Dilemma.. voor 15e verjaardag

Beste leden,

Mijn oudste zoon wordt over een half jaartje 15 jaar oud. Hij laat zo af en toe een plaatje van een horloge zien, wat hij mooi vindt. Rolex en andere “duikers” met draaibezel en metalen band.
Ik twijfel tussen een Seiko 5 of een Invicta pro diver of 1953.

Kunnen jullie me nog andere opties aan de hand doen? Moet automaat zijn (wel wat horloge-opvoeding meegeven) en geen Quartz. Mannetje is nog een beetje iel, dus rond de 38-40mm is wel maximaal.
Full set, nieuw, maar uit het blauwe gedeelte mag ook.

Groet,
Serge

8 likes

Is een Citizen Promaster geen idee?

Edit: hmm, te grote kast. My bad.

4 likes

Wat is het budget?

En als het per se 40mm of kleiner zou moeten zijn: skx013 is nog te koop bij creationwatches.
Mooie klassieker en zit goed in elkaar, daar kan die jaren mee doen.

7 likes

Gaaf!!! Hoe mooi is het om samen te gaan kijken…heeft ie die ervaring er ook nog bij met zijn pa…
Seiko boutique meepakken…

2 likes

Heb zelf ook geen grote pols (16,5 a 17cm).

1 like

Ik zou in ieder geval voor wat nieuws gaan, en vooral samen naar een juwelier gaan voor de beleving … en dan vooral kopen wat je zoon mooi vindt (ook als het iets is wat bijv een plakmerk is) … dan is het aan jou om daar op dat moment bijsturing aan te geven (financieel of adviesmatig :wink:) … Oriënt heeft overigens ook automatische horloges die binnen Seiko 5 budget passen :blush:

5 likes

SKX013 ?
Of de SKX013 Pepsi.

Dat is de mid-size van de legendarische SKX007 en 009

Een echte duikert voor een hele mooie prijs :+1:

5 likes

En de Hamilton Khaki Navy Scuba? Mooi klokje, wel iets van €700…

2 likes

Een Maen Hudson 38mm…

2 likes

Ik denk dat TS rond kijkt voor 100-200 euro als hij Invicta of Seiko noemt.

@Serge2 Heb je wel eens op Ali express gekeken? Klinkt misschien dom, maar je hebt veel leuks voor weinig geld. Bijna alles heeft een leuke NH35 en saffier en duikers zijn er zat.

Wat voorbeelden:



Anders kun je ook eens kijken in het blauw, daar komt vast nog wel een leuke SKX, 5KX of een Orient voorbij.

Allen ook veeeel betere kwaliteit dan Invicta.

3 likes

Ik heb deze nog nieuw full set liggen. PB maar als je interesse hebt.

https://www.invictastores.eu/nl/collecties/pro-diver/invicta-pro-diver-8926ob-automatisch-herenhorloge-40mm/

1 like

En de stoerste diver van 39 mm (imho), de legendarische Poljot Okeah…

12 likes

Quartz leren waarderen, daar heb ik meters aan horologische geschiedenis over geschreven op dit forum, en het doet me pijn om dit soort onzin nog steeds te moeten lezen.

Neem bijvoorbeeld een SBBN031 Tuna duiker met High-torque quartz uurwerk. Of een Citizen Promaster Eco Drive duiker aan de budget kant. Of zelfs een Casio Duro 200 duikertje aan de nog budgettere kant.

Prima spul. Meer dan goed.

Voor hoeveel geld?

Ik zou zeggen dat dat sowieso een mooie maat is.

Maar goed, je vroeg om

SPB147. Seiko. Prachtig horloge, 40mm. Perfectie. Simpel genoeg.

Baltic Aquascaphe. 39mm vintage-inspired duiker. Prachtig. En tijdloos.

Halios Fairwind. Ook 39mm.

Oris Sixty Five Momotaro edition. Supercoole collab met überhip Japans denim-merk. Ook 40mm.

Wasserdichtigkeit: 30 m (3 ATM)

:rofl: :pleading_face: :face_with_hand_over_mouth:

Begrijp me goed, ik vind 'm tof. Maar duiken? Pffff.

Dan liever dit nog:

Tikje groot met 41mm. Maar toch. Megatof.

Ohhh… en ik vergeet m’n aanstaande horloge:

De Serica 5303 is dan wel weer 39mm groot.

26 likes

Budget rond de 200 euro… ondanks de gave tips… hij wordt maar 15 en voetbalt…

2 likes

Prima hoor die Chinese duikers :+1::ok_hand:

5 likes

Niet te blikkerige bandje?

Nee, doorgaans gewoon solid en daarmee beter dan Seiko’s van 250 euro.

1 like

Dit is geen leugen. Ik heb er zelf geen actieve in de doos maar ik mis het gemak wel van iets te hebben dat gewoon altijd juist staat.

Dat gezegd zijnde: ga samen naar een winkel die dingen binnen budget en binnen categorie heeft en laat hem kiezen. Quartz, automaat, Apple Watch, … wat maakt het uit?

Een degelijk quartz binnenwerk is veel interessanter dan een halfgare automaat die je elke week terug juist mag zetten omdat hij een dikke minuut per dag te snel of te traag loopt. Mechanisch is leuk maar is ook een hoop gedoe met onderhoud. Als ze mij dat hadden proberen wijs te maken toen ik 15 was, dan had ik daar vriendelijk voor gepast.

Een horloge toen was gewoon een mooi accessoire. Hij zal zelf wel kiezen of dit hem meer boeit wanneer hij ouder wordt.

Maar goed, elks z’n ding. Binnen het afgeleide budget heb je twee leuke opties gekozen die aan jouw voorwaarden voldoen.

4 likes

Wasserdichtigkeit: 30 m (3 ATM)

Tjee, je hebt helemaal gelijk. Het is een prachtig horloge om mee naar de oceaan te kijken, maar wel vanaf het strand :sweat_smile:

3 likes

199 op Amazon.

Ik zou een schoolgaande tiener niet met een hommage opzadelen.

11 likes