Hieronder een objectief verslag van mijn ‘bijna’ verkoopervaring met @dions. Hoe vervelend ook, dit soort ervaringen zijn belangrijk om te delen. Voor mijzelf heb ik de conclusie getrokken. Ik laat het graag aan de lezer over zijn eigen conclusie te trekken.
Note: Voor de duidelijkheid vermeld ik hier extra dat het hier niet over het gewaardeerde lid Dion gaat. Graag uw attentie hiervoor.
-
17/8, ik zet mijn Steinhart Ocean 39 GMT Premium 500 te koop
-
18/8, dions meld zich met een bod
-
19/8, na wat heen en weer bieden worden we het eens. Wel meld dions dat hij pas rond 3/9 kan betalen en bied aan een kleine aanbetaling te doen. Aanbetaling voor forumleden lijkt mij een overbodige actie, ik wimpel het af en we wisselen gegevens uit zodat dions (op zijn eigen aangeven) de aanbetaling kan uitvoeren en ik tegen die tijd de verzending vast klaar kan maken.
-
Op zijn verzoek vermaak ik dions gedurende die periode van 2 weken door een paar keer wat foto’s van de Steinhart te sturen. Dions reageert hierop maar vanaf 29/8 niet meer.
-
3/9, ik verwacht een betaling of in ieder geval een bericht met de datum wanneer de betaling effectief zal worden uitgevoerd. Rond 3/9 kan bij mij immers 2/3/4-9 zijn of uiterlijk 1/2/3/4/5-9.
-
6/9, het grote niets. Ik stuur nog maar eens een bericht met het verzoek aan te geven wat zijn definitie is van ‘rond 3/9’.
-
7/9, wederom niets. Ik stuur wederom een bericht met de melding dat ik graag binnen 24 uur contact wil, anders cancel ik de overeengekomen afspraak.
-
U begrijpt het al, niets. Ik bericht mijn grote vriend dions dat de afspraak is opgezegd en ik de Steinhart weer te koop zet. Tevens meld ik dat ik een feitenverslag zal plaatsen in het “Ervaringen met……” topic
De grote vraag is natuurlijk naast wat beweegt zo’n jongen? (of in dit geval, wat beweegt zo’n jongen niet) is er wat met dions gebeurt? Geronseld als een plaatsvervangende scheepsjongen van Bontekoe? Is zijn woongebied een internetsvrije staat geworden? Of is er iets anders aan de hand?
Ik ga uit van een Marktplaatsje en onze Steinhart liefhebber verdient een plekje op mijn zwarte lijst. Mocht ik het mis hebben dan rectificeer ik dat wel,……zo rond de…
Voor nu kunnen forumleden aan de hand van deze info hun eigen plan te trekken, mochten zij ooit in aanraking komen met een koper die dions heet.
PS: In navolging van de aanwijzingen van @Jur, geen reacties hieronder plaatsen.