Dilemma

Ik heb deze pas geleden gekocht:

Een Seiko rally diver. Hij loopt zeer goed, een afwijking van nog geen halve minuut per dag is OK voor zo’n oudje.

De band ben ik nog niet uit, voorlopig maar even de zwarte houden.

Nu heb ik een originele bezel besteld, want het vermoeden was dat deze verkleurd was (de wijzerplaat hoort zilver te zijn, kan dus verkleurd zijn. En dus de bezel wellicht ook).

Die heb ik net binnen:

Inderdaad, donkerder.


Even er los op gelegd.

Staat wel beter geloof ik, niet zozeer bij de band als wel bij de indexen op de chapterring.

Bezel wisselen is wel iets lastiger dan bij een nieuwe… hij wordt geklemd met een draad…

Donkere bezel is wellicht mooier bij de indexen op de wijzerplaat maar ik vind dat je een stukje uitstraling van het horloge wat nu een patina heeft van horloge wat dertig jaar oud is weghaalt.
Met de aanwezige vakkennis op dit forum zal het verwisseln van de bezel geen probleem zijn en ben er van overtuigd dat jij geholpen wordt met dit lastige karwei.
Ik wil ook best zo’n dilemma.:slight_smile:

Dus de nieuwe bezel is donkerblauw? Hmm, ik vind de oude toch mooier staan.

Je zou haast gaan denken dat die lichtere bezel niet de originele is, die donkere past er inderdaad beter bij. Lastig hoor…

Mazzel dat je nog een nieuwe bezel te pakken kon krijgen.
Maar de oude vind ik er ook nog prima uitzien.
Weet je zeker dat deze wijzerplaat grijs is geweest.
Volgens mij is dit een orginele champagnekleur.
Ik heb twee oude seiko"s met grijze wijzerplaat,waarvan een in niet al te beste staat.
De verkleuring is toch een heel stuk anders dan deze Seiko.
Groet. Chris

Ik vind de oude mooier bij het woord “SPORTS” staat. En geeft, m.i., een charme aan het horloge.

Met beide bezels blift het horloge mooi.

Groet,
Alex

“kenners” op het Seikoforum geven aan dat hij er alleen met een zilverkleurige, blauwe en zwarte wijzerplaat is geweest… De bezel die ik heb hoort bij de blauwe.
(Maar die hebben ook niet alle catalogi meer.)

Seiko maakte vroeger ook al heel erg veel varianten op 1 thema. Wijzertje anders, kleur wijzerplaat anders, dat soort grappen. Doet Seiko nog steeds met de Seiko5 series.