen, maar dan is het wel haast altijd een andere maat of met datum of applied markers.

De 9015 kan ik ook een stille rotor mod geven trouwens, dat vind ik zelf wel erg veel prettiger als die rotor niet klinkt als een goederentrein en blijft naspinnen als een rad van fortuin…

Wat ik nodig heb is een design. Op z’n minst een foto van internet van kijk, dit is wat ik wil benaderen.

5 likes

Prima een donorplaat zal wel te scoren zijn en eigelijk zou ik wel de tekst willen van de huidige PRS-25 plaat maar dan nog meer vintage styled. Ik zal je er eens een PM over sturen alvorens op jacht te gaan naar een donorplaat.

1 like

Oh ja hoor, dat kan! :+1:

2 likes

Hoe lang doe je dit al en waar was je al die tijd, als ik alle reacties zo lees?

Edit: leuk topic dit!

2 likes

Ik doe dit nu ongeveer twee jaar. Ik was vooral actief op Watchuseek, daar kun je me al vanaf het begin hiervan terug zien in het Brotherhood of Submariner Homage deel (inmiddels 43e editie)

Het logo wat je dan ook ziet op veel van mijn platen is van deze hechte groep broeders van deze orde.

11 likes

Ik wil als stille volger van dit draadje even melden dat ik dit bijzonder leuk vind. Blijf ze posten die creaties!

3 likes

en ik denk dat er Heel veel stille genieters zijn zoals ook ik die denken yesss een topic waarin construcitieve nieuwe posts de leden wat nieuws laten zien:):slight_smile: erg leuk!! dank voor het delen van je voortgang:)

5 likes

Hah, geweldig jongens, hoe jullie dan toch uit jullie stulp kruipen! Ik zeg ook altijd maar, wees niet te stil! :innocent:

8 likes

Supertof om te zien dit! Ik zie graag een filmpje (versneld of timelapse ofzo) van het proces, lijkt me super interessant!

1 like