Dit horloge ooit al eens gezien?!

Zojuist even naar de juwelier geweest voor even naar mijn horloge te laten kijken en toen kwam ik deze tourbillion van TAG Heuer tegen!

De persoon daar zij tegen mij dat dit een zeer speciaal model is en dat er maar 2 op het moment in de benelux zijn!!

Vond dit daarom wel vet om te delen hier. :grin:

14 likes

Volgens mij is het exact deze, schitterend horloge voor een fractie van de prijs vergeleken met andere tourbillon modellen.
3 likes

Ik las dat de CEO van Patek Philippe “not amused” was door de relatief lage prijs van dit tourbillon horloge van TAG Heuer.

1 like

In 2016 TAG Heuer introduced the Carrera Heuer 02T – a tourbillon chronograph priced at $15,950, about which Patek Philippe’s Thierry Stern said, very bluntly, "(it’s) nearly a joke to me
if they’re willing to try to kill the quality of the Swiss product, I think [they’re on a very good track]

1 like

Precies. Hij probeert de tourbillon van TAG Heuer af te doen als “van lage kwaliteit” in een desperate attempt om de exorbitante prijzen van zijn eigen tourbillon’s te verantwoorden.

4 likes

Hij bedoelde waarschijnlijk

6 likes

Poe, van die afwerking onder de macro shots word je niet blij

1 like

Volgens mij was hij nu zelfs 25k :sweat_smile:

Dat zou kunnen betekenen dat Thierry Stern een eikel is. Ik begrijp als geen ander dat ome Stern de “kwaliteit van Zwitserse producten” zo exclusief mogelijk wil positioneren, maar om dan andermans product per definitie af te kraken omdat het naar betaalbaarheid neigt is
 Tja, wat is dat?

Los daarvan: Ik houd niet van Tourbillons. Ik vind het een nodeloze, bijna barokke frivoliteit. Die dingen hadden ooit een functie die tegenwoordig gewoon een anachronisme is. Voortschrijdende materialen en technieken hebben de balans inmiddels zo stabiel gemaakt dat we zonder tourbillon horloges kunnen produceren die accurater zijn dan Abraham Breguet in z’n tijd met een tourbillon kon maken.

Vind ik meevallen. De afwerking is overwegend mooi, gegeven het feit dat het een redelijk betaalbare in-house tourbillon is. Ze hebben gekozen voor een korrelige structuur op het metaal, afgewisseld met polijst-vlakken, en dat vind ik passen bij de uitstraling, ook al laten ze hier en daar een korrelig steekje vallen onder extreme vergroting.

Aan de andere kant meen ik stofjes op subdials te zien, en dat kan nooit goed zijn. Ik weet niet wat de service geschiedenis van het getoonde stuk is, dus of dat af fabriek is of bij service is ontstaan is de vraag.

Dus ja, het is geen Grand Seiko, maar aan de andere kant: In-house sportieve tourbillon voor 15K list: Prima, zeker als je bedenkt dat je het horloge nooit zelf zo gaat zien. Mijn macro-lens komt niet zo dichtbij als wat ze hier in de video tonen.

1 like

Nog even dit: Zelfs bij een A Lange & Söhne 1815 Tourbillon Handwerkskunst zie je dat soort dingen.

Ik zie even geen prijzen voor die dingen, maar de “gewone” 1815 gaat al voor 33.000 ballen over de toonbank. Tweedehands, als ik dat goed zie. Dus ik wil niet weten hoe duur dit exemplaar is:

Maar ook hier zie je onder extreme vergroting oneffenheden en zelfs, meen ik, ergens een stofje.

Even ter illustratie.

1 like