Dilemma: welke Seiko 5 Sports zal ik kiezen

Hoi,

Ik zit hier in een dillema: ik weet niet welke Seiko 5 Sports ik als eerste zal kiezen.

Het gaat hier tussen de SNZG47J1 (ik krijg er een zilveren bezel bij) en tussen de SNZE93J1. Hieronder een vergelijking tussen de twee horloges:

Ik zal de horloge niet dragen tijdens het douchen en op zaterdag vanaf 08.00 tot 17.00 uur (werk). Voor de rest zal ik hem non-stop dragen; ook tijden het slapen. Verder heb ik heb een 17cm-17,5cm grote/kleine pols.

Ik hoop dat iemand hier ervaring heeft met de SNZE93J1, want zelf heb ik momenteel een SNZG35K1 en die is qua grootte helemaal gelijk aan de SNG47J1.

Dus: welke raden jullie mij aan om eerst te kopen? Alvast bedankt, he!

Groeten,

Bosnialove.

Als het een eerste is zou ik voor de zwarte gaan, vermoed dat die langer “houdbaar” is!

Kijk ook even hier, zover je dat nog niet gedaan hebt: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,271515

Hoi,

Ja, dat had ik al bekeken. Dit vind ik de twee mooiste Seiko 5’jes, vandaar dat ik geen keuze kan maken en daarom vraag ik welke jullie zouden kiezen.

Het is overigens niet mijn eerste Seiko 5.

En wat bedoel je met ‘langer houdbaar’ en waar baseer je dat op?

Tnx. :smiley:

Langer “houdbaar” als in: Raak je minder snel op uitgeken dan blauw.

Ik zou voor de blauwe gaan, wordt je echt vrolijk van!

Zwart is wat algemener, kan bij meer kleding en raak je misschien minder snel op uitgekeken.

De blauwe vind ik daarentegen mooier. De bezel is rustiger met alleen elk kwartier aangegeven. De indices en wijzers vind ik ook mooier.

Blauwe wijzerplaat is erg mooi.

Ja, lastige keuze, hoor! :wink: Jij hebt een luxe-probleem! :smiley:
Als je 't écht niet weet, dan doe je gewoon je ogen dicht en wijs je één van de twee aan. Je zult van geen enkele keuze spijt krijgen, lijkt me.

Blauw! kijk even in dit topic en dan ga je overstag. :wink:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,268638
Ik neem aan dat je al zwarte wijzerplaten in de collectie hebt?

Ik zou de zwarte kiezen, vind ik mooier:D

Ik doe niet aan collecties. Ik heb een GC 35502G1 en een Seiko 5 Sports SNZG35K1 en die heeft een witte wijzerplaat.

Zelf neig ik naar die met de blauwe wijzerplaat, ik ben echter wel bang over de dikte van die horloge…

@anon69152993na: Hoezo heb ik een luxe-probleem? Ze zijn best goedkoop hoor. :wink: En ik kan dat kiezen met de ogen dicht niet doen, want ik weet welke er links en welke er rechts zit. :stuck_out_tongue:

Bosnialove Schreef:

Ik doe niet aan collecties. Ik heb een GC 35502G1
en een Seiko 5 Sports SNZG35K1 en die heeft een
witte wijzerplaat.

Zelf neig ik naar die met de blauwe wijzerplaat,
ik ben echter wel bang over de dikte van die
horloge…

@anon69152993na: Hoezo heb ik een luxe-probleem? Ze zijn
best goedkoop hoor. :wink: En ik kan dat kiezen met de
ogen dicht niet doen, want ik weet welke er links
en welke er rechts zit. :stuck_out_tongue:

Je hebt straks 3 horloges. Dat noemen we hier een collectie. :wink:

Dat begint al bij twee horloges overigens.

Neem ze allebei, probeer ze en verkoop degene die niet bevalt hier op het forum, waarschijnlijk boet je 20 euro in.

Hehe, dat is helaas geen optie… :stuck_out_tongue:

Ik denk dat ik alleen kan inschatten welke ik zal kiezen als ik een real life wristshot zie van de SNZE93J1 en dan vanuit een hoek waarbij de het gezicht van de horloge kunt zien en met name de zijkant van het horloge; want daar twijfel ik nog om. Als hij niet zo dik is zoals ik dat mij momenteel voorstel dan wordt het echt de SNGE93J1. :smiley:

Bosnialove Schreef:

Hehe, dat is helaas geen optie… :stuck_out_tongue:

Ik denk dat ik alleen kan inschatten welke ik zal
kiezen als ik een real life wristshot zie van de
SNZE93J1 en dan vanuit een hoek waarbij de het
gezicht van de horloge kunt zien en met name de
zijkant van het horloge; want daar twijfel ik nog
om. Als hij niet zo dik is zoals ik dat mij
momenteel voorstel dan wordt het echt de SNGE93J1.
:smiley:

Nog maar een keer helpen dan met een korte review en wristshots:
In de tweede post vind je de wristshots!

Dat had ik al gezien. :slight_smile: Ik heb het hele internet afgestruimd naar plaatjes en informatie over het horloge. Daar had ik niets gevonden, dus wendde ik mij tot dit forum in de hoop dat iemand hem hier wél heeft. :slight_smile: Die wirstshot welke vanaf de zijkant is gemaakt kan ik niet veel mee, omdat het te veel is ingezoomd waardoor ik geen idee heb hoe het zou staan op een 17cm kleine pols. :wink:

Bosnialove Schreef:

Dat had ik al gezien. :slight_smile: Ik heb het hele internet
afgestruimd naar plaatjes en informatie over het
horloge. Daar had ik niets gevonden, dus wendde ik
mij tot dit forum in de hoop dat iemand hem hier
wél heeft. :slight_smile: Die wirstshot welke vanaf de zijkant
is gemaakt kan ik niet veel mee, omdat het te veel
is ingezoomd waardoor ik geen idee heb hoe het zou
staan op een 17cm kleine pols. :wink:

Heb je dan wel naar de tweede post gekeken…??? Vind dit een perfecte wristshot:
Daarbij vind ik 44mm wel haalbaar op een 17cm pols omtrek… ligt er overigens ook aan hoe je pols gevormd is.

Het is inderdaad een goed wristshot, maar ik doel meer hierop:

Echter, dit is te veel ingezoomd waardoor ik geen schatting kan maken over de dikte van de kast en de dikte van de bezel.

Zoals ik al zei in eerdere posts, twijfel ik over de dikte en niet over de grootte van de horloge. :wink:

Bosnialove Schreef:

Het is inderdaad een goed wristshot, maar ik doel
meer hierop:

http://i54.tinypic.com/141mliw.jpg

Echter, dit is te veel ingezoomd waardoor ik geen
schatting kan maken over de dikte van de kast en
de dikte van de bezel.

Zoals ik al zei in eerdere posts, twijfel ik over
de dikte en niet over de grootte van de horloge.
:wink:

Het is natuurlijk ook een erg moeilijke taal. :wink:

Ik zou me niet al te druk maken over de dikte van deze. Of je moet hem onder je overhemd willen dragen, want dat gaat niet echt lukken.

Hehe, ja inderdaad. :stuck_out_tongue:

…Ach, ik wacht wel gewoon af totdat Rob ze beiden binnen heeft en dan vraag ik hem of hij een paar foto’s vanuit dezelfde hoeken kan maken voor mij. Dat is net zo makkelijk.