Dit is nu voor mij een prachthorloge

Een Record Watch van ongeveer 1945.
Een echte manufactuur, caliber 107C met dag- datum- en maandaanduiding, gewone handopwinder. Kast in nikkel.
Spijtig geen onderdelen voor te vinden.
Record werdt opgericht in 1903 en overgenomen door Longines in 1961.
Dan zijn ze ook gestopt met het fabriceren van hun eigen calibers en zijn ze ETA werken beginnen te gebruiken.

Dit uurwerk had een defect onderdeel voor de snelcorrectie van de datum, een gedeelte was zelfs weg. Dan maar zelf iets gesmeed.
Ook waren er tanden beschadigt van het datumwiel maar dit heb ik ook kunnen oplossen door het om te draaien op zijn as.
Voor de rest moest ik niets aan het uurwerk doen.
En nu maar kwijlen…

IK kwijl met je mee een juweel van een horloge, zeldzaam, ben er jaloers op .

Wat akelig beschaafd :slight_smile:

Gebolde wijzerplaten zijn sowieso altijd (tu)

Helemaal mijn smaak, en in deze uitvoering nog nooit gezien. Tijdloos, dit soort horloges blijven altijd aantrekelijk, in welke eeuw wij ook leven.

Complimenten voor het oplossen van de problemen, goed gedaan!
Is deze voor eigen colectie of ben je opzoek naar weer een ander project?

Mijn beste,

Inderdaad een prachtig horloge. Chapeau!!
De ingetogenheid die dit horloge uitstraalt is er een van ’eeuwige tijdsduur’.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Tjonge, wat een prachtig horloge! De eenvoud ervan overrompelt me! (tu)

Kijk, dat zijn nu leuke horloges(tu) Mooi werk Freddy:#

Ik zag jouw naam, dus uit voorzorg de extra koeling op het modem vlug aangezet, maar deze keer niet nodig:D

lol :wink:

dit soort horloges behoort niet tot mijn favoriete categorie (ik vind de achterkant het mooist met die mooie gekromde deling tussen de “afdekplaten” :D)

maar wel diep respect voor het vakmanschap!

(en smeden ook nog. moet ik onthouden als mijn paard nieuwe ijzers nodig heeft :P)

gegroet, en op naar de volgende

zeker een erg mooi horloge !

Wow ::o Dat ziet er weer tiptop uit. De indeling van de wijzerplaat is mooi gebalanceerd en die lugs aan zijn ook echt prachig.

(tu)(tu)(tu)

Idd een prachtstuk Freddy…!!