Dit gaat hem worden... op zoek naar een sportief blauw horloge

De Oris Aquis geen optie. Vind ik persoonlijk mooier en denk kwalitatief ook beter.

Of met Sunburst dial:

2 likes

Kijk even in het gezocht gedeelte bij het topic ā€œbekende (grijze) handelarenā€.

Daar vind je genoeg handelaren die hem waarschijnlijk goedkoper aanbieden. Gewoon nieuw en met garantie natuurlijk.

Zelf ook ooit navraag gedaan bij Qiphe, voor de rode variant. Prijs was daar 20% lager dan bij de juwelier.

Topkeuze!

1 like

Niks mis met Longiness! ( ha ha, mijn tablet maakt er ā€œLongontstekingā€ van _ lol! )
Erg mooi horloge!!! Goede keuze!
En heerlijk goed afleesbaar met die Arabische cijfers!

1 like

Ah zo jammer dat ze datum onderaan hebben gezet

Mooie sunburst hoor :thumbsup:

Kun je dat ā€˜kwalitatief beterā€™ onderbouwen? Geen aanval, wil graag horen waarom Oris kwalitatief beter zou zijn. Heb namelijk zelf de hydro op mn wenslijstje staan.

De Oris zou ook mijn keuze zijn. Al was het alleen al vanwege de rustigere dial.

Nou ik vond hem in mijn handen m.b.t de afwerking van de kast beter aanvoelen, waaronder ook de stalen band. De uurwerken zijn eigenlijk hetzelfde dus dat zit wel snor.

Groot pluspunt van de Oris vind ik nog de keramische bezel en de open achterkant.

1 like

Dat vind ik net mooi en veel rustiger ogen die datum op de 6.

Juist niet. Veel gebalanceerder dan op 3

1 like

Bij RenƩ Kahle lag deze nieuw op staal voor 750 euro, en de Quartz op rubber voor 525 euro.

De positie van de datum is een kwestie van smaak. Net als de achtergrondkleur van de datumā€¦ en die vind ik bij Oris mooier.

Voor de rest, beide zijn mooie horloges.

Is zeker een mooi model, net iets te netjes.
Heb ook een LLD No Date, is ook een rustig/net sportief horloge.

O

Ik zie het niet ā€œmeerā€ op de site staan. Heb nu 2 adressen waar ze een stuk goedkoper zijn. Morgenmiddag nog iemand bellen. Een kan ik voor ā‚¬ 775,00 ophalen. To be continuedā€¦

er staan een met zwarte wijzerplaat op deuxieme .main be voor vraagprijs 650 ā‚¬ ofzo

Zowel de Oris als de Longines zijn erg mooi blauw!
Ik ben alleen niet zo van de snowflakes (wat qua taal weer vloekt met sunburst :smile:)

Ze staan inderdaad niet meer op de site zie ik nu. Wellicht nog een belletje wagen, maar waarschijnlijk zijn ze dan weg. Jammer!

Bij nader inzien vind ik de Oris toch wel heel erg cool. :sunglasses:
Maar 1650 euro is ook weer een bak met geld he of valt hier nog in te onderhandelen?

http://www.uhren-miquel.com/oris-watches/aquis/ :wink: