Dit horloge is mij te koop aangeboden, maar is het een echte Rolex submariner?

ik kom regelmatig in een 60+ woning complex om bij mijn opa op bezoek te gaan.
Er woont daar ook een ouwe man van 84 die zijn horloge die hij van zn vader geërfd.
Zelf heeft hij her geen verstand van en zegt dat hij niet weet of het om een echte gaat.

Hij wil hecht er geen waarde aan en wil hem wel graag verkopen maar is het een originele?!

Groetjes Kees

1 like

Ja…

Ik probeer een foto te uploaden maar het lukt niet echt

Kunt u de foto zien ?

Voor een deel.

De foto die ik in de comments gezet heb

Ik was even bang dat het hetzelfde horloge zou zijn als in je vorige post;

Maar aangezien een man van 84 deze geërfd heeft van zijn vader zou ik denken dat deze echt is
(het verhaal dan he!!!)

4 likes

20 jaar geleden

@sebazzhij geeft zelf aan dat het niet perze echt hoeft te zijn en. Dat hij het niet weet

Ik denk dat hij niet echt is :thinking:

Ik weet zeker dat deze helaas niet echt is. :v:

2 likes

Aangezien de foto gemaakt is in het centrum van R’dam zou ik zeggen ga met die beste man naar een AD of gerenommeerde juwelier, laten hem bekijken en taxeren, dan weet je het gelijk, is de meest eerlijke manier, en wellicht houdt de beste man nog een leuk zakcentje voor zijn oude dag eraan over

1 like

jammer. :sob:

1 like

Ik dacht zelf aan de kroon en de druk van letters te zien dat hij nep zou kunnen zijn

Vooral de lunette en band lijken heel eeg nep, maar zouden aftermarket kunnen zijn. SEL is geïntroduceerd in 2001 meen ik

1 like

Teleurselling op teleurstelling haha

Ik vind de uurwijzer niet zo strak maar dat kan liggen aan de foto.

Volgens mij kloppen de Letters A ook niet op de wijzerplaat. Of dat ligt aan mij…

Ik zou bij twijfel voor een second opinion gaan

Kan een mooi buitenkansje zijn