Dit gaat echte knaken kosten .....Veiling van de duurste Rolex ooit gemaakt

De ‘Bao Dai’ Rolex Reference 6062

Ga jij je spaarpotje hiervoor leegslaan?
Ik kom een paar euro tekort denk ik.

3 likes

Ben bang dat ik dit een draak van een horloge vind :fearful:

6 likes

Ik ben bang dat ik me daarbij ga aansluiten.

groetjes Lenno

1 like

Tjonge wat is die lelijk :astonished:

1 like

Lekker fout. :sunglasses:

1 like

Mwa ik vind ze wel wat die Rolex moonphases.
Die stenen hadden niet gehoeven,maar verder vind ik hem wel mooi eigenlijk.

Prachtige klok om te zien. Buiten de Cellini lijn eindelijk weer eens een Rolex die mooi om te zien is. :innocent::stuck_out_tongue_winking_eye:

Deze is ook mooi:

3 likes

Leuk ding, alleen jammer dat er geen Seiko opstaat.

Lijkt wel een niet bestaande replica​:joy::joy::joy:

1 like

Zo dan?

1 like

.[quote=“marijn, post:7, topic:102573”]
Deze is ook mooi:
[/quote]
We think alike. (sorry)

Dit vind ik mooier dan een Day date of Sub.

Gezopen Marijn?
Of speelt je gespleten persoonlijkheid weer op?

2 likes

Beide. :slight_smile:

Ik had het tegen astonmartin. Dat komt misschien niet duidelijk over.

1 like

Wat een lilluk ding, zeg. Rolex zou niet net moeten gaan doen alsof ze Jaeger LeCoultre zijn. Want dat zijn ze niet, kunnen ze niet en worden ze ook nooit.

De RVS versie is veel, veel mooier dan dat rare diamanten circus ding, maar nog steeds een draakje. En dan laten mensen die rare, verlopen stalen band met speling er ook nog op zitten.

Zo heurt het:

Géén lume op wijzers, geen rare diamanten, geen rare verlopen stalen band. En vooral geen onnodige complicaties en lappen tekst.

Als je 'm dan met alle geweld complexer wilt maken, doe het dan zo:

Wederom, geen lume pips, geen lume op de wijzers, lederen band, betere Zeigerdatum wijzer en minder tekst op de plaat.

EDIT: En belangrijker, je houdt ook nog even 1.480.000 Euro over. :slight_smile:

6 likes

Broertje draak… iets minder fout goud, maar niet in balans, lijkt wel een Franken watch of een goedkope replica van iets dat in beginsel ook niet klopt. Kan er niet helemaal de vinger op leggen…
Kan de eigenaar wel begrijpen die dit wil verkopen.

1 like

Gelukkig ben ik een leek (en op het gebied van Rolex wil ik dat ook heel graag zo houden), maar volgens mij gaat het hier helemaal niet om het horloge alleen. Tja, hij mag dan voor die tijd bijzonder complex zijn geweest en het duurste dat Rolex te koop had (wat voor een foute patser ben je dan als DAT je vraag in de winkel is… als ik het verhaal goed begrepen heb is die Boa Dai uitgenodigd in Geneve om de vredesbesprekingen tussen Frankrijk en Vietnam te leiden, en is ie even ‘ontsnapt’ om te gaan shoppen. En daadwerkelijk in de Rolex winkel gevraagd wat het duurste was dat ze hadden. Ergens heeft het wel wat :-)).
Die diamanten, dat vol-goud, het telt allemaal mee. Maar de historie, en de laatste keizer van Vietnam als beroemdste eigenaar, dat speelt natuurlijk mee. Dit klokje is er NIET voor de schoonheidsprijs (alleen) lijkt me, maar vooral door het samenspel van al die delen van het verhaal…

mijn two pennies’ worth van vandaag… :slight_smile:

2 likes

Ik vind 'm wel erg mooi, buiten de diamantjes dan. Maar zoals hierboven al gezegd werd, gaat het daar bij deze veilig helemaal niet om natuurlijk. Ben benieuw wat 'ie gaat doen!

Maak je nou een grap of ben je serieus?

3 likes

Welk gedeelte van m’n reply zou je als grap beschouwen? :smile: