Dilemma: Tudor BB black of Pelagos

Hallo,

Ik zit met een dilemma. Ik ben de gelukkige bezitter van een Tudor Pelagos. Eigenlijk was de BB black het horloge waar ik mijn zinnen op had gezet, maar ik heb de Pelagos middels inruil verkregen. Ik vind het een geweldig horloge. De looks, de afwerking, de makkelijk te verstellen band. Maar nu heb ik dus de mogelijkheid om een nieuwe Tudor BB black te kopen tegen een mooie prijs.

Voordelen BBB tov Pelagos:

Nieuw en ongedragen. Dus echt “mijn” klok en ook nog eens 5 jaar garantie.
Dressy, wat meer aanwezig aan de pols (bling bling :wink: )
Ronde indexen ipv de vierkante/ruitvormige.
41mm en wat platter, dus waarschijnlijk beter te dragen op mijn pols.
No-date (vind ik persoonlijk mooier)

Nadelen BBB tov Pelagos:

Gilt dial (als ze de dial van de blauwe BB gebruikt hadden was het een no-brainer geweest) ((grootste twijfelpunt))
De stalen band schijnt lastig af te stellen zijn voor de kleinere pols.
Geen mogelijkheid om de band af te stellen gedurende de dag.

Even 2 plaatjes ter vergelijking:

Bedankt voor jullie hulp :wink:

2 likes

ik ben bevooroordeeld, want heb zelf de Pelagos (en geen real-life ervaring met de BB), dus:
Pelagos!

Superstrak, comfortabel, eigen smoel

succes met kiezen (of eigenlijk niet doen dus…)

bor

1 like

Ik vind de BBB echt de mooiste van de drie Black Bay uitvoeringen. Ik heb zelf de blauwe gehad, vond hem wel groter dragen dan je zou verwachten. Heb je de BBB wel eens gepast?

Ik denk dat de Pelagos comfortabeler is en misschien ook wat waardevaster. De band is in mijn ogen het absolute verschil.

Maar je kunt volgens mij bij deze twee niet fout kiezen. Succes in ieder geval met je keuze, ben benieuwd naar de uitslag, zou ook zo maar mijn volgende dilemma kunnen zijn :wink:

1 like

Ik heb de black bay gepast en die zat perfect :slight_smile: Een andere mogelijkheid zou een mooie gebruikte burgundy black bay op leer erbij kopen :grin: En de Pelagos draagt idd super comfortabel. Een echte toolwatch. Een nieuw horloge daarentegen lijkt mij ook wel eens een leuke ervaring.

Een nieuw horloge is leuk, maar is ook meteen de grootste financiele afschrijving :cry:

1 like

Ik ga met Eric mee. Met een net gebruikt exemplaar hoef je niet te kiezen. Nou ja, elke dag welke je gaat dragen…

Nieuw kopen is best leuk, maar ik denk dat je daar spijt van krijgt. Mij is het de extra centen niet waard.

Easy pelagos…
Matzwart en titanium is wel mijn ding.

Ik heb de BBR. Vind het wel meevallen. Ik heb zelf ook een smalle pols maar kan de bracelet perfect afstellen met zijn microverstelling. Het zal niet zo super zijn als met een glidelock maar toch heb ik niets te klagen!

Vwb je keuze… Moeilijk, ik heb de BBB nooit in het echt gezien maar ik ben echt een fan van de BB serie. De Pelagos heb ik ooit gepast en ook dat vind ik een mega ding. Ik weet alleen niet of titanium mijn ding is, daarvoor zou ik hem een langere tijd moeten dragen.

Ik vind de Rode en Blauwe BB persoonlijk mooier, dus zou je me de keuze nu voorleggen zou ik voor de Pelagos gaan. Past mooi naast mijn rode BB :wink:

Ben niet zo voor de wijzers van (deze) Tudors … maar als ik tussen die 2 moet kiezen zeker de Pelagos :wink:

Lastig. Ik heb de Pelagos en de Blue bay gehad.
De BBB vind ik echt heel mooi. Maar momenteel ongeveer voor 2600 euro te koop. En dat is evenveel voor een gebruikte Pelagos. Een gebruikte burgundy of blue is er 2000 euro

Het zijn echt twee verschillende horloges qua uitstraling. De BBB lijkt mij meer inzetbaar.

Ik heb wel eens gedacht om de Burgundy aan te schaffen en een zwarte insert te scoren om af te wisselen.
Volgens mij is de kleur van de Burgundy wel meer bruin tov de Black. Wel beide gilt en dat maakt het juist specialer vind ik.

1 like

BBB al eens mogen aanschouwen/passen en wat is ie prachtig. Band was comfortabel al heb ik geen kleine polsen.
Met de pelagos heb ik geen ervaring.
Ik zou dan ook voor de BBB gaan.

Ik heb kleine polsen en ben nu twee maanden in het bezit van de BBB.
Het horloge is geweldig. De matte dail is ongelovelijk interessant. Hij past bij elke gelegenheid.
De Pelagos heb ik geen ervaring mee dus ik kan daar geen uitspraak over doen. Maar het kleine polsen verhaal is geen probleem. Hij is prima af te stellen. En anders op leer, staat ook prachtig!

http://uhrforum.de/tudor-black-bay-t252009

Ja ik zou TOCH voor de bbb gaan… ben ook 10x heen en weer gegaan qua gedachten maar hij is gewoon cool.

Maybe vloeken in de kerk he…

Maar wat als je voor een black bay blue gaat en een zwarte insert scoort…? Dan heb je het koele van de blue en de mooie bezel. Blauwe bezel is niet TE blauw in het echt overigens…

Zit je nog wel altijd met het kleurverschil bij de kroon/tube…

Ja dat klopt. Maar dat blauw lijkt zo vaak bijna zwart…

Maar hierin ben ik een slechte raadgever want ik ben kleurenblind (no shit)

In ieder geval succes met je keuze :slight_smile:

2 likes

Doe gek en doe beide! Ik kan 't zeker aanraden!

Als ik per se moet kiezen zou ik voor de pelagos gaan, want:
-Ceramische bezel
-Snelverstelling op de sluiting
-500m waterdicht
-Rubber en titanium band in een pakket

Maar het blijft een persoonlijke kwestie :stuck_out_tongue:

3 likes

Toch de Pelagos houden…Ga je spijt van krijgen… Zeker gezien de handig te verstellen band!.
Ik lees dat Tudor nu ook 5 jaar garantie geeft ipv. de standaard 2 jaar?

Het ultieme compromis :wink:

1 like

Vette gitaar!