Dilemma

Tja, wat zal ik doen…?!

Ik wil toch ook ooit eens de aanstichter van mijn virus in bezit hebben, alleen zal daarvoor mijn andere (en misschien wel meer ook) graal moeten wijken.

Wat zijn voor jullie de criteria om je ene graal in te ruilen voor een andere?

*ik heb bewust de merken en types vermeden voor een zo objectief mogelijk antwoord.

We zijn natuurlijk wel een beetje benieuwd wat dat ene horloge zou moeten zijn, nu gaat het met een TE grote omweg.

Zgn graals: die benaming met het bijgaande gevoel verdwijnt vaak bij een tijdje eigendom, blijkt het vaak toch niet helemaal te zijn.
Kan bij mij zelfs in futiliteiten / details zitten, het horloge hoeft echter niet in perfecte staat te verkeren, gebruikssporen zijn toegestaan.
Als mijn liefde te ver wegebt…gaat ie eruit.
Tot nu toe heb ik maar 1 keer een zelfde horloge teruggekocht, van de rest wat vertrokken is heb ik geen spijt.

Voor de rest: Gewoon doen !

Fair…

Natuurlijk is die ene mijn Alpina, waar ik overigens nog steeds gek op ben.

Altijd kopen is mijn mening, anders krijg je: Had ik maar…

Tja, ik hou van afwisseling dus echt een " graal" heb ik niet en de financiele middelen ook niet…ik heb een paar modellen die in de catogorie high end vallen en die ik erg mooi vind maar ja…soms vind ik de bedragen die er voor gevraagd worden buiten proportioneel hoog maar dat is met veel dingen zo…ik heb momenteel 2 horloges in de (voor mij) wat hogere midden(prijs)klasse die ik zorgvuldig overwogen en aangeschaft heb. Deze horloges zou ik niet verkopen om een andere graal te financieren om het simpele feit dat de horloges bij verkoop bij lange na niet meer opbrengen wat ik ze nog waard vind.

Ik zou dus gewoon nog even geduld hebben en verder sparen.
Voor de rest kan ik me helemaal vinden in de post van Lucien.
Suc6 met je besluit

ik zou alles verkopen behalve je nummer 1 favoriet, als je een andere favoriet erbij wilt kopen.

Ik doe niet zomaar horloges weg. Hooguit dat ik het iemand gun en em weggeef. Verkopen zal ik niet meer doen. 1x gedaan en spijt van gehad.

Met mijn graal (Rolex Seadweller) ben ik nu bezig en niks hoeft daar voor te wijken. Dat zal ik ook niet willen, dan maar lekker doorsparen. Wel zou ik zelf andere dingen voor laten varen. Zo heb ik toen ik naar Jaap ging om naar Rolexen te kijken op een sultana lopen knabbelen ipv een snelle buiten deurse snelle hap.

Time Cat Schreef:

ik zou alles verkopen behalve je nummer 1
favoriet, als je een andere favoriet erbij wilt
kopen.

Dat is misschien ook niet eens zo’n gekke optie…
Ik vraag me wel af of die andere 9 de kosten voldoende dekken?!

Ik heb niet echt een graal, wel een wensenlijst - die steeds langer wordt :frowning:

Eenmaal gekocht zal ik een horloge niet zo snel wegdoen. Ik hou van afwisseling dus regelmatig een ander klokje omdoen vind ik wel leuk.

Misschien niet helemaal, maar ze helpen je wel flink op weg denk ik zo.

Hoi,

De klok waarmee ik serieus het virus serieus zijn vrije loop liet gaan, is toch wel de SMP300. Die is inmiddels in de verzameling, en exact de uitvoering die ik wilde.
Zo bekeken heb ik de “aanstichter” dus nog, en die gaat ook niet meer weg.
Wel heb ik een bepaalde stemming nodig om er pas goed van te genieten.
Meestal wanneer er een ontspaningsgelegenheid, gezelligheidsbezoek aan vastzit.
Outfit passend bij de klok, SMP om :wink:

Om aanschaf mogelijk te maken zonder aanspraak van de normale fondsen, heb ik toen besloten een item uit een andere hobby van me weg te doen. Zo betaal je hobby met hobby, en vind ik aanschaf van een dergelijk topstuk (voor mij dan toch), dan ook meer verantwoord, lees: ik krijg het naar mezelf uitgelegd :+

Ik verkoop zelden een horloge, het zijn meer de te snelle (en niet Swiss made), impulsaankopen uit het begin geweest die het veld moesten ruimen. Wel heb ik onlangs de “standaard” Eterna 200 meter duiker type Montery verkocht, om met dat geld en iets erbij dezelfde Monterey in 500 meter in pro duikers uitvoering terug te kopen. Dat was meer een upgrade, de 500m is een pro en toch een heel subtiele duiker, waar ik een zwak voor heb.

Ten opzichte van de normale versie is ze iets groter (40 tegenover 41m), heeft een rode secondewijzer, ze is wat hoger, en de cijfers van de opdruk zijn groter. Ook is de band beter verstelbaar in grootte. Het zijn letterlijk de details die het hem doen. Van de standaard Monterey vond ik wel de verborgen sluiting mooier dan de dubbele sluiting van de 500m uitvoering. Ondanks de meer dan mooie en subtiele afwerking. Het profiel van de band zit namelijk doorlopend in de sluiting zelf.

Eerlijk gezegd om weer on topic te geraken, ik zou niet weten welke klok in weg zou doen voor een andere. Ik heb wel een subtiele Chrono van Hublot in gedachten die ik best zou willen. Mooi ding met rubber band. Toch, daar worden nog heel pittige prijzen voor gevraagd, die de hobby mij (nog?) niet waard is.
Het is me ook niet waard om daar een deel van de collectie voor op te offeren.

Even wachten dus tot ze goedkoper worden, crrrrissis :sunglasses:

Of niet natuurlijk, dan is het ook prima. Ik vind eigenlijk dat er horloges genoeg liggen hier :wink:

Groet,

Nico.

Tja, blijft leuk om iets naar uit te kijken te hebben. Ik bedoel de Seadweller is bijna binnen.

Maar dan ga ik weer verder kwijlen voor de etalages met een Nautilus. :stuck_out_tongue:

En toch ga ik maar eens serieus rondkijken wat er eventueel bij moet als ik mijn Alpina in wil ruilen voor…

Een TAG link/chrono!