Goedenavond allen,
Het perfectioneren en optimaliseren van favoriete horloges is binnen de watch community niets nieuws. Zelf houd ik me hier vooral mee bezig door pinnetjes en bandjes te vervangen. Later heb ik zelfs eens een Luminox-wijzerplaat geschilderd, en inmiddels ben ik aangekomen bij Casio.
Als eerste had ik de W-800H-1AVES in bezit: de “normale” grijze variant met zwarte letters en cijfers. Perfect afleesbaar en met die mooie nostalgische vintage Casio-look. Kortom: zeer tevreden.
Met kerst kreeg ik dit jaar de W-800H-1BVES met negatieve display. Ik was meteen gecharmeerd van de strakke, tactische uitstraling. Na een tijdje dragen begon ik me echter te irriteren aan de soms matige leesbaarheid van het display. Tegelijkertijd bleef de donkere kast, de verduisterde button-informatie en het Casio-logo mij juist enorm aanspreken.
Toen kreeg ik een idee. Aangezien het in de basis exact hetzelfde horloge is, moest het toch vrij eenvoudig zijn om de modules om te wisselen en ze letterlijk van “jasje” te laten ruilen? Zo gezegd, zo gedaan.
Het resultaat: een strakke Casio W-800H-1BVES met een perfect leesbaar display. Wat mij betreft de beste combinatie van beide werelden.
Ik kan dit iedereen aanraden die zijn of haar Casio beter leesbaar wil maken, of gewoon eens iets anders wil proberen — mits je natuurlijk beide horloges in bezit hebt.
Zie hieronder het resultaat
Fijne avond!