Discu safe info gezocht union ancre automaat nieuwe aanwinst

Vandaag maar weer op pad gegaan en geen paaseieren gezocht maar horloges :grin: uiteraard op tafel gekomen zonder dat vrouwlief ze zagā€¦178 is genoeg zegt zeā€¦

Eerst getogen naar Veldhoven waar ik weet dat merendeels handelaren staan, geen horloges maar wel een gouden speld gevonden waar de entreekosten ruimschoots mee zijn gedekt.

Met droge ogen beweerde een handelaar dat de omega een originele was, dus ruil tegen mijn seamaster

met een beetje bijbetaling was geen probleem. Toen ik aangaf dat ik een kastopener in de auto had liggen werd de ruil een non-deal. Ik vertrouwde hem niet etc etc.

Nu mijn vraag;

Wie maakt me iets wijzer over de jaren 70 (?) automaat;

Union Ancre 25 Jewels

en volgens de achterzijde een discu safe uurwerk;

Deze aanwinst werd bij vertrek zwaar bevochten. We moesten als bezoekers parkeren op een weiland waar door de modder niemand meer vanaf kon. Met een trekker en de duwende hulp van mede gestrande heb ik er uiteindelijk 2 uur over gedaan om er vanaf te komen. De modder zat op mijn oren van meeduwen, maar mooi om te zien dat er dan een sfeer ontstaat van we zijn met zijn allen en lossen het wel op.

1 like

Tja Omega met mooie zwarte plaat is verdacht toch?
Ik moet ff zoeken tussen de plaatjes maar ik heb ergens een vroeg lcd horloge met ā€œDiscu safeā€ kast. Zal wel een speciaal gepatenteerde kast zijn, extra water dicht klikdeksel of zo.

Okee, hebbes!


En het uurwerk (vĆ³Ć³r schoonmaken)

Goed gedaan wat betreft die Omega. Wat al meteen in het oog springt, zijn de wijzers en de kroon. In combinatie met een zwarte (glimmende) wijzerplaat = ver uit de buurt blijven. Tjaā€¦wat valt er te zeggen over die Union ancre zonder het uurwerk te zien. Vrij klein horloge lijkt het me.

Discu-safe betreft de stevige kast, gemaakt door fabrikant Richard Pfisterer (logo RP), dus niet het uurwerk, zoals Martijn ook al vermeldt.