Waar kan ik terugvinden of een bepaald model (van Omega) in dit geval “Discontinued” is?
Er zal vast een eenvoudige verklaring voor zijn, maar ik kan het niet terugvinden op de official site van Omega.
In dit geval gaat het om een Omega Ploprof 1200 titanium. Deze staan nog wel op de site van Omega. Ook de prijs wordt nog weergegeven.
Ik weet natuurlijk wel dat ze nog te koop zijn, maar hoe kan ik zien of de productie gestopt is?
Voor de sfeer en omdat wij dol zijn op leuke foto’s hier wat pics van mijn stalen Ploprof.
Vaak als je op het type nummer zoekt (Google) kun je wel wat vinden. Omega zal niet op de site vermelden zolang de voorraad strekt. Als ze van de site en prijslijst af zijn is de voorraad op hahah.
Inderdaad even in Google invoeren Omega Type en Nummer en je krijgt een directe link naar de Omega site. Bijvoorbeeld: Omega Seamaster Ploprof 227.90.55.21.01.001
Op je vraag kan ik geen antwoord geven, maar buiten dat vind ik persoonlijk de laatste stalen Proplof wel mooier dan de opvolger in titanium. Lekker van blijven genieten!
Wat betreft je vraag: geen idee, sorry. Ik heb nog even gekeken in de omega vintage database, maar daarvoor moet een horloge toch al wel een jaartje of 10 end of life zijn, blijkbaar.
Groetjes van z’n opa trouwens. Ik zou ook nog wel ooit een moderne willen…
Buiten de kleur verschilt de opmaak van de wijzerplaat, de indices hebben een ander design. Ook is de bezel van de titanium versie keramisch, waar de bezel van de laatste stalen proplof een soort saffieren “coating” had wat de bezel een heel andere glans geeft.
Het zijn dus kleine details, maar maken het horloge wel echt anders.