Voor mijn volgende horloge twijfel ik tussen onderstaande modellen.
Ik vind ze allen mooi maar kan er me maar eentje aanschaffen.
Het zou een horloge zijn die ik dagelijks onder een pak zou dragen voor het werk.
Momenteel heb ik een omega speedmaster date en een junghans Max Bill automatic.
Panerai 210 (Heb ooit een 112 gehad maar ik vind de radiomir case iets subtieler)
Beide fraai, maar Panerai geniet de voorkeur ( waarom eigenlijk )
Die kan je lekker afwisselen met banden, zakelijk, casual enz
Bovendien staat de Pam onder een pak (zakelijk ?) veel klassieker
Lijkt me ook de bedoeling aangezien hij onder een pak gedragen wordt
Persoonlijk vind ik de PO met oranje cijfers de mooiste van de drie maar ik kan me voorstellen dat als je echt voor wat chiquer gaat je dan voor de PAM kiest.
Succes met dit luxeprobleem
Tsja nu ben ik wat bevooroordeeld maar vind een PO zeker ook niet slecht staan onder een pak, als hij tenminste, zoals eerder aangegeven, onder je mouw past (wat ik me met de 45.5mm afvraag). Zou dan wel de zwarte versie nemen oude of nieuwe model beetje afhankelijk van voorkeur/budget.
De planet ocean met oranje cijfers vind ik ook het mooiste en persoonlijk trek ik me vrij weinig aan van wat wel of niet onder een pak kan als het gaat om het model of type horloge. Ik kijk meer naar de kleur. Ik heb nu een pak aan met een zwart rood gestreept overhemd en heb daar dit horloge bij om:
Staat prima.
James Bond loopt trouwens ook vrolijk in zijn smoking rond met een Omega Seamaster om zijn pols wat naar mijn idee ook prima staat. Mijn suggestie, ga voor het mooiste horloge!
Sorry ik heb de Omega PO 45.5 mm en draagt perfect onder een pak.Loop dagelijks in pak dus weet dat het geen probleem is.
Natuurlijk ga je voor de PO 45.5 mm met oranje/rode indexen:D.
Mijn PO daar zijn de cijfer indexen toch echt meer rood dan oranje, de tip van de secondenwijzer is echt oranje en steekt echt heel veel af qua kleur bij de cijfer indexen.
Panerai is echt geweldig om te zien, geweldige afwerking maar vind de prijs/kwaliteit toch echt teveel uit elkaar liggen.
De planet ocean met oranje cijfers vind ik ook het
mooiste en persoonlijk trek ik me vrij weinig aan
van wat wel of niet onder een pak kan als het gaat
om het model of type horloge. Ik kijk meer naar de
kleur. Ik heb nu een pak aan met een zwart rood
gestreept overhemd en heb daar dit horloge bij
om:
James Bond loopt trouwens ook vrolijk in zijn
smoking rond met een Omega Seamaster om zijn pols
wat naar mijn idee ook prima staat. Mijn
suggestie, ga voor het mooiste horloge!
Tsja nu ben ik wat bevooroordeeld maar vind een PO
zeker ook niet slecht staan onder een pak, als hij
tenminste, zoals eerder aangegeven, onder je mouw
past (wat ik me met de 45.5mm afvraag).
Dat hangt er natuurlijk ook vanaf hoe goed je pak/overhemd past. In mijn ogen laat een goede pasvorm, zeker van een overhemd, niet genoeg ruimte over voor dit soort klokken.
Sorry ik heb de Omega PO 45.5 mm en draagt perfect
onder een pak.Loop dagelijks in pak dus weet dat
het geen probleem is.
Heb de 45.5mm ook gehad en paste dus niet onder mijn mouw waardoor hij tegen mijn pols aan zat te drukken. Loopt hier ook iemand met een big pilot rond met hetzelfde probleem. Ik vind dat geen gezicht. Hangt inderdaad voornamelijk van de pasvorm van je pak/overhemden af zoals JeR stelt:
JeR Schreef:
Dat hangt er natuurlijk ook vanaf hoe goed je
pak/overhemd past. In mijn ogen laat een goede
pasvorm, zeker van een overhemd, niet genoeg
ruimte over voor dit soort klokken.
Met de 42mm gaat het bij mij beter maar doorgaans kies ik een wat slanker horloge uit voor onder een pak.
Klopt als je mouw iets te strak zit dan zou je dat probleem kunnen hebben. Tot nu toe heb ik er zelf geen problemen mee gehad. Mijn pols is 17.5 tot 18 cm. maar ben echt blij dat ik toch voor de 45.5 mm ben gegaan.
Maar da’s natuurlijk een persoonlike keuze. Heb wel op de dzvl er eentje gevonden die de 42mm wegdeed omdat hij toch eigelijk voor de 45.5 mm wilde gaan. Ik denk dat als je pols niet kleiner is dan 17cm dat je gewoon voor de 45.5 kan gaan. Bij mij zit er aan beide zijden van de pols nog 1 cm ruimte.
Valt dus gewoon binnen de pols. Maar moet ook niet veel groter wezen, ik denk ook dat dit een mooie maximale maat is voor mijn pols. Ik heb ook nog een 47 mm Steinhart flieger maar dat is echt minder comfortable dragen.Net iets te groot vind ik vooral met die dikke opwind kroon, prikt net even teveel in de rug van mijn hand.
Gr Henk
leeuwentemmer Schreef:
Bigrosa Schreef:
Sorry ik heb de Omega PO 45.5 mm en draagt
perfect
onder een pak.Loop dagelijks in pak dus weet
dat
het geen probleem is.
Heb de 45.5mm ook gehad en paste dus niet onder
mijn mouw waardoor hij tegen mijn pols aan zat te
drukken. Loopt hier ook iemand met een big pilot
rond met hetzelfde probleem. Ik vind dat geen