@marnixmoed luisaviaroma en nee dat is geen C&A
Duikersextentie niet te vergeten
Mogen de jongens van Black Out Concept in Genève ook hun toko gaan sluiten dan?
Tja, waar de grens ligt met fake in dit geval weet ik ook niet.
We zijn t er denk ik wel met zân allen over eens dat t iig geen originele rolex/BMW/etc meer is, toch? Zelfs al zou je authentieke onderdelen gebruiken.
Dus wat Rob van Monsterwatches doet, noem jij ook merkinbreuk? Men neemt een merkhorloge, doet er iets mee en verkoopt dat als gemodificeerde (vul merk in). Als ik mijn auto volhang met aftermarket spoliers, andere wielen, andere ophanging etc., etc. blijft het nog steeds DAT merk auto. Bamford verkoopt een merk horloge, dat zij hebben gemodificeerd. Je zou het dus kunnen omschrijven als 2e hands, maar ze geven het (al of niet) âmeerwaardeâ. Tuning bedrijven voor autoâs doen ook zo iets⌠Het is gewoon handel en Bamford doet er geen ander uurwerk in, of zoiets drastischâŚ
Seiko horloges met onderdelen van andere seikoâs modificeren is wat anders dan merkinbreuk.
Een bestaand product nemen, er een tekening opmaken en vervolgens je eigen merknaam er bijzetten, is wel degelijk merkinbreuk als de maker van het product hier geen goedkeuring voor heeft geven.
Ik weet niet waar je de precies de grens moet trekken, maar er worden ook after market wijzerplaten, wijzers, bezels, bezel inlay, etc gebruikt. Het zijn dus niet alleen authentieke Seiko onderdelen die worden gebruikt.
Ok, ik heb verder niets met seikoâs en weet niet wat monsterwatches precies doet, maar als je after market spul er op gaat zetten maar zelf geen merknaam toevoegt is het wellicht een ander verhaal.
Ik weet wel dat als ik iets zou maken en iemand anders zou het een ander kleurtje verven en zân eigen naam er bij zetten, dat ik hem direct aan zou aanklagen.
Wordt het toch nog een zinnige discussie. Ik denk dat als je eerlijk bent over wat je doet (in dit geval een gemodificeerd horloge) en geen schijn van â officieel door het merk geproduceerdâ er aan hangt, of er je eigen naam opzet, dat dat dan kan. Je kunt ook Alpina autoâs kopen (een echt merk) wat gemodificeerde BMWâs zijn, dat is algemeen aanvaard.
Hier heet dat een âfrankenwatchâ : iets die normaal niet bestaat en door verschillende stukken is gemaakt.