Direct een Ferrari, of toch eerst de Golf rijden?

Gewoon lekker opbouwen die collectie. Je hebt een Hamilton, dit is een erg mooi begin. Hierna kan je door naar iets van rond de 1000 euro bijvoorbeeld en deze prijs steeds met 500/1000 verhogen ofzo. Ik zou zeker niet met en Rolex/Omega/Panerai/AP etc. beginnen. Als ik dit zou doen, dan zou ik geen duidelijk doel meer hebben en dat zou deze hobby een stuk minder leuk maken.

Deze mooi Sinn bijvoorbeeld, omdat ik lees dat fliegers je erg aanspreken (nieuw, op staal voor 1060 euro, op leer voor 890)

(en ja, daar ben ik weer met mijn Sinn aanbevelingen… :wink:

5 likes

Haha, ja ik ben errug van de Fliegers, dat klopt. Maar hoe langer ik hier rondloop (wat nu nog maar iets van 2 weken is), heb ik al een aardig lijstje:

-Seiko SKX007 (even passen bij een maatje van mij ivm mijn kleine pols), anders evt se SKX013. Ook leuk om te modden.
-Een Flieger van Stowa/Laco (originele producenten, wil eigenlijk ook origineel uurwerkje, maar dan wordt de grootte al snel een issue met mijn pols).
-Omega Speedmaster (op termijn, eerst maar eens mijn andere zaken op orde).
En deze lijst wordt uiteraard groter.

Ow en daarnaast ook wat horlogetools (heb al het een en ander) voor het aanpassen/modden. Ik heb een paar (oude/kapotte) zakhorloges die ik voor de fun uit elkaar haal en in elkaar zet, wanneer ik daar de tijd voor heb.

Kortom, genoeg te willen, te wensen en vooral… uit te geven :sweat_smile::sweat_smile:

:point_up_2:

Bepaal dat vooral eerst, maak een selectie en kies vervolgens een aantal horloges (nieuw of waar reeds de kop er van af is) wat je ziet als must have! Daarna haalbaarheid toetsen en er voor gaan.

In ieder geval succes! :+1::+1:

1 like

4 likes

Klinkt heel ā€˜Sinn’vol :joy::ok_hand:.

Toch wellicht eerst bepalen wat hem echt aanspreekt en een aantal horloges selecteren wat hij echt graag zou willen hebben en de haalbaarheid bepalen :+1:

1 like

Ik zou een Golfje kopen en hier voorlopig nog even rondhangen en veel lezen :see_no_evil:

Welkom op het Horloge Forum en veel plezier hier gewenst. Leuk dat je je hier wilt oriƫnteren en ook eerst van de ervaringen van andere horloge liefhebbers wilt horen.

Zelf ben ik nu ruim twee jaar met deze mooie hobby bezig en heb min of meer ook gebruik gemaakt van m’n ervaringen hier op het forum.

Veel plezier hier en koop vooral datgene wat je zelf leuk vind!

1 like

Mijn eigen ervaring is dat ik na aanschaf van mijn eerste ā€œdureā€ horloge ik de veel goedkopere niet meer droeg. (Duur tov mijn budget/inkomen dus; relatief begrip)

Je spaart voor zo’n Rolex/Omega/Breitling en dan wil ik zo’n horloge ook Ć”ltijd dragen; ik heb em immers niet voor niets gekocht! :sunglasses:

Ik mijn geval draag ik dan ook alleen nog maar mijn ā€œtoppersā€ en de rest is afgeschaft op een beater en vakantie horloge (SKX009) na dan! :slightly_smiling_face:

Mijn motto: als ik zoveel geld uitgeef wil ik er ook Ʃlke dag van genieten! :innocent:

Dure horloges maakten mij dus wel verwend!

Enne…nu wil ik nóg duurdere horloges! :grimacing:

4 likes

Jij bent nu eenmaal een beau monde rakkertje.

1 like

Mjah, da’s niĆ©t altijd gemakkelijk Ide… :roll_eyes:

1 like

Dat weet ik toch lieve jongen. Daarom waarderen we je ook zo hier. Iemand moet de luxe mooiboy benchmark leven. :sunglasses:

Ik heb voorƔl een imago probleem hier merk ik. :thinking:

1 like

Nee joh. Je hebt het imago van iemand die elke dag op George Michael dansend, in een satijnen mantel, met champagne zijn ontbijt wegspoelt maar dat is volgens mij geen enkel probleem. :upside_down_face:

5 likes

Het klinkt geweldig.

2 likes

Het is een hand geverfde batik zijden ochtendjas voor de volledigheid en ik prefereer Ludovico Einaudi in de vroege ochtend.

Anyway; ik ga nu eerst ff met de PC Hooftstraat-tractor naar de traiteur voordat ie dicht is! :roll_eyes:

3 likes

Eet smakelijk pop!

1 like

Oh

Mijn

God

Als je niet zo oud was had ik je aanzoek gedaan lieve Jeroen. Zijn album Divenire staat standaard op in de slaapkamer, wanneer het licht gedimd wordt :revolving_hearts:

6 likes

Mijn beste,

ā€œKies je eigen weg, kies je eigen spel en geniet van elk momentā€!!
En voorts heet ik je van harte welkom binnen de gelederen van dit veelzijdige HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Batik
Ludovico Einaudi

Jeetje ik leer nog wat op dit forum zeg

2 likes

M’n eerste horloge was een rolex sub 5513. Omdat ik die wilde hebben en die kon betalen.

Ik zou gaan voor het horloge dat je het liefste wil hebben en binnen bereik ligt. Als je daar even voor moet sparen, zou ik dat doen en niet voor een goedkopere optie gaan omdat je die direct kan bezitten en dan kan opbouwen naar een duurder horloge wat je eigenlijk wilt.

3 likes