Wat een drukte alleen maar omdat TS wil weten wat hij/zij/hen het beste kan kopen als investering (ik weet niet waarom er een andere reden is).
Alles wat discontinued wordt is op de relevante horloge sites te vinden en eventueel andere modellen is een wilde gok want niemand kan in de toekomst kijken.
Dat wist ik nietā¦het eerste nieuwe weetje van de dagā¦dank hiervoor. Zijn deze Gucciās in het eigen atelier gemaakt of in opdracht gemaakt door een externe horlogebouwer?
Ik heb ook liever Chopard of Cartier dan Rolex (met name omdat je veel meer waar voor je geld krijgt ) maar voor alles is een moment
Wat is je definitie van exclusiviteit? Is dat zoiets vulgairs als prijs? Of misschien zeldzaam smaakvol ontwerp? Of gaat het om superlatieve technologie? Misschien wel om lage productie-aantallen?
Ik kan je nu al vertellen dat elk model wat Kurono Tokyo de komende tijd uit gaat brengen een unieke run is die niet meer terug komt, bijvoorbeeld.
Deze. Die draagt geweldig. Maar helaas: Het is geen limited run, hij gaat voorlopig niet uit productie, de techniek is slechts OK en hij is eigenlijk ook niet onbereikbaar qua prijs. Exclusief zou ik het niet willen noemen. De band. Daās wel het beste ooit.
Geen dank.
De uurwerken zijn exclusief voor Gucci gemaakt, maar het is uitbesteed aan Kering in La Chaux-des-fonds.
En wat is je salvo terug dan? Ik kon het goed waarderen, maar vind dat plaatje als repliek een anti-climax. Het lijkt wel een soort Tudor Ranger.
Soms maken modemerken leukere horloges dan horlogemerken, en soms maken gerenommeerde horlogemerken al jarenlang dezelfde ongeĆÆnspireerde shlock omdat ze het op hun reputatie toch wel verkopen. Daarbij doen ze niet eens meer aan R&D (of alleen het absolute minimum noodzakelijk om marketing van een soort USP te voorzien), want de drang naar het perfecte uurwerk is al sinds 1960 verdwenen.
Eens
Oneens
Geen mening
0stemmers
En graag het waarom ook even aangeven.
Dan kunnen we daarna de vraag van TS onderverdelen in 3 categorieƫn antwoorden:
Horloges die zo erg zijn dat we hopen dat ze uit productie worden genomen
Horloges die uit productie worden genomen omdat de producent een āverbeterdeā versie uit gaat brengen (denk aan de GMT Destro of de kreupele Sixties Style horloges)
Horloges die uit productie verdwijnen omdat de eenmalige run uitverkocht is
Ten tweede zou ik graag willen dat Richard Mille ophield met horloges. Gegeven zān laatste producten denk ik dat hij een hele kekke credit card wallet zou moeten kunnen maken.
Die zouden afgeschaft moeten worden als ze al bestaan, en voorts zou Box 3 en erfenissen boven de 25000 Euro gewoon lekker zwaar belast moeten worden ten faveure van een mindere belasting op de onderste schaal der loonbelastingen. Nivelleren is een feestje.
Ik stel bijzondere dingen op prijs. Maar daar hebben we Bvlgari, Cartier en Ulysse Nardin al voor, daar hebben we RM niet meer bij nodig. Die man die een soort kermis-versie van Franck Mueller kasten beroemd heeft gemaakt door de claimen dat je er een potje tennis mee kan spelen. Pfffff. En ik vond Franck Mueller al niks.
Wie bepaald wanneer en merk een modemerk of horlogemerk is en waar trek je de grens. Er zijn namelijk modemerken die automatische horloges maken zoals Armani, die ik gruwelijk lelijk vind. En merken die quartz horloges maken die ik mooi vind totdat ik ze beet hou.
Hier ben ik het roerend mee eens.
Hier ben ik het niet mee eens, het is misschien niet ieders smaak maar er zitten zeker wel leuke modellen tussen. Voor mezelf verdeel ik het altijd in twee categorieƫn; de horloges en de aquaria/terraria/dierentuinen. Maar zeker op het gebied van materiaal gebruik vind ik Richard Mille vaak vooruitstrevend.
Ik vind dat er tussen Richard Mille en Franck Mueller wel een verschil zit. Waar Frank Mueller voor een soort klassieke kermis stijl gaat in gekke kasten, gaat Richard Mille voor interessante skeletons en dierentuinen die ik allebei nooit zou dragen maar wel kan waarderen.