Dilemma

Heren,

Het mooie van een limited is de nummering… Nu kan de nummering ook tegen je werken…

Ik kom in de verkoop nu een horloge tegen wat vorige maand op marktplaats stond voor veel minder.(en ik ga er vanuit dat ie voor nog minder aangekocht is…) (gaat hier niet om paar tientjes)
Wat zouden julie doen?

Zouden jullie potentiele kopers willen waarschuwen of niet en zo ja…
Potentiele kopers beschermen door:

*de aanbieder hierop attenderen via PB en vragen om een reeelere verkoopprijs?
*Opmerking hierover maken in zijn advertentie?

• iemand zijn handel gunnen en niets zeggen?
  • iets anders?

Beste Frenk,

Ik dacht hetzelfde toen ik de advertentie zag, alleen had ik het nummer niet onthouden, maar ik zag dergelijke horloges op meerdere plaatsen voor minder gaan.

Ik denk dat je verkoper per PB kan laten weten wat je gedachten erover zijn, maar verder bepaalt de markt de prijs (zoals bij de Rolex Milsub van 73K op ebay laatst)

Verder mag je denk ik aannemen dat de lezers hier wel weten wat een reële prijs is, dus zal een klok die veel hoger geprijsd is lang blijven staan.

Just my 2 cents

Misschien heb ik vandaag te veel mijn moreel momentje (eigenlijk niets voor mij om hier over te beginnen :)) maar idd de echte volgers weten de reele prijzen wel. Het gaat mij om de eendagsvliegen die hier misschien gevangen worden.

De markt bepaalt de prijs…

Ik vind ook dat iedereen ‘recht’ heeft op een leuke winst als ie toevallig eens
tegen een koopje oploopt…
Zolang het aangebodene is als omschreven is er volgens mij niets aan de hand.

Tis meer de manier waarop, het presenteren.

Toevallig weet ik het bij deze, bij genoeg anderen weet ik de verkrijgingsprijs ook niet, en doet het me niets…

een mazzeltje mag idd iedereen wel een hebben, zit nog te wachten op die van mij :slight_smile:

goed dat je hier even je hart lucht netjes is het niet, maar verboden zeer zeker niet.
tevens denk ik dat je vrij duidelijk bent geweest omdat je gaat spreken over limited en nummer.

Het mooie van een limited is de nummering… Nu kan de nummering ook tegen je werken…

Ik kom in de verkoop nu een horloge tegen wat vorige maand op marktplaats stond voor veel minder.(en ik ga er vanuit dat ie voor nog minder aangekocht is…) (gaat hier niet om paar tientjes)
Wat zouden julie doen?

ik denk dat iedereen die horlogeforum leest waarschijnlijk weet waar het om gaat en ze dan niet de hoofdprijs gaan bieden!!

Zou een potentiële koper niet voldoende verstand van zaken hebben?

En als die al een tijdje op zoek is, hetzelfde gezien hebben?

niet perse Rob, ik speur zelf bijvoorbeeld niet of nauwelijks op ebay en marktplaats, om een beeld te krijgen van prijzen raadpleeg ik chrono24 wel eens, maar goed, onderhandelen met de verkoper kan natuurlijk altijd.

De MP-aanbieder doet eigenlijk niets verkeerd. Hij mag aanbieden wat hij wil tegen de prijs die hij er voor wil hebben. Dat het aangebodene eerder op MP stond en verkocht is doet daaraan niets af.
Wanneer hij het horloge voor weinig op een rommelmarkt had gekocht en daarna op MP gezet had, had er geen haan naar gekraaid.
De uiteindelijke koper bepaalt of hij het geld er voor over heeft of niet.

Hoi,

Lijkt me niet echt een dilemma. Voor iedere potentiele koper van een item, is het zaak dat hij/zij de markt kent waarin ie zich begeeft. Is iemand nonchalant, en wordt er daarom een (veel) te hoge prijs betaald, heeft de verkoper “mazzel” en de koper is lui/gemakzuchtig/of naief geweest. Voor zijn of haar luiheid, of naiviteit wordt de desbetreffende persoon dan “gestraft” door veel teveel te betalen. Het is altijd zaak dat je voor de aankoop van iets ook zoveel mogelijk info vergaard van hetgeen je van plan bent aan te schaffen. De markt onderzoeken om te zien hoe de prijzen liggen, en wat de spec’s en details zijn, is stap nummer één.

Het lijkt me niet iemand anders zijn “taak” om daar op in te grijpen, en iemand mogelijk te beschermen voor zoiets als een te hoge vraagprijs. In de automarkt kom je dit zo ontzettend vaak tegen, dat het ondoenlijk zou zijn er iets tegen te doen. Je moet mensen ook niet teveel willen betuttelen, dat is zo ontzettend Nederlands. Ingrijpen vind ik wel noodzakelijk, indien grove onwaarheden worden beweerd, de aangeboden zaken niet deugen, of tenzij het replicaspul betreft.

Toch, verder heeft ieder individue ook zijn/haar eigen verantwoordelijkheid. Op je plaat gaan is iets wat ook een leermoment kan zijn wat bijblijft. Betutteling veroorzaakt bij mij bovendien jeuk in mijn haarwortels, en da’s niet goed :wink:

Iemand die een absolute hoofdprijs vraagt, prijst zich vanzelf ook uit de markt. Door internet is vergelijken kinderspel geworden, en de markt is behoorlijk transparant. Al kun je op een foto maar beperkt de conditie van een gebruikt horloge onderling vergelijken. Daar kan je dus niet op blindvaren.
De gemiddelde horlogekoper is heus niet achterlijk wat prijzen aangaat, veel van het zitten ook op fora.

Groet,

Nico den Haak.

Enerzijds snap ik je wel. Het lijkt op makkelijk snel geld verdienen.

Is het ook en nog legaal ook. Want volgens mij doet ie niks verkeerd.

Dat ie er ‘ontzettend hoge prijs’ voor vraagt… tja, als iemand het er voor over heeft…

Wel bedankt voor de tip. Weten leden dat er mogelijk wat te onderhandelen valt. Want dat kan natuurlijk altijd nog. :slight_smile:

marnix.moed Schreef:

Dat ie er ‘ontzettend hoge prijs’ voor vraagt…
tja, als iemand het er voor over heeft…

Maar vraagt ie een ontzettend hoge prijs of had ie gewoon mazzel
met inkopen???

we leven in een handels natie; gewoon laten gaan.

ik vind alles geoorloofd mits het geen bedrog betreft zoals repilica’s verkopen onder de noemer ‘echt’ oid.

Ik denk dat er niets mee mis is om je mening te vermelden in een PB.

Doe je niets verkeerd mee is immers ook legaal.

P.s ben een paar weken ook een ex horloge van mezelf tegen gekomen op MP.
is ook voor meer verkocht. dan dat ik hem aangeboden heb.
doe je uiteindelijk niets aan.

Vriendelijke groet.

N.Visser.

je gaat toch ook niet alle horlogerieen pb’s sturen die 2e hands horloges aanbieden?

zaken zijn zaken. iedereen heeft dezelfde kans om potentieel iets te verdienen op een horloge of elke andere zaak.

Time Cat maait me het gras voor de voeten weg!
Dit is precies de reden dat Neelie Kroes bij de mededingings autoriteit zat.

Jij stuurt pb’en en je hebt de handel nog niet eens

doel je nou op mij magnum?

Zaken doen is niets mis mee maar als er een vorm van bedrog in zit vind ik het niet pluis!

Voorbeeld:

Een maand ofzo geleden kwam er bij mij een man op bezoek
om een horloge aan te kopen.

Deze man was helemaal weg van het horloge en het paste helemaal
in zijn verzameling.

Er was alleen één probleem hij had mijn absoluut laagste vraagprijs niet
en vroeg of ik hem een maand vast kon houden.

En toen na veel wikken en wegen heb ik besloten hem toch te verkopen.

Met als resultaat dat het horloge binnen één week op marktplaats stond
met een nog hogere vraagprijs dan de mijne.

Dus conclusie: Het is legaal wat de man deed maar netjes is het zeker niet!!!

Met vriendelijke groet.

N.Visser.

yep je had me op zijn minst kunnen laten weten of ik wel goed bij mijn hooft was met dat bod maar volgens mij had je die band nog niet eens.