dit horloge kan je niet zomaar kopen, je moet er wel wat voor doen

Volgens mij hebben EV tegenwoordig ook bijtelling.

Maar de opmerkingen van @Capibara snijdt wel.

Immers ik ken maar weinig leasepasrijders die zuinig rijden en/of opletten aan de pomp wat ze betalen. :sunglasses:

1 like

Dat is het punt niet. Iedereen betaalt accijns op brandstof. Dat je baas dat voor je betaalt laat onverlet dat voor iedere gereden kilometer geld de schatkist in vloeit. Dat dat voor vervuilender transport als cruiseschepen en vliegtuigen niet geldt moet worden vlot getrokken omdat het niet past bij onze klimaatdoelstellingen.

Dat vind ik misschien, maar klaarblijkelijk dus ook genoeg EU parlementariërs om een wetsvoorstel ter tafel te brengen. . :slight_smile:

2 likes

Een mechanisch horloge.

Immers handopwinder is ook perfect.

Tuurlijk. Is ook vreemd. En de vervuiler betaald.

Nog meer 2 deling in de maatschappij. Zij die kunnen betalen en zij die niet kunnen betalen. :sunglasses:

Dat kun je weer oplossen door de factor kapitaal veel zwaarder te belasten, en met dat binnenkomende geld de factor arbeid wat te ontzien en goede werken te doen. Als je dan ook nog stopt met het subsidiëren van koophuizen en dat geld gebruikt om minima te ontzien en goede werken te doen, ja, dan krijg je wat meer gerechtigheid in de samenleving.

Maar laten we beginnen bij het begin: Belast kerosine en stookolie eu-wijd gewoon met accijnzen zodat de vlieg- en scheepvaart-industrie iets krijgt om over na te denken. Misschien wel een impuls om te innoveren, zelfs.

1 like

Je klaagt teveel. Ik ben aan mijn zevende of achtste huwelijk geloof ik bezig en ik ben er ook nog steeds, ondanks die zeven of acht schoonmoeders.

2 likes

Shit zeg, ik aan m’n vijfde. Amateur, zo blijkt. :slight_smile: :rofl:

1 like

Maar dan kan niemand meer cruisen of vliegen
 :upside_down_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

Dat gebeurt volop. Als jij een manier weet om een vrachtschip rendabel op een alternatieve brandstof te kunnen laten varen, dan kun je rijk worden.

Vergeet echter niet dat de klant eu-wijd eigenlijk geen cent extra wil betalen voor zijn/ haar goedkope rommel van Aliexpress of voor minder goedkope rommel waarvan de grondstoffen van elders moeten komen.

Het klinkt allemaal leuk, maar je hebt geen idee hoe hoog de brandstofkosten zijn voor transport. Voor het gemak laat ik je genoemde cruiseschepen even buiten beschouwing, ik heb niet zoveel met dat veetransport.

Het ergste zijn al die dames die zich schoonmoeder wanen, maar die die status nooit bereikt hebben.

Is ook niets. Geen eens rolexen te koop daar.

1 like

Dat is correct. Of, nou, geen drie keer per jaar + nog een wintersport.

Want zeg nou zelf, de hoeveelheid matige reizen die iedereen hier pleegt zijn smakeloos en voegen niks wezenlijks toe aan je leven, dus dat soort botom-of-the-barrel toerisme zeg ik graag vaarwel.

Liever wat minder reizen naar minder drukke bestemmingen, dat het nog eens wat betekent, zo’n reis.

Daar zullen we inderdaad ook vanaf moeten, van die wegwerp-meuk. De race naar de bodem is allesvernietigend, als we er geen paal en perk aan stellen.

Dat zal fors zijn met zulke motoren. We moesten wel een soort constructie bedenken waarbij maatschappelijk relevant transport dan wat gecompenseerd wordt, terwijl toeristische vervuiling een halt wordt toegeroepen.

Brrr. Weken lang doet men dat. Met anderen. Brrrrrr.

Dat maakt in de prijs waarschijnlijk geen verschil mbt 3x een reisje en wintersport.

Dus bottomline blijft het voor de rijken.
Dan wordt het vanzelf rustiger in de mooie gebieden dichter bij huis :sunglasses:

Daarom pleit ik voor het herverdelen van rijkdom. Kan een ander ook eens.

1 like

Nee die kan dan nog steeds niet, immers de prijzen worden zo duur door de extra accijnzen
 en de nivellering kan dat dan niet bijbenen


Het kapitaal iets minder en de arbeider iets meer zal niet de enige oplossing zijn.

We richten een partij op, pakken er en borreltje bij en gaan dat eens uitdokteren met mekaar. Wat zeg je daar van? :slight_smile:

Maar voor nu ga ik pitten. Welterusten heren!

1 like

Aha. Het hoeft niet nu gelijk.

Van de andere kant. Wellicht nu wel. Kapitaal kan met iets minder en de arbeider heeft het juist nu nodig.

Jammer dat ze bij de belastingdienst het niet zo snel kunnen regelen.

Dat gehannes werkt de economie natuurlijk ook tegen.

Ftfy.

Slaap lekker.

1 like

Zo gaaf :drooling_face:

1 like

Heel simpel 200gr per/pk per uur