Dilemma Seiko Marinemaster SBDX001 verkopen of niet

Het eeuwige dilemma als je een ‘high end’-duikhorloge wel of niet wil verkopen. Voor velen is de Rolex Oyster Sea-Dweller een droom. Zoveel geld betalen voor een horloge gaat mij iets te ver dus kocht ik de Seiko Marinemaster SBDX001. Een supervette-duiker die er goed uitziet en zeker qua formaat iedere Sea-Dweller weg blaast.

Nu richt ik mijn pijlen op een spiegelreflex fotocamera. Budget hiervoor dien ik te onttrekken aan de verkoop van een van mij high-end duikers. Spijt na de koop is nog tot daar aan toe maar spijt na verkoop is vreselijk. Ik heb wel eens duikhorloges verkocht die ik nadien toch weer nieuw heb gekocht. Ken je dat dilemma van ‘zou ik verkopen of zal ik het maar niet doen’?

Hou je MM. Als je die weer wilt kopen, betaal je de volgende keer meer. Een spiegelreflexcamera wordt steeds goedkoper of je moet een volgende keer betere specificaties hebben.

Er is een wereld aan gebruikte sprc’s te koop. Was gisteren in een fotovakhandel ( ze bestaan nog). Wat daar aan prijzen voor gebruikte camera’s zag verbaasde me: ronduit laag. Behalve Voigtlander en Leica.

Menno

Ik zou de MM niet weg doen om die reden… Weg is weg… Gewoon wachten met het aanschaf van een DSLR of idd. Een tweedehands kopen. Welke camera wil je kopen?

Nee joh, gewoon verkopen: aan mij nl :slight_smile:

ik zou mn klokje ook niet wegdoen. dan maar een ander potje opentrekken.

In geval van twijfel, niet wegdoen!! Krijg je later altijd spijt van.
Kijken of je een ander “potje” aan kunt spreken voor de aanschaf van een camera.
Succes met beslissen.

Mvrgr, Andre

Mmmm, de meerderheid hier zegt ‘niet weg doen’. Ik wil een Nikon camera maar dat zal maar moeten wachten. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we al een Nikon D82 in huis hebben maar die is van mijn lief en daar moet ik dan voorzichtiger meer om gaan en heb die niet altijd beschikbaar. Luxeproblemen. Merci allemaal!

Ja gewoon geduld hebben als er geen budget is voor een camera, pas verkopen als je er echt op uitgekeken bent en anders niet, heb wel een Sony spiegelreflex in de aanbieding trouwens ivm aanschaf ander toestel :wink:

SBDX001 ruilen voor een Canon D70?

Poeh!,

krijg het er haast benauwd van !..

Ik zou een Seiko MM nooit , maar dan ook NOOIT het veld laten ruimen voor wat voor camera dan ook!

Geen enkel min of meer waardevol horloge trouwens.

En ja…ook een mooie camera kan ik waarderen… maar nee.

MeistersingerFan Schreef:

Poeh!,

krijg het er haast benauwd van !..

Ik zou een Seiko MM nooit , maar dan ook NOOIT het
veld laten ruimen voor wat voor camera dan ook!

Geen enkel min of meer waardevol horloge
trouwens.

En ja…ook een mooie camera kan ik waarderen…
maar nee.

Tja en dan kan je niet eens meer je verkochte MM fotograferen:)

Marine master niet verkopen ! ik heb ook weleens zo’n truuk uitgehaald, spijt van gehad !

@watchagain:

Nee, alleen rood aangelopen peuters onder de Nutella… ;):wink:

Zodra je hebt gedacht over het verkopen van een horloge is het proces van afscheid nemen al begonnen. Verpatsen die klok, camera kopen en daar van genieten. Als je achteraf spijt hebt ga je maar weer op zoek naar een MM.

Het is geen uniek horloge, dus mocht de nood hoog worden, dan kan je hem altijd weer opnieuw kopen. Ik denk ook dat het afhangt van wat je al hebt. Als je al 10 duikers hebt dan zal je deze waarschijnlijk ook minder missen.
Gezien het feit dat je het al overweegt neem ik aan dat het niet je meest favoriete horloge is. In deze tijd kan het nog best lastig zijn om een horloge te verkopen, dus je kan het eens proberen en kijken wat voor reacties je krijgt. Je kan altijd nog nee zeggen :).

Houden die MM.
Tweede hands Nikon DSLR voor 300 euro scoren, is toch 2de camera.
En dan oefenen tijdens het verder sparen.
Volgend jaar een vette spiegelreflex, of niet natuurlijk, als het niet je hobby wordt of als de 2de hands het nog steeds doet.
Denk eraan, een goede fotograaf is camera onafhankelijk.

Voor wat het waard is, heb vorige week een Canon G15 (ok geen spiegelreflex maar komt echt in de buurt, Google maar eens) voor 379 bij simply electronisch incl verzending.

Voor dat bedrag zou ik de marinemaster niet wegdoen.

Prachtige reacties hier, dank allen!! Ik denk na…

MickeyMouseDiver Schreef:

Prachtige reacties hier, dank allen!! Ik denk
na…

Het is ook maar net waar je deze vraag stelt. Op een forum vol met fotografie-fanaten zal de score heel anders uitvallen… :smiley:

Ik denk dat een ander jouw prioriteiten toch niet kan bepalen. Wat vind je belangrijker?

Hoe dol ik ook op horloges ben, mijn high end audio installatie vind ik belangrijker. Toen mijn eindversterker plofte, heb ik probleemloos mijn Rolex 5513 verkocht, en hopsakkee, dan maar meteen beter matchende speakers, dus dag Panerai en Tudor.

Al mis ik vooral de 5513 nog wel eens, liever Bach door een high end installatie. Die Rolex komt wel weer een keer terug. Een ieder heeft het zijne.

Als jij die camera belangrijker vindt, zou je wel gek zijn die Seiko niet te verkopen. En andersom. Niemand anders dan jij kan dat bepalen.

Wat wil je trouwens gaan fotograferen? Heb je daar al ideeën over?