Dilemma

Geachte forumleden,

Ik zit met het volgende luxeprobleem.
Momenteel bezit ik 3 Sinn horloges waar ik tot heden nog veel plezier aan beleef.
Maar ja sinds ik de Tudor Pelagos heb gezien, ben ik steeds meer gaan twijfelen of ik mijn Sinn collectie van de hand moet doen om een Tudor te kunnen bemachtigen.

De voordelen:
Minder kosten aan onderhoud op de lange termijn.

De nadelen:
Vrijwel geen afwisseling.
Krasgevoelig ivm titanium??
Kan ik leven met het licht gewicht?
Kan ik het voor mezelf rechtvaardigen dat ik van een ETA 2824 (Sinn ezm3) naar een ETA 2824 ga die 2.5x keer zo duur is en technisch niet zo geavanceerd is als de ezm3 en dat ik voor 1 horloge er waarschijnlijk 3 voor moet inleveren?

Wat zouden jullie doen?
Bijgaand een foto van mijn Sinn collectie.

Kan dat natuurlijk niet voor jou inschatten, maar kun je niet gewoon twee Sinns verkopen en de leukste houden. Beetje sparen voor de Tudor en dan heb je toch nog wat af te wisselen. Ja of toch alle drie verkopen en voor de afwisseling/daily beater een G Shock of Seiko duiker erbij?

Bij twijfel, niet doen. Ikzelf vind jouw Sinns tig keer mooier dan de Tudor.

Nou ik ook! Vooral de rechter! Wat een prachtig horloge! Ik ben niet zo thuis in het merk dus mag ik vragen wat voor model het is? Hij heeft wel van de speedmaster Mark modellen van Omega.

Bert1 Schreef:

Bij twijfel, niet doen. Ikzelf vind jouw Sinns tig
keer mooier dan de Tudor.

+1

Dank je. De rechter is een 144st sa.

De Sinn’s houden, wat een toppers.

Ik zou de sinn horloges ook lekker houden!

Ik ben geen flipperaar en zou doorsparen voor de Tudor.

Niks verkopen voor een Pelagos
Deze Sinns zijn prachtig.

Succes met het maken van je keuze, maar je weet het:
Once a Sinner, always a Sinner :slight_smile:

Die middelste Sinn vind ik nog steeds altijd erg mooi!

Ik zou er hooguit 1 wegdoen en voor de rest doorsparen.

Ok, de rechter en middelste sinn zijn inmiddels door anderen bewierookt.

Ik zou de sinn op de nato (de linker dus) in ieder geval houden.

De Pelagos vind ik zeker mooi!

Niet doen, krijg je spijt van!!

Je haalt de nadelen zelf al aan en die overheersen.

Succes met je beslissing.

SINN !!

Groet
Herman

gewoon doen, die fout moet je een keer maken. Later krijg je er spijt van :wink:

ik heb die truuk ook weleens uitgehaald. 4 horloges weggedaan voor een duurdere. Later ben ik weer meer betaalbare horloges gaan kopen, en ik moet zeggen dat ik daar meer lol aan beleef.

De Sinn horloges houden en doorsparen voor een Tudor.

Mwah…dilemamma…
Net als eerder geschreven kunnen de Sinn’s mij meer bekoren dan de Tudor, maar daar gaat het topic niet écht over over.
Het gaat erom hoeveel plezier jij nog hebt met de Sinn’s.

Het is een vaker terugkerende vraag, waarbij ik meestal stel dat ik betwijfel of de lol die je aan één horloge (in dit geval de Tudor) zult hebben, minimaal net zoveel is als de gezamelijke lol die je momenteel aan som van de te verkopen horloges (in dit geval de Sinn’s) beleeft.

advies: Sinn’s houden en gaan sparen. Als je de Tudor bij elkaar gespaard hebt, vraag je je nogmaals af of dit is waarvoor je wilt gaan, of … er inmiddels wellicht een andere "graal"is opgedoken. Ik denk het laatste! :wink:

En zoals ook al eerder is geschreven: bij twijfel niet doen c.q. afblijven.

valjoux 7750 Schreef:

Geachte forumleden,

Ik zit met het volgende luxeprobleem.
Momenteel bezit ik 3 Sinn horloges waar ik tot
heden nog veel plezier aan beleef.
Maar ja sinds ik de Tudor Pelagos heb gezien, ben
ik steeds meer gaan twijfelen of ik mijn Sinn
collectie van de hand moet doen om een Tudor te
kunnen bemachtigen.

Ik zeg: hou alle 3 je Sinns en spaar voor de Tudor.
Horloges waar je van geniet moet je (naar mijn mening) nóóit weg doen om een ander horloge te kunnen bekostigen.
Mocht je echt uitgekeken zijn op één of meerdere van je huidige horloges, dan wordt het uiteraard een ander verhaal.

Thx gents voor jullie input!
Ik zet voorlopig de pelagos in de koelkast en ik ga nog genieten van mijn huidige collectie.