Dit is een heel uitzonderlijke Tissot. Helaas niet de mijne

Op ATG toonde een medeforummer een Tissot die heel schaars is: ja, een chrono, ja, met een Lemania. Maar wat voor eentje!

Een zeer schaarse militaire uitvoering. Opnieuw: de fantastische Heuer 2446-kast, die ook werd gebruikt door Wakmann, Chronograph Suisse en Lemania zelf. Ook vandaag wordt de kast nog gebruikt door Sinn (zoals voor de Arktis die ik momenteel draag).

Binnenin een versimpeld Lemania-uurwerk. In feite hetzelfde als de 321 dat in de originele Speedmaster zit.

Wat dit horloge zo bijzonder maakt, is de compleetheid: band (compleet met afwisselend geborstelde en gepolijste schakels) en de staat van wijzers en wijzerplaat. Kortom, in mijn beleving een fantastisch horloge.

Menno

Foto’s van LouS die hij op ATG heeft geplaatst.

Hij is wel erg mooi (tu) Uit de jaren '60?

Die heeft de tand des tijds wel erg goed doorstaan. Zeer fraai horloge, bedankt voor het delen.

Inderdaad een prachtexemplaar.

seiko omega Schreef:

deze lemania ok

http://i818.photobucket.com/albums/zz108/wout_foto
/Lemania_1.jpg

Ja, die ook. Is ook prachtig. Staat wel in mijn top-10!
Dit is er eentje van de Zweedse luchtmacht (Flygwapnet) met het Lemania 1872 uurwerk. Komt uit het begin van de jaren 70. Als liefhebber/eigenaar van klassieke Saabs vind ik het wel gaaf dat een Lemania in een Saab Viggen werd gebruikt!

Menno

wauw :slight_smile:

Chrono24-adverteerders zijn altijd duur.

Daarnaast: een Speedmaster met dit uurwerk kost ongeveer hetzelfde. Speedmasters kun je overal vinden (en volgens sommigen op TZ-UK is de prijs aan het glijden - http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=197234). Zo’n Lemania die technisch hetzelfde is, is een stuk schaarser! Ik zou op dit moment niet weten of ik met het geld op zak een Speedmaster zou kopen! Het zou best wel eens die Lemania kunnen worden!

Menno

Ik was al een liefhebber van Tissot en de liefde is nu nog een beetje dieper geworden. Heel mooi!

hmm, maar goed dat er niet meer dan 2 subdials in zitten anders waren alle indexcijfers verdwenen… :slight_smile:

mooi ding

wauw door de mooie samenwerkingen uit het verleden zijn er hier en daar nog wel hele mooie horloges te vinden! dit is inderdaad wel 1 van de mooiste Tissot horloges die er zijn als je het mij vraagt. (tu)

Ik wordt altijd heel blij van dit soort cijfers op de wijzerplaat. Superklok!

Zoals altijd jammer van de afgebroken cijfers, maar verder: wat een schoonheid.

Super mooie klok, leuke geschiedenis.

Je bedoelt de 3 en de 9?

Mooie Tissot hoor en Lemania uurwerk is natuurlijk top .

Kijk nu pas weer, maar ja die bedoel ik.

wauw idd, prachtig horloge idd, een een van de mooiste ontworpen Tissot horloges naar mijn inzicht.