displays en andere accessoires

aan de hand van een eerder topic had ik weer wat inspiratie opgedaan om weer wat veranderingen door te voeren in mijn horloge hobby, namelijk de displays en horlogewinders.

zoals ik al aangaf in dit topic had ik een kastje (van Ikea) samengesteld met ledverlichting met daarin de horloge verzameling in tentoon gespreid

hier zie je de oude combinatie:

de horlogewinders op de kast zijn inmiddels volledig gedemonteerd en enkel de binnenstukken (aandrijvingen) zijn gebleven om een andere behuizing te dienen.

wat er op de kast voor in de plaats gekomen is, is een zelfgemaakte display voor wat horloges,
dat is een draaitafel geworden met ook weer ledverlichting in verwerkt

en dit is het resultaat:

hier nog enkele foto opnames tijdens de beweging:

om nu terug te komen op de horlogewinders die ik gedemonteerd heb, die heb ik nu in de eerste lade van de kast onder gebracht in een zelf gemaakte behuizing,
oorspronkelijk zaten hier enkel maar drie zelf gemaakte kistjes in waar de horloges in opgeborgen waren,

namelijk deze:

en nu is dit het resultaat:

al bij al vindt ik het zelf een mooie verbetering, maar mezelf kennende is het geen garantie of het zo blijft :smile:
maar ik heb weer mijn bezigheid gehad en heb er ook weer plezier aan beleefd en dat is voornamelijk toch de doelstelling van deze mooi hobby, niet waar?

benieuwd wat de volgende inspiratie gaat brengen :sweat_smile:

31 likes

Heel mooi gedaan, maar de draaitafel zou ik misschien anders opstellen…nu staan de horloges in “tegenlicht” zodat ze zwart lijken en minder goed uitkomen. Misschien eens overwegen op boven de draaitafel ( op de muur of op het plafond) bv. Een Philips Hue spot te zetten. Die kan je ook instellen zoals je wil, en je horloges gaan dan beter verlicht worden.

1 like

Je hebt een hobby aan een hobby gekoppeld! Erg leuk dat je zelf aan de slag gaat met kistjes, winders, verlichting, etc.

2 likes

Echt leuk.

1 like

Heel mooi gedaan :+1:t2: Bezigheidstherapie, en dan ook nog zinvol en ten goede van de hobby

1 like

Heel tof resultaat :+1:

1 like

Poeh… gaaf hoor. En wat een enorme collectie!

1 like

Zo, dat is werkelijk heel indrukwekkend om naar te kijken

1 like

gisteren een nieuw display kast in elkaar gestoken,
de oude begon wat klein te worden en ik wilde weer wat verandering.
deze keer een kast met volledige glazen deuren :ok_hand:
en natuurlijk er de nodige ledverlichting ingebouwd :smiley:
nu kan ik ook genieten van enkele mooie dozen die bij sommige horloges horen :star_struck:

3 likes

Lijkt een winkel @jacobus :smile:
Lekker bezig!

1 like

Prachtige presentatie Jacobus. Stukje huisvlijt?

1 like

huisvlijt, ja, ik wilde weer eens wat anders en deze keer het geheel volledig aanschouwen :smiley:
vroeger zaten ze in een kast met schuiven, zoals je kan zien in het begin van het topic, het was wel praktisch maar je moest wel de schuiven opentrekken wilde je iets zien.

en nu ben ik in m’n nopjes doordat ik in één oogopslag alles kan bewonderen, ik kan nu zelfs genieten van af en toe een doosje te openen (er zitten pareltjes tussen) :heart_eyes:

mss dat ik in de toekomst ze ook nog eens terug post met het horloge :ok_hand:
al bij al zeer tevreden :+1:

1 like

Daaamn son Dat ziet er professioneel uit

1 like

Zeer mooi gedaan :wink:

1 like