De Dornblüth, maar dan een met een lichte wijzerplaat, zoals hieronder.
Die Breitling vind ik he-le-maal niets (sorry voor de B-liefhebbers;))
De Dornblüth, maar dan een met een lichte wijzerplaat, zoals hieronder.
Die Breitling vind ik he-le-maal niets (sorry voor de B-liefhebbers;))
Tsjah, het is saai, maar de Dornblüth. De Breitling vind ik niks.
Handopwinder trekt mij alleen niet zo aan eigenlijk, ik zou dus liever een Portuguese ofso nemen. Of een R.O.1 natuurlijk!
100% de Dornblüth!!
Ik vind ze beide (persoonlijk) niet echt “eerste keuze” (laat staan dat ik m’n geld aan dergelijke dure horloges ooit zou willen besteden :+), maar daar gaat het niet om…
Op de “Hype-schaal” zullen ze waarschijnlijk elkaars concurrent zijn, maar als (technisch) horloge-liefhebber is dit voor mij echt een makkie:
Dornblüth wint “hands down”: zowel esthetisch als qua techniek als qua exclusiviteit als qua rationele horloge-waarde.
Qua service heb ik twijfels, maar inzake “after-sales” kosten, zullen ze zowat even (peper-)duur uitkomen denk ik…
Met Vriendelijke Groeten,
Morse.
Even ervan uitgaande dat eventuele prijsverschillen er niet toe doen?
Zonder meer voor de eerste. Het ontwerp ervan is zuiverder, eenvoudiger en getuigt van een meer ingetogen (lees betere) smaak. Wel lijkt ze me vrij hoog. De Breitling is een horloge met een erg drukke plaat en bezel, voor mij een beetje tegen kitsch aan. Wat ik trouwens ook van veel Rolexen vind, het heeft voor mij tevens een te hoog kijk mij nou eens gehalte, als een fout opgetuigde bespoilerde dikke Duitse auto. Liever niet dus, maar dat is tevens persoonlijk en daarmee nogal subjectief.
Sommigen vinden dergelijke opvallende klokken zoals deze Breitling helemaal fantastisch, die zullen niet snel voor nummer één kiezen. Overigens snap ik toch niet helemaal dat je een dilemma kan hebben tussen deze twee horloges. Het zijn qua smaak twee uitersten, en liggen mijlenver uit elkaar.
Of je bent gewoon veelzijdig qua smaak, dat herken ik dan weer wel
Veel succes,
Groet,
Nico.
Bestaat er een gulden middenweg? Waarbij het beste uit twee werelden samenkomt? Dan is er direct geen sprake meer van een dilemma…
IWC b.v. doet mooie dingen met hun nieuwe Portuguese collectie.
Succes!
De Dornblüth 99.4 vele , vele malen smaakvoller.
Potdomme…stiekum zat ik toch te hopen dat jullie me richting die Breitling zouden loodsen.
Weet je wat het is, ik heb ze beiden om gehad en die Breitling staat me goed, zelfs mijn vrouw zegt dat. En die is anders heel kritisch. Die Dornblüth is natuurlijk een horloge die ik in principe veel tijdlozer, exclusiever (en nog wat van jullie argumenten) vind.
Maar soms wil ik de patser uithangen…denk ik… Normaal gesproken kan ik die drang onderdrukken, maar soms laat ik me gaan :+
Ik zal er nog eens goed over nadenken.
Als dit de keuze is dan zou ik zeker voor de Dornblüth gaan, hoewel ik voor dat geld ook andere opties zou kunnen bedenken maar dat is uiteraard strikt persoonlijk. Die Breitling vind ik echt een verschrikking!
Potdomme…stiekum zat ik toch te hopen dat
jullie me richting die Breitling zouden loodsen.Weet je wat het is, ik heb ze beiden om gehad en
die Breitling staat me goed, zelfs mijn vrouw zegt
dat. En die is anders heel kritisch. Die Dornblüth
is natuurlijk een horloge die ik in principe veel
tijdlozer, exclusiever (en nog wat van jullie
argumenten) vind.Maar soms wil ik de patser uithangen…denk
ik… Normaal gesproken kan ik die drang
onderdrukken, maar soms laat ik me gaan :+Ik zal er nog eens goed over nadenken.
De patser uithangen met die Brightling zal wel lukken…
Je moet met vrouwen niet over horloges praten.
Ik ken dat soort overwegingen, en eigenlijk heb je je keuze dus al gemaakt.
Ik zou zeggen: doe het lekker! Het is jouw horloge tenslotte, en jij moet er blij mee zijn, niet wij.
Ah, een makkelijke deze keer, zonder twijfel de Dornblüth 99.4
pfffieeuww.
De patser ben je al ( kwa prijs )…
Als je MOET kiezen ( waarschijnlijk van je vrouw ) Terecht ! , ben je ook met die Brightling geen patser ( meer ) …
Was al eerder genoemd geloof ik :
Zou een/de dikke ( dikste ) Stowa bestellen ! & van de rest mijn vrouw verwennen.
Veel wijsheid. ;)
De Dornblüth, maar dan een met een lichte
wijzerplaat, zoals hieronder.Die Breitling vind ik he-le-maal niets (sorry voor
de B-liefhebbers;))http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/ho
rloges/dornbluth.png
Ha, da’s die, die ik bedoel !
Tom, je hebt smaak ! ! ! (tu)
Ik zou zonder twijfel gaan voor de Dornblüth. Wát een prachtige klok.
ik zou de Dornblüth 99.4 pakken
als je patser bent met een tuintje op zolder past de breitling beter die is mij te sjonnie
Ik zou voor de Dornblüth 99.4 gaan, zeer stijvol. En met alle respect; ik vind breitling walgelijk.
De Dornblüth. Dat horloge straalt klasse uit.
Mooi gemaakt en een handopwinder is ook wel eens leuk voor de verandering.
Mijn advies: gewoon het horloge kopen dat het best voelt.
De Dornblüth 99.4 uiteraard. Met die Breitbling wil ik niet eens in het openbaar gezien worden, zo lillek vind ik hem. Maar goed, Breitling is nou eenmaal niet zo mijn merk. Eigenlijk vind ik alleen de Navitimers en de Superoceans mooi.
De Dornblüth, das vanzelfsprekend …
Als je een Breitling wil, neem dan een echte .
Breitling for Bentley is niet echt mijn ding.
Er is er maar één die ik echt prachtig vind: De Mark VI serie