aan de hand van een eerder topic had ik weer wat inspiratie opgedaan om weer wat veranderingen door te voeren in mijn horloge hobby, namelijk de displays en horlogewinders.
zoals ik al aangaf in dit topic had ik een kastje (van Ikea) samengesteld met ledverlichting met daarin de horloge verzameling in tentoon gespreid
de horlogewinders op de kast zijn inmiddels volledig gedemonteerd en enkel de binnenstukken (aandrijvingen) zijn gebleven om een andere behuizing te dienen.
wat er op de kast voor in de plaats gekomen is, is een zelfgemaakte display voor wat horloges,
dat is een draaitafel geworden met ook weer ledverlichting in verwerkt
om nu terug te komen op de horlogewinders die ik gedemonteerd heb, die heb ik nu in de eerste lade van de kast onder gebracht in een zelf gemaakte behuizing,
oorspronkelijk zaten hier enkel maar drie zelf gemaakte kistjes in waar de horloges in opgeborgen waren,
al bij al vindt ik het zelf een mooie verbetering, maar mezelf kennende is het geen garantie of het zo blijft
maar ik heb weer mijn bezigheid gehad en heb er ook weer plezier aan beleefd en dat is voornamelijk toch de doelstelling van deze mooi hobby, niet waar?
Heel mooi gedaan, maar de draaitafel zou ik misschien anders opstellen…nu staan de horloges in “tegenlicht” zodat ze zwart lijken en minder goed uitkomen. Misschien eens overwegen op boven de draaitafel ( op de muur of op het plafond) bv. Een Philips Hue spot te zetten. Die kan je ook instellen zoals je wil, en je horloges gaan dan beter verlicht worden.
gisteren een nieuw display kast in elkaar gestoken,
de oude begon wat klein te worden en ik wilde weer wat verandering.
deze keer een kast met volledige glazen deuren
en natuurlijk er de nodige ledverlichting ingebouwd
nu kan ik ook genieten van enkele mooie dozen die bij sommige horloges horen
huisvlijt, ja, ik wilde weer eens wat anders en deze keer het geheel volledig aanschouwen
vroeger zaten ze in een kast met schuiven, zoals je kan zien in het begin van het topic, het was wel praktisch maar je moest wel de schuiven opentrekken wilde je iets zien.