Dilemma: Tudor BB black of Pelagos

Als het puur om het uiterlijk gaat, zou ik voor de bbb gaan. Maar kwa materialen verkies ik de pelagos boven de bbb omdat hij een ceramische bezel heeft en van titanium is, en ik blijf het vreemde combinatie vinden roest vast staal en aluminium, ivm contact corrosie ( kan is alleen aanwezig als er een beschadiging op komt , maar toch)

Wow, dankje! Had jij ook wel willen hebben zeker!

1 like

Dat schijnt met de BB juist heel erg te zijn! Omdat de kroon van metaal is, maar de gekleurde ring om de tube van de kroon (wie helpt me even aan het juiste woord :wink: ) van aluminium. Zijn al meerdere gevallen van corrosie gemeld.

1 like

Beide horloges zijn prachtig.
De pelagos heeft wel mijn voorkeur. De combinatie van de grijze plaat en de titanium band is echt top.
Maar goed dat is natuurlijk persoonlijk.
Als je de Pelagos kunt houden wanneer je een 2e hands BBB koopt, zou ik dat zeker overwegen. Natuurlijk is het speciaal om een nieuw horloge aan te schaffen en uit de stickers te halen. Maar op dat moment heb je de eerste afschrijving al te pakken. Dat is dus eigenlijk een duur geintje :grinning:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik heb de bbr en pelagos gezien, en de voorkeur zou de.pelagos.zijn. De snelverstelling in de sluiting.vind ik handig en fraai. Die.op m’n seiko is handiger, omdat ie sneller werkt en ik horloge niet eens van m’n pols hoef af te halen, maar op de pelagos blijft de sluiting er mooi uitzien. Op de seiko.zie je de ratchet.

Helemaal met je eens wat betreft de dial van de BBB. Die frisse indices van de blauwe spreken me meer aan en had ik ook wel eens willen zin icm met de rode bezel.
Maar dan nog spreekt de Pelagos me het meest aan. De laatste heb ik overigens kunnen passen, de BB nog niet (kleine kanttekening).

gr, HJR

Ik heb de pelagos nog niet irl gezien maar ik heb toen voor de bb blue gekozen. Belangrijkste reden waarom de pelagos afviel was die lelijke gleuf in de sluiting, kon ik mij niet overheen zetten. Gelukkig maar anders was de keuze moeilijker geweest.

Kan je wel vertellen dat ik nog steeds (inmiddels 1,5 jaar om de pols) erg tevreden en gelukkig ben met mijn bb.

Hey Jeffrey,

Ik vind de Pelagos persoonlijk mooier, kwestie van smaak. Maar als je scherp een nieuwe kan scoren: why not!?
We hadden 2 weken terug nog mailcontact over hoe ik het wat dat betreft met de Breitling heb gedaan ;o).

Succes met beslissen!!

Woow, haha die gleuf heb ik nooit gezien als iets wat lelijk is. Juist meer als iets stoers. Lekker anders dan normaal :slight_smile:

Kun je aangeven waar je deze “meldingen” hebt gelezen?
Volgens mij allemaal broodje-aap verhaal.

Ik draag trouwens de BBBlue al een tijdje met veel plezier. Is mijn daily beater geworden. Top-klok. En door het eta uurwerk ook nog eens goedkoop in het onderhoud.

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=6726973&rid=12189#msg_6726973

Ik vind ze allebei aan de forse kant. BB is ook nogal ‘hoog’ viel me op. Ik zou voor een 40mm vintage Tudor gaan.

Ik vind de Pelagos wel erg cool, en heb op andere forums meerdere keren gehoord van BB eigenaren dat het best scratchmagnets zijn, daar zal de Pelagos minder last van hebben.

Ik vind de gilt dial eigenlijk wel erg goed te pruimen moet ik zeggen.

Moeilijke keuze want het zijn allebei erg mooie klokken.

Groeten,

Noel.

Als je een zwarte pelagos hebt
blauwe black bay erbij

Of
de zwarte black bay met de blauwe pelagos

de BBB, vind hem veel meer uitstraling hebben dan de pelagos. Maar
dat is persoonlijk. Volg dus vooral je hart!

Het wordt er niet makkelijker op zo :wink: Ik moet ze volgende week maar eens naast elkaar bekijken en vergelijken denk ik.

Hey Jos,

Leuk om je hier ook weer eens te spreken :slight_smile: Heb jij al een keuze kunnen maken, of heb je beide horloges nog?