Dit horloge is mij te koop aangeboden, maar is het een echte Rolex submariner?

De grootste give away is volgens mij een maxi dial plus opgelegde indices.

3 likes

Ik citeer alleen maar he…

:beers:

1 like

Maar dat komt door de dome. :rofl:

Sorry, maar hij is niet echt. :pensive: Kijk naar het geheel, naar de bezel, de opdruk en de pip, en de wijzers. Vergelijk dan even met die van mij, die wél echt is…

Ik kan het niet mooier maken helaas. :thinking:

2 likes

Kijk eens naar de 6 uur markering zit een beetje te veel naar links denk ik. (Again dat kan liggen aan de foto)

Excuus. Het is een 16610LV!!!

De inlay hoort groen te zijn! :sunglasses:

1 like

Jaja. Maar ook swiss made klopt niet op die manier

Nou… het is eigenlijk best wel een goede nepper…

Dus dat valt mee… :rofl:

2 likes

Valt inderdaad mee… :joy: Ik heb slechtere in mijn handen gehad door de jaren heen.

1 like

Hahaha. Hoe goed ook het is een grote teleurstelling.

Ze maakten 20+ jaar geleden blijkbaar ook goeie fugazi🤪

Nou dan zijn we eruit toch🤔.
Als een fugazi (zoals jij het noemt) het 20+ jaar volhoud dan is er geen reden meer om een eggie aan te schaffen. Kopen dat ding :+1:

2 likes

Een swiss made wijzerplaat met verkleurde plots kloot ook niet helemaal mijn inziens

Van zo’n slechte foto kan ik het niet opmaken. Foto kan veel vertekenen.

Ik zal wat betere fotos maken morgen

1 like

Even een opmerking van mijn kant.
Dit gedeelte is in het leven groepen met een specifieke, uitgelegde reden.
Gisteren heb ik in een soortgelijk topic veel berichten moeten verwijderen en nu weer een aantal.
Ik ga hier toch wat regels bij zetten en ook drastischer maatregels nemen als leden zich hier niet weten te gedragen.
Reageer normaal, of niet. En omdat dat laatste niet altijd lukt, ga ik vanaf nu een handje helpen.
Dank.

29 likes

Helaas maar deze is niet echt. De verhoudingen van text op de plaat, de net iets te dikke wijzers, de te grote lumeplots en de band die sowieso niet origineel is.

1 like

De man heeft er dus wèl verstand van. :smile:

1 like

Een Freudiaanse verspreking van de autocorrect? Echt leuk dit! :slight_smile: :slight_smile:
Maar even serieus… jammer voor die oude meneer, maar ik zou 'm voorbij laten gaan.

1 like