Hoi,
De klok waarmee ik serieus het virus serieus zijn vrije loop liet gaan, is toch wel de SMP300. Die is inmiddels in de verzameling, en exact de uitvoering die ik wilde.
Zo bekeken heb ik de “aanstichter” dus nog, en die gaat ook niet meer weg.
Wel heb ik een bepaalde stemming nodig om er pas goed van te genieten.
Meestal wanneer er een ontspaningsgelegenheid, gezelligheidsbezoek aan vastzit.
Outfit passend bij de klok, SMP om 
Om aanschaf mogelijk te maken zonder aanspraak van de normale fondsen, heb ik toen besloten een item uit een andere hobby van me weg te doen. Zo betaal je hobby met hobby, en vind ik aanschaf van een dergelijk topstuk (voor mij dan toch), dan ook meer verantwoord, lees: ik krijg het naar mezelf uitgelegd :+
Ik verkoop zelden een horloge, het zijn meer de te snelle (en niet Swiss made), impulsaankopen uit het begin geweest die het veld moesten ruimen. Wel heb ik onlangs de “standaard” Eterna 200 meter duiker type Montery verkocht, om met dat geld en iets erbij dezelfde Monterey in 500 meter in pro duikers uitvoering terug te kopen. Dat was meer een upgrade, de 500m is een pro en toch een heel subtiele duiker, waar ik een zwak voor heb.
Ten opzichte van de normale versie is ze iets groter (40 tegenover 41m), heeft een rode secondewijzer, ze is wat hoger, en de cijfers van de opdruk zijn groter. Ook is de band beter verstelbaar in grootte. Het zijn letterlijk de details die het hem doen. Van de standaard Monterey vond ik wel de verborgen sluiting mooier dan de dubbele sluiting van de 500m uitvoering. Ondanks de meer dan mooie en subtiele afwerking. Het profiel van de band zit namelijk doorlopend in de sluiting zelf.
Eerlijk gezegd om weer on topic te geraken, ik zou niet weten welke klok in weg zou doen voor een andere. Ik heb wel een subtiele Chrono van Hublot in gedachten die ik best zou willen. Mooi ding met rubber band. Toch, daar worden nog heel pittige prijzen voor gevraagd, die de hobby mij (nog?) niet waard is.
Het is me ook niet waard om daar een deel van de collectie voor op te offeren.
Even wachten dus tot ze goedkoper worden, crrrrissis 
Of niet natuurlijk, dan is het ook prima. Ik vind eigenlijk dat er horloges genoeg liggen hier 
Groet,
Nico.