Dilemma

Een nieuw horloge?

Zou het (nu al) opdrogen van de olie ook kunnen komen van het onder de felle lampen staan in de etalage?
Wie weet hoe lang het horloge in de warmte van de etalagelampen heeft gestaan…

of moet dat niet uitmaken?

Groet
Herman

1 like

Misschien niet opgedroogd maar van begin af slecht geolied ?

1 like

Olie opgedroogd in zo’n recent horloge? Naar mijn gevoel is dit vreemd, zeker met de huidige producten.
Zou het niet eerder liggen aan een in eerste instantie slecht oliën? Te veel, te weinig, …

Overigens een mooi horloge!! :+1:

Groet, Glenn

1 like

Ben zelf ook een beetje verbaasd over het opdroog verhaal maar alles is mogelijk. Denk idd eerder aan slecht olien bij de productie maar het is helemaal niet zeker dat het prolbleem daaraan ligt. Denk zelf aan een veer of iets dergelijks die niet voldoende gespannen is of zo. Maar ben geen horlogemaker dus praat misschien onzin :smile:

Bedoel natuurlijk probleem en niet prolbleem :laughing:

Lastig , hoop dat het snel naar tevredenheid opgelost gaat worden. Of misschien is het nu zo wel is opgelost.

1 like

Ik heb hier op het HF wel eens iets gelezen van een “insider” dat een bepaald merk zich niet echt druk maakt over het oliën aangezien de problemen zich toch pas na de garantietermijn openbaren.

het gaat ook niet persé over de olie maar ook op de manier waarop je die onderdelen in de olie zet.

1 like

Hopelijk is dat merk niet Longines :wink: Denk zelf aan Tag Heuer. Niet omdat ik er zelf ervaring mee heb, maar als je het internet afstruint kom je wel vaker negatieve opmerkingen over Tag tegen. Best jammer want ze hebben hele mooie modellen.

Hier even een update over mijn hydro. Heb hem op 16 jan. weggebracht en kreeg op 22 feb. een mailtje dat hij terug was van reparatie. Hieronder volgen wat foto’s. Ze hebben er blijkbaar een nieuw uurwerk in gezet en op 3 posities getest.





Tot zover de info!
Fijn weekend allemaal :wave:

2 likes