Soms vraag je je af of ze alleen de zichtbare delen hebben afgewerkt of dat ze wat grondiger te werk zijn gegaan.

Soms vraag je je af of ze alleen de zichtbare delen hebben afgewerkt of dat ze wat grondiger te werk zijn gegaan.

Beste Rainer,
En, wat zijn de conclusies? Alleen een façade kan het echt niet zijn wanneer dit gerenommeerde bedrijf zelfs de strenge eisen van het Geneefse zegel tot een te geringe maatstaf heeft verklaard en uiteindelijk zelf maar de lat hoger heeft gelegd door met een nóg stringentere kwaliteitsnorm
http://montresuisses.blogspot.com/2009/03/patek-phillipe-abandons-geneva-seal.html
te komen. Het zal mij benieuwen welke andere topfabrikanten hierin zullen meegaan.
Hartelijke groeten,
Robbert
Da’s die kwaliteitsnorm waarvan ze ZELF de eisen opstellen EN de “bewaker” zijn, die norm ??
Groet
Mark
t is wel mooi hoor! Mijn broer heeft een vintage Patek zonder zichtbodem. Ik mag 'm niet openmaken maar ik ben juist erg benieuwd hoe mooi de afwerking daarvan is.
Beste Mark,
En daar heb je dus helemaal gelijk in: de slager die z’n eigen vlees keurt.
Feit is echter wel dat degenen die de voorwaarden
http://uhrentick.piranho.de/interaktiv/genfer_siegel/genfer_siegel.htm
voor het mogen voeren van het Geneefse zegel, op kleine aanpassingen in 1957 en 1994 na, als het ware hebben geconserveerd het ook na vele jaren niet nodig hebben gevonden de eisen op een meer drastische wijze aan het met de huidige middelen haalbare kwaliteitsniveau aan te passen. Zo worden er bijvoorbeeld nog altijd geen eisen gesteld aan de afregeling van het uurwerk.
Ik denk dat de kritiek niet zozeer Patek Philippe (die in zoverre al een uitzonderingspositie inneemt dat al haar mechanische uurwerken het zegel mogen voeren) zou moeten gelden, want de lat waarover zij zelf al jaren met gemak springen ligt nu aanmerkelijk hoger dan voorheen. Maar het zou inderdaad veel beter en overtuigender zijn geweest wanneer de branche als geheel zichzelf deze strengere normen had opgelegd en daarmee de schijn van Patek-afhankelijkheid had vermeden.
Hartelijke groeten,
Robbert
Mooie foto’s (tu) Dat is wel een aparte balans die ik daar zie.
Beste Jürgen,
Zie daar de Giromax-balans
.
Hartelijke groeten,
Robbert
Beste Rainer,
En, wat zijn de conclusies? Alleen een façade kan
het echt niet zijn wanneer dit gerenommeerde
bedrijf zelfs de strenge eisen van het Geneefse
zegel tot een te geringe maatstaf heeft verklaard
en uiteindelijk zelf maar de lat hoger heeft
gelegd door met een nóg stringentere
kwaliteitsnorm te komen. Het zal mij benieuwen
welke andere topfabrikanten hierin zullen
meegaan.Hartelijke groeten,
Robbert
Beste Robbert,
Een terechte vraag, heb ik idd verzuimd te vermelden. Mijn conclusie is dat de achterzijde van de rotor fraai is afgewerkt. Verder dan de rotor durf ik nog niet te gaan, eerst nog wat vingeroefeningen.
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is aan het “PP zegel” is of dit openstaat voor andere fabrikanten. Maar als dit wel het geval is kan ik me niet voorstellen dan anderen er ook daadwerkelijk aan mee gaan doen. Als ik Vacheron was zou ik geen PP zegel op mijn uurwerken willen …
Rainer
Beste Jürgen,
Zie daar de Giromax-balans.
Hartelijke groeten,
Robbert
Dank je Robbert (tu)
Beste Rainer,
Mijn opmerking was eerder een oproep om nog iets beter te kijken: het horloge straalt aan alle kanten kwaliteit uit en mede gezien de aanschafprijs mag dat vanzelfsprekend zijn. De tekst op de verschillende kloven en bruggen zegt ongetwijfeld iets over de oorspronkelijke staat van regulatie (temperatuur en aantal posities).
Over het PP-zegeltje: het was kennelijk de bedoeling dat de overige topmerken de uitdaging zouden aangaan, maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo heel erg in. Het Geneefse zegel was al jarenlang een zo goed als dood vogeltje en naast het feit dat ze hun producten niet zullen willen ontsieren door een Patekmerkje valt te vrezen dat er andere, commerciële belangen zijn die ze daarvan weerhouden.
Wat zijn de verdere plannen met dit horloge? Realiseer je wel dat wanneer er onverhoopt een onderdeel sneuvelt er niet zomaar een vervanging voor te verkrijgen is. Het enige alternatief is dan het horloge naar een Patek Philippe-dealer te brengen en dan wordt het heel, heel erg duur, moet ik vrezen!
Dit horloge is, mits in onberispelijke staat, natuurlijk wel een gewild item voor een verzamelaar!
Hertelijke groeten,
Robbert
Na deze

kon een volgende stap niet uitblijven (normvervaging?)

En niet te vergeten; wát een camera…
Het moet gezegd worden: Lef heb je! (tu)
Het moet gezegd worden: Lef heb je! (tu)
En een fles drank :)o
Wow, Erg knap.
Misschien kan je hem helemaal uit elkaar halen B)- :#
Want: hoe ziet de rest er langs de achterkant uit
?
Bedankt voor het delen!
Aanvulling: het anker is rondom gepolijst.