Dit heeft toch niets met Omega te maken?

Op ebay. zie ik deze verkoper een aantal geskeleteerde uurwerkjes aanbieden. Ze zijn erg oud. Het skelet werk lijkt zeer primitief gedaan maar toch is het een leuk stukje huisvlijt. Dit is toch geen “echte” Omega? Hij heeft ok nog een zenith in de aanbieding.


Hier een foto.

Het zijn vaak nep horloges, of op z’n best franken watches. Komen vaak uit landen zoals Oekraine. Op WUS heb ik ook wel topics gezien over dubieuze Patek’s en Breguet’s.
Nieuwe vorm van oplichting, helaas.

Er zijn hier ongetwijfeld kenners, die dit kunnen beantwoorden.

De eerste vraag in mijn persoonlijke stappenplan “Hoe bepaal je of iets namaak is?” is de vraag, komt het uit de Oekraïne ?

en ook vaak, wat kost het?

hcptdg Schreef:

en ook vaak, wat kost het?

Vraag 2 is een variant daarop, “Is het te mooi om waar te zijn?” :wink:

hcptdg Schreef:

en ook vaak, wat kost het?

Wat de gek er voor geeft zijn veilingen beginnen met een startbedrag van 1 euro.

Art Deco uit 1909. Nou nou, de maker kon in de toekomst kijken blijkbaar…

Over 9 uur is deze afgelopen. Een IWC! nou ik denk het niet. Maar voorlopig brengt hij al 500 euro op.


Het graveerwerk ziet er echt niet mooi afgewerkt uit imo. Maar hij heeft zijn advertenties heel netjes verzorgd dat moet ik hem nageven.

Volgens mij zijn het vriendjes die de prijzen opdrijven. Ik vertrouw die biedingen niet zo.

Ik vind ze in ieder geval knap lelijk :slight_smile:

marijn Schreef:

Volgens mij zijn het vriendjes die de prijzen
opdrijven. Ik vertrouw die biedingen niet zo.

Dat is een riskante bussines. Als een vriendje de uiteindelijke winnaar is moet de verkoper toch 8% provisie betalen. Als dit een paar keer fout gaat kan het lekker in de papieren gaan lopen. ebay is geen marktplaats dus ga er maar van uit dat dit legitieme kopers zijn.

Hoezo als deze “scam” al 100 keer gelukt is wat maakt het dan uit dat je af en toe die 8% moet betalen?

floris Schreef:

Hoezo als deze “scam” al 100 keer gelukt is wat
maakt het dan uit dat je af en toe die 8% moet
betalen?

Je kunt overigens ook nog een procedure starten dat de koper niet wil betalen. Je krijgt je kosten dan terug. Heb ik helaas ook eens moeten doen, toen bleek dat mijn iphone gekocht was door een obstinate puber die blut was…

dreski Schreef:

Op ebay. zie ik deze verkoper een aantal
geskeleteerde uurwerkjes aanbieden. Ze zijn erg
oud. Het skelet werk lijkt zeer primitief gedaan
maar toch is het een leuk stukje huisvlijt. Dit is
toch geen “echte” Omega? Hij heeft ok nog een
zenith in de aanbieding.
http://www.ebay.nl/itm/0mega-Skeleton-1909-Art-Dec
o-Mens-Watch-MEDIEVAL-BATTLE-/280947292774?pt=Wris
twatches&hash=item4169c37a66
Hier een foto.
http://i.ebayimg.com/00/s/NjU4WDUwMA==/$(KGrHqR,!n
QF!K(nh8KfBQM71Qu,Qw~~60_3.JPG

Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar:

Als je géén Russische horloges verzamelt, moet je niet op eBay naar aanbieders uit de Oekraïne kijken…
En ook dan moet je heel goed weten wat je doet.

Aan de andere kant: Ze zijn wel creatief:D Ik moet toch een goed puntje zoeken, nietwaar? En iedereen heeft wel iets goeds in zich!

floris Schreef:

Hoezo als deze “scam” al 100 keer gelukt is wat
maakt het dan uit dat je af en toe die 8% moet
betalen?

Geloof me dat kan op termijn een heel duur spelletje worden. Ebay is echt niet gek en houdt alles in de gaten. Wanneer je twee keer in korte tijd een procedure start omdat een koper niet betaald ben je meteen verdacht.

Wat een vreselijke kitsch :smiley:

Aan de bar-slechte afwerking op de foto, het verkeerde logo, het niet bestaande model en nog heel veel meer kan je toch echt wel van een kilometer afstand zeggen dat dit ding vreselijke nep is.