Rolex had die design in 1952 al gemaakt, het gaat hier om vintage he
Mān vriendin heeft er zo ƩƩntje, staat wel Michael Kors opā¦
Volgens mij pips bij 9-12-3-6 en lume in de wijzersā¦
Well spotted! Daās jammer, die had ik niet eens gezien. Valt die ook weer af. Al is het blijkbaar discreet gedaan.
Ik neem aan dat we de overblijfselen van Radium zien.
Je vergelijkt appels met peren?
Een klok van 60 jaar oud met een nieuwe jlc?
Je reactie komt compleet uit de lucht vallenā¦
Verstand en wijsheid komt met de jaren.
Hij is nog heel jongā¦
Ik vergelijk een dress-achtig horloge met een ander dress achtig horloge, allebei met moon-phase, calendar en zeigerdatum. Dat het ene oud is en het andere nieuw, interesseert mij niet.
Dat het ene verwacht 1.5 miljoen op te brengen is in mijn optiek een totale waanzin als je gewoon voor 30K netjes een water resistente brand spanking nieuwe JLC kan kopen die bovendien mooier en discreter is. Met garantie.
Oude meuk kan best heel mooi zijn, maar āverzamelwaardeā betekent voor mij meestal āyou paid to much for that [insert item here]ā
Ja Rolex moet ook echt gaan stoppen met Steinhart proberen te zijn. De submariner lijkt veel te veel op de Steinhart ocean one⦠Want dat zijn ze niet, kunnen ze niet en worden ze ook nooit.
Hoezo is dat waanzin? Meer mensen willen het, dus is de prijs hoger. Zo werkt dat nou een maalā¦
Die redenering slaat als een tang op een varkenā¦nog heel jong zeker?
Volgens mij wil jij vooral dat het blinkt. Maar ieder zijn smaak toch. Ik vind het allebei mooi.
Nee, technicus en pragmaticus.
De geschiedenis, al dan niet vervalst of gedramatiseerd, van objecten interesseert mij slechts zeer matigjes. Als een mechaniek beter of mooier is voor minder geld prevaleert dat.
Overigens, nu roept hier iemand dat de vergelijking JLC met Rolex gelijk is aan Rolex met Steinhart, maar laten we niet vergeten dat JLC al 50 jaar horloges aan het maken was voordat Hans Wilsdorf geboren was.
En @marijn, ik houd niet zo van dingen die teveel blinken, dus je zult mij geen diamantjes op wijzerplaten zien doen. Het liefst heb ik mān horloges in RVS en zonder veel poespas. Vandaar ook de Master Ultra Thin Moon als mooie vervanger voor āde duurste Rolex everā.
G[quote=āFate_Amenable_To_Change, post:35, topic:102573ā]
Ultra Thin Moon als mooie vervanger voor āde duurste Rolex everā
[/quote]
Ik vind dat het safierglas blinkt, de kast blinkt, en de wijzers blinken. Heel mooiš
Uhm dat noemt men selectief lezen want dat staat nergensā¦ow wacht,u kunt geen sarcasme van de rest onderscheiden?
Iets zeldzaams bezitten, dat in zijn tijd de top was, en waarvan de schoonheid met een kennersblik goed te zien is, lijkt me fantastisch. Net als een dure nieuwe BMW me geen lor interesseert, zou ik graag een topmodel in goede staat uit de vijftiger jaren willen hebben. Nu de centen nogš