Vintage stijl zelf bedrukte wijzerplaten

Voilá

10 likes

Hij maakt wel een paar fundamentele fouten, maar het is in groffe lijnen het idee…

1 like

Cool!! Dit topic ga ik eens volgen!! Ooit twee setjes kasten, uurwerk, wijzers en platen bij elkaar uitgezocht maar nooit van gekomen om in elkaar te zetten. Blijkt na een jaar of wat dat de maat van de wijzerplaat ook niet passend is voor de kast. Onmogelijk om te vinden… … dus… de vraag is… custom diameters en designs ook mogelijk??? :grin::+1:t2:

2 likes

Bij mij staat dit topic ook op volgen. Super!
Had ooit eens een schets gemaakt voor een eigen wijzerplaat. Zal eens een keer gaan zoeken!

2 likes

Ja man, zien we te weinig in deze hobby, geniaal!! :joy:

1 like

Haast alles is wel mogelijk, one way or another…

2 likes

Nieuwe trend misschien - Wijzerplaat met " als u dit kunt lezen bent u mij te dichtbij" :thinking:

2 likes

Tudor style subje, 'k had vandaag de blues…

11 likes

Ziet er strak uit hoor.
Broflake :sweat_smile:

1 like

15 likes

Zo, even een proefduk gemaakt. Moet nog lume op hoor… Is een RVS plaat, met de hand geknipt en geboord, en met de hand gesunburst.

24 likes

Met de hand een sunburst? Hoe die je dat dan?

Ik krijg steeds meer bewondering voor al die technieken die je beheerst en tentoon stelt.

3 likes

Als ik moet gokken, dan is het borstelen vanuit of naar het centrum van de wijzerplaat.

1 like

Een oude schroevendraaier in de bankschroef, punt omhoog, schuurpapiertje dubbel vouwen en langs het hart, langs dat schroevendraaiertje halen en tegelijk langzaam de plaat roteren met een vinger. Simpel…

9 likes

Ik vind je wijzerplaten en de combinaties die je maakt echt mooi. Ongelofelijk hoeveel mogelijk is met printtechniek! Het enige waar ik een beetje moeite mee heb is de tekst. Ik snap dat dat met deze techniek misschien niet scherper kan maar is een andere techniek misschien mogelijk? Lichtgevoelige film/etsen, zeefdruk of tamponneren?

Voor de vintage vibes:

5 likes

Dat is ook de reden waarom ik een pad printer heb gekocht, ik wil gaan kijken of ik de huidige techniek daarmee kan combineren. Nou is het wel zo dat foto’s dat soort dingen pas zichtbaar maken, met het blote oog is het voor mij in elk geval niet te zien.

6 likes

Hij gaat echt gaaf worden! Beetje finetunen nog en hopen dat de secondewijzer snel komt :slight_smile:

3 likes

Lichtere kleur…

13 likes

Zo, gekke diameters, here I come!

13 likes

@Barboendel Wat een ongelofelijk mooie wijzerplaten! Ik heb speciaal een account aangemaakt om met je in contact te komen. Ik zou graag een wijzerplaat laten maken. Aangezien ik een nieuwe gebruiker ben, kan ik je nog geen privéberichten sturen. Zou je erop terug kunnen komen?

3 likes