DIT is waar een Rolexje goed voor is

Dit topic doet me denken aan dat bedrijf wat omega horloges.in elkaar knutselt met authentieke omega onderdelen. Eerst werd dat door omega geaccepteerd en zelfs geserviced. Later niet meer…

Ben benieuwd hoe omega met mijn horloges om zou gaan als ze voor service aangeboden zouden worden. Via een AD kreeg ik te horen dat Omega m’n horloges zonder problemen wilden ombouwen naar een ander model met de benodigde onderdelen, zo lang het maar een bestaand model Is. Dus een smp300 swordhands model alleen vervangen door Skeleton hands mocht niet. Maar als je ook de wijzerplaat en inlay zou veranderen, dan kon dat gedaan worden. Eigenlijk een frankenwatch, want het serienummer klopt dan niet meer met wat het Was. Let wel, het horloges moest dan naar omega opgestuurd worden en dit zou dus door omega zelf gebeuren. Ben benieuwd of ze ook een service zouden weigeren van iets wat ze zelf gedaan hebben…

Ik weet niet hoor maar volgens mij noemen ze het ook niet meer gewoon enkel een Rolex om even de vergelijking te trekken met wat je hier zegt over Omega of Seiko.

Hij noemt het toch een Bamford?

Zo simpel ligt het dus sowieso niet. Snap niet dat jij dat niet wilt inzien…

Bamford doet niets geheimzinnigs. Ze proberen toch niet een aangepaste Rolex als ‘origineel af-fabriek’ te verkopen? Als jij een Rolex koopt, die aanpast (en daar open over bent!!!) en verkoopt onder je eigen creatieve naam met vermelding van de basis doe je niets fout. Is gewoon creatieve vrijheid. Dat Rolex afstand neemt en geen service meer wil verlenen is ook volkomen logisch.

Als ik morgen een Ferrari koop, daar een andere kleur dashboard inzet en er aan de buitenkant wat opklieder om hem onder mijn eigen naam te verkopen en zeg dat de basis een Ferrari was dan is ie dus ook fake? Dan ga je dus ook zeggen dat dat niet mag?

Moet eerlijk zeggen dat er wel wat gave creaties tussen zitten…
http://www.ablogtowatch.com/bamford-customized-rolex-watches/

1 like

Dit is toch ook wel bijzonder mooi hoor :sunglasses:

2 likes

wat een werk he… :slight_smile:

Mogelijk (onbedoeld) begint dit toch één grote Bamford reclame te worden…ik had er voor deze topic nog nooit van gehoord, maar wil er nu ook een!! :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Vanwaar de frustratie, en aversie tegen Rolex ?
Iedereen heeft z’n voorkeuren, maar het leven is te mooi en helaas te kort om een hekel te hebben aan een horlogemerk ? Zonder Rolex (en zijn vele uitvindingen) zou de horlogeindustrie er toch echt anders uitzien vandaag de dag. Een hekel aan Rolex betekent dus ook een hekel aan een waterdichte behuizing met schroefkroon, een tweede tijdzone, rotoropwinding, datum aanduiding, heliumventiel enz enz

In principe heb ik geen aversie tegen het merk Rolex, welk merk dan ook, wel tegen sommige bezitters daarvan… :slight_smile:

2 likes

Als ik m’n groene gazelle fiets oranje ga schilderen en er ook zelf de merknaam Gazelle weer opschilder, is het nog steeds een echte gazelle hoor.

Dit is met een wijzerplaat van een Rolex niet anders. Het blijft een echte Rolex met een echte Rolex wijzerplaat, al is ie overgeschilderd (en verneukt).

2 likes

Als je aanpassingen aan een product doet onder je eigen naam is dat natuurlijk geen fake.
Wel als je zelf de originele naam gaat gebruiken en zelf reproduceren zonder toestemming.

Als ze bijvoorbeeld de kast coaten en andere wijzers plaatsen en dergelijke zou je het nog als een Rolex kunnen verkopen, maar toch niet met een zelfgemaakte wijzerplaat.

Als je een auto helemaal onder handen laat nemen door bijv. Brabus of Hamann die plakken ook zelfgemaakte nep Mercedes of BMW logo er terug op maar hun eigen logo.

Dus als ze gewoon Bamford op de wijzerplaat zetten ipv Rolex is er niks aan de hand.

1 like

Idd, en fake is misleiden. Hier staat Bamford op en is voor de koper geheel duidelijk dat het om een gemodificeerde Rolex gaat door een andere partij.
Ze geven er zelfs garantie op en servicen 'm.
Volledig legaal dus, term fake is ongepast hier.

Buiten dat vind ik alle Bamfords lelijk. Echt stuk voor stuk.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Uhm, nee. Het is evident niet ‘volledig legaal’ om bedrijfsmatig ‘Rolex’ op door jou als bedrijf verkochte horloges te plaatsen. Dat mag alleen Rolex. Merkenrecht is een echt bestaand iets, kan ik je verzekeren.

2 likes

Als iemand een Seiko modificeert met originele Seiko onderdelen, maar misschien verschillende type onderdelen door elkaar gebruikt, heet het nog écht een Seiko. Is dat opeens niet zo als er Rolex opstaat, of zie ik iets verkeerd?

Rob van Monsterwatches is er goed in.

Ja ik vraag me ook af wanneer Rolex hier een rechtszaak van gaat maken. Het is namelijk gewoon merkinbreuk, of een koper het nou als originele Rolex ziet of niet, Bamford verdient wel geld met iemand anders zijn product.

Precies en ik ken nog een Amerikaan die het ook heel leuk doet.

Heel gewoon, dat heet zakendoen.

@astonmartin @El_penumbra dat Bamford niet aangepakt word is heel simpel…check de eigenaren van Bamford… een van de rijkste families van de UK! De rest welke wel aangepakt worden zijn allemaal kleinschalige knutselaars die Rolexen aanpassen… de familie achter Bamford is veel te machtig…

Merkinbreuk is niet gewoon vind ik.