Discussie Steinhart/Stowa

Arno Schreef:

-Stowa heeft de mooiste band!!

Is dat een STOWA band? Lijkt een Di-Modell Tornado.

Nou ik ga hier morgen even voor zitten. Maar heb zometeen weer vergelijkings materiaal. Heb net de Nav_b 44mm Stienhart gekocht :slight_smile: had al een 47mm mij te groot. En ook een Stowa

Jeetje, elke keer als ik weer foto’s zie weet ik waarom ik tenminste tot februari wil wachten. Tijd kan me niet snel genoeg gaan, misschien het kompas van m’n IWC eens bijstellen…

Fliegers in hun oorspronkelijke form (in ieder geval hun oorspronkelijke uiterlijk) zijn al een tijdje enorm Hot. Vooral als een Flieger aan de volgende authentieke kenmerken voldoet:

  • Handopwinder
  • Geen opdruk op de wijzerplaat

De oorspronkelijke afmetingen van 55mm of meer is vaak zelfs voor de modegevoelige drager teveel van het goede. Daarom zijn de Fliegers in de formaten 38/44 mm erg populair. Er is redelijk veel aanbod, tegen telkens bijzonder goede prijzen.
Enkele aanbieders hebben de afgelopen tijd zeer succesvol ingespeeld op deze trend met redelijk geprijsde handopwinders in een Limited Editie.

Als het ook een automaat mag wezen is het aanbod nog ruimer en aantrekkelijker.
Vergeet in dit geval (als je een automaat geen bezwaar vindt) ook het merk Archimede niet. Die hebben nu ook een Flieger 42mm, Saffier, ETA automaatje, en een wijzerplaat zonder enige merkvermelding. Ik heb een paar dagen geleden er eentje besteld, en verheug me zeer op de levering.

Als ik de Steinhart Fliegers bekijk dan ben ik aangenaam verrast door de prijzen.En ik lees enthousiaste reviews. Ik moet zeggen dat ik Steinhart voornamelijk kende vanwege hun Rolex rip-offs, en dat geeft geen positieve associatie bij mij.
Na het zien van hun Fliegers stel ik die associatie bij.
Jammer vind ik wel de kleine sekonde bij de 9, en de merknaamopdruk op de wijzerplaat. Maar hun automaat zonder merkopdruk vind ik wel weer heel aantrekkelijk. (Zal ik die ook nog erbij bestellen?)

Als de keuze gaat tussen Stowa of een Steinhart, dan zou ik met de huidige prijsstellingen kiezen voor de Steinhart. En dan niet omdat Stowa te duur zou zijn, maar omdat Steinhart eigenlijk te goedkoop is. (koopjes alert)
Het zijn beide prachtige horloges…

“Steinhart te goedkoop” inderdaad. HOE DOEN HET VOOR DAT GELD!!

Groet,
Arno.

nou ja, hij zit om de Stowa F O…wie de fabrikant is weet ik dan nu ook!

groet,
Arno.