dilemma

Ik ben van plan een nieuw horloge aan te schaffen. Een vintage Omega Seamaster of een Seiko Monster. Wat vinden jullie de beste optie?

Denk je hierbij aan een Seamaster die er uitziet als een duikhorloge of de oudere meer nette seamasters?
Seiko Monster is ook een goed en leuk horloge. Can’t go wrong with that :slight_smile:

tsja verschillende stijlen. Monster is een geweldig horloge. Heb ik zelf ook en draagt fijn.
Omega is ook een mooi merk. maar wat Marz zegt, ga je voor de klassieke look of de klassieke duiker (die ook helemaal te gek is). Dan moet je wel goed weten waar je mee bezig bent en goed opletten of hij helemaal origineel is en hoe origineel je hem zelf wilt hebben.

Ja, een Omega met klassieke look en het liefste zo origineel mogelijk. Maar ben bang dat ik een kat in de zak koop aangezien ik er geen verstand van heb.

Voor vintage Omega moet je gewoon eens hier kijken: http://www.vintagehorloges.nl/

bigjulie Schreef:

Ja, een Omega met klassieke look en het liefste zo
origineel mogelijk. Maar ben bang dat ik een kat
in de zak koop aangezien ik er geen verstand van
heb.

Heb ze beide. En beide prima klokjes en best betaalbaar ook, hoewel je met een Monster waarschijnlijk goedkoper uit bent.

Wat de beste optie is hangt denk ik af van wat je ermee gaat doen. Achter de computer mee zitten, dan kunnen ze allebei. Maar als je er mee gaat klussen, sporten, zwemmen, dan zou ik liever voor een Monster gaan. Bovendien kun je een Monster van saffierglas laten voorzien, welke behoorlijk krasbestendig is. Maar krasjes op het plexiglas van een oude Seamaster kun weg polijsten.

Heb je trouwens al een idee van welke vintage Seamaster dress watch je wilt? Er zijn daar in de loop der jaren zoooo ontzettend veel van uitgebracht. Overigens is het Monster ook in verschillende uitvoeringen uitgebracht. De limiteds tegen behoorlijk prijzen waar je een 2e handse recente Omega van kunt kopen…

Bedankt voor de site Marco.

Ik ga er niet mee klussen ofzo, dus dat maakt de keuze niet makkelijker. De oranje monster vind ik prachtig, en van Omega zou ik gaan voor een model zonder gouden kast. In mijn ogen is eenvoud het mooiste.

bigjulie Schreef:

Bedankt voor de site Marco.

Ik ga er niet mee klussen ofzo, dus dat maakt de
keuze niet makkelijker. De oranje monster vind ik
prachtig, en van Omega zou ik gaan voor een model
zonder gouden kast. In mijn ogen is eenvoud het
mooiste.

Misschien dat je met elementen van 't EHBO lijstje iets duidelijker kan aangeven wat je belangrijk vind in een klokje? De lijst kun je vinden met de zoekfunctie op EHBO.

Dit zijn de punten die ik van de EHBO lijst in kan invullen.
-stijl: geen voorkeur
-vorm: rond
-uurwerk in 't horloge: automatisch of handopwindbaar
-budget: +/- 350 euro
-band: leer of rubber

Ik hoef het horloge niet onder een pak te dragen, maar ik hoef er ook niet mee te zwoegen.

Heb begrepen dat Seiko een prima horloge is, maar Omega is toch een echt topmerk. Loopt zo’n ouder horloge eigenlijk nog wel helemaal goed?

Wat vind je van deze dan?
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,558422,558422#msg-558422
Erg mooie vintage Omega met een super goed cal 601 uurwerk (handopwinder).
Een nette prijs en van het forum.

Ik had het wel geweten :wink:

Groet,
Martin

D’r zit toch gauw een factor 5 tussen een Monster en een Seamaster? ::o

Die is inderdaad ook mooi.
Ik heb er eentje gezien op ebay, maar heb geen idee of deze echt is. Het is namelijk wel een mooi model vind ik

Die ziet er, zover ik kan zien, ook goed en origineel uit.
Is hetzelfde uurwerk alleen met datum.
Het is de vraag waarvoor die uiteindelijk weg gaat, ik verwacht rond de 200 a 250,-

Groet,
Martin

oja, zijn feedback is niet 100%.

Okee, bedankt. Ik ga denk ik dan toch even mee bieden :).

Succes :wink:

En heb je hem gewonnen?
Uiteindelijk is die dus weggegaan voor 231,- en zat ik met me voorspelling toch weer erg goed :wink:
Groet,
Martin

Nee ben het helaas niet geworden. Je zat inderdaad erg goed in de buurt met je richtprijs. Ik blijf ebay en forum in de gaten houden :slight_smile:

Het gaat toch een vintage omega worden. Heeft iemand ervaring met ebay-aanbieder zeitauktion?

Het is een Omega Genève uit 1972 geworden :).

Groeten Jules