Disney horloge. Info gevraagd

Ik heb dit horloge zo’n 20 jaar geleden gekregen van een vriend en nooit gedragen. Meer een rariteit. Nu ik de horloge hobby heb opgepakt, ben ik toch wel benieuwd wat het eigenlijk is. Er staat geen merk op. Op de achterkant staat ‘House of mouse’ en MC0379. Op de zijkant can de kast nog ‘Since 1928’. Op de gesp ook ‘1928’. Quartz uurwerk.
Iemand meer informatie hierover?afbeelding|375x500

Voorkant?

1 like

Sorry, dacht dat ie er al bij zat

Hetzelfde horloge met een stalen band kwam ik op deze site tegen. Daar gaat het echter om een MC0414 en volgens de site is het een Seiko.
https://www.worthpoint.com/worthopedia/seiko-sii-mickey-mouse-disney-watch-watches-mc0414

Openmaken. Dan kun je zien of er een SII (Seiko Instruments Inc.) Quartz uurwerkje in zit.
Waarschijnlijk van rond 2006

1 like

“House of Mouse” is een Disney serie uit 2001.
1928 is het jaar dat Micky Mouse voor het eerst te zien was

1 like

Dank. Nog niet de clinic bij @vinwat gevolgd, maar dat ga ik inderdaad maar doen. Er moet sowieso een nieuwe batterij in. Gereedschap is besteld :wink:

Hallo Emile,
Bewonderingswaardig dat je de horloge hobby heb opgepakt.

Kennelijk wil je een vinwat clinic gaan volgen, maar dan moet ik je toch wel enigszins teleurstellen, de clinic is bedoeld om te leren omgaan met mechanische horloges, voornamelijk ook nog eens vintage horloges. Dat mogen ook Micky Mouse horloges zijn, maar dan wel mechanisch en als het enigszins kan vintage, Originele vintage Micky Mouse resp. Walt Disney horloges zijn inderdaad gezochte verzamel items.

Dus quartz horloges, worden zeker niet in de clinic behandeld, het enige wat op de clinic wordt gebruikt met een batterij is een ledlamp om gedurende de clinic beter het werkstuk te kunnen zien.
Waarvan akte.
Locutus Sum

2 likes

Deksels van Disneyhorloges losmaken is ook geen rocket science. Zal met een keukenmesje of platte schroevendraaiertje ook vast wel lukken. Zit vaak een punt waar je de deksel los kan krijgen ergens rondom de deksel.

1 like

Daar heb ik er ook een paar van liggen hoor. Maar het begint toch met het openen van de kast zonder schade. Zowel bij vintage mechanisch als bij quartz :wink: Dus ik blijf graag op de lijst voor de clinic staan…