DIT is waarom je GEEN nieuwe Rolex GMT-Master of Daytona kunt KOPEN! - Storytime

Ik zeg ook niet dat jij dat zegt :v:

Maar altijd beter dan een plakmerk die haar uurwerken laat maken door kinderen.

En dat spreekt weer voor Rolex. En de Zwitserse fabrikanten.
:beers:

Ah, kijk aan! :grin:

Meestal wordt dit soort vragen gesteld door nieuwe leden die alle recente discussies (en de overdaad aan Rolextopics) niet hebben meegekregen. Vandaar dus mijn verwarring

EDIT: …en het verder oprechte ‘welkom’. Begrijp overigens nog steeds niet waarom we hier een apart topic voor nodig hebben maar gelukkig kiezen we allemaal zelf wat we lezen.

@flowert @Stefh1

Nou hop. Koop en verkoop er 1! :blush:

De vraag is inderdaad nog meer toegenomen…

Precies, ik zie enorme verhoging in verkoopprijzen de laatste tijd, terwijl Rolex volgens alle kenners hier al jaren deze tactiek toepast… welke verklaring hebben we hiervoor?

Gelukkig zijn er naast Rolex genoeg andere fabrikanten die mooie horloges maken en een faire prijs vragen voor hun producten. Én er een transparante distributiepolitiek op na houden. Zelfs buiten Zwitserland. :hugs:

1 like

Ik wil met alle liefde het topic sluiten. Het hield me bezig, thats all. En wat is een forum zonder interactie…?

Je bent niet de enige, want dit fenomeen wordt misschien wel wekelijks aangedragen.

Na de crisis heeft dit wel een rol gespeeld, maar nu valt er op de beurs nog wel eens wat te halen. Echt vermogende mensen houden altijd een deel in zaken als kunst en sieraden, maar dit is nooit anders geweest. Als je overtuigd bent dat de beurzen hun toppunt hebben bereikt, kun je hieraan meer verdienen dan aan een Rolex. Dat dure horlogemerken zo gewild zijn, is meer een gevolg dat er nominaal meer rijke mensen zijn door opkomende economieën en dat kapitaal vrijer kan renderen dan arbeid.

1 like

Helemaal eens! Wel wordt die interactie de laatste erg eenzijdig doordat er om de paar dagen een topic wordt geopend over de kwaliteit/reputatie/value for money/prijspolitiek/waarde-ontwikkeling van één merk. Ik denk dat echt alles hier wel over is gezegd en ik lees dat meer leden er zo over denken.

Tegelijkertijd: als jij de specifieke info die jij zoekt nog niet hebt kunnen vinden moet je daar gewoon een topic voor kunnen aanmaken :ok_hand:

Nee hoor, ik had dit filmpje nog niet gezien en waardeer het delen.

Leuk van @AmsterdamVintageWatches ook om dit van de belang eens uit te leggen. Hij bevestigt wat WatchFever me ook al eens vertelde, trouwens.

1 like

En de Japanners.

De ene Aziaat is de andere niet, net zoals de ene Europeaan de andere niet is. :innocent::smiling_imp:

Ik weet niet of we hetzelfde bedoelen maar omdat er steeds meer vermogen onder mensen ontstaat wordt de behoefte om een fractie van dat vermogen uit te geven aan persoonlijke luxe steeds groter. Door de enorme volumes van geld onder de mensen ontstaat er uiteraard prijsopdrijving in deze meer luxere segmenten van de markt en worden op enig moment absurde prijzen betaald. Ook voor horloges, maar veel meer nog voor kunst! De galeriehouder die zijn onverkoopbare (en ook onooglijke) werk van rond de 3 ton eind vorige eeuw op de veiling in New York onlangs zag afslaan op 13 miljoen dollar zal dit alleen maar beamen. Is het schilderij geschilderd met de staart van een koe dat waard? Dat bepaalt de markt en wie kennis heeft van die markt is spekkoper…

:+1:

Ja. Ondanks dat de horloges hele hoge bedragen halen op veilingen, blijft kunst een veel grotere markt… :v:

1 like

Ik denk dat we op hetzelfde doelen. Zelf beschouw ik dat er niet persé meer vermogen is, maar dat de verdeling ervan schever is dan voorheen. Er lopen wel meer rijke mensen rond, maar of “men” rijker is geworden valt te betwisten, al is dit forum daar geen discussie platform voor :stuck_out_tongue:.

1 like

Terwijl de grote kunst veilinghuizen zich gretig op de markt van vintage horloges hebben gestort!

1 like

Gelukkig wel voor hen die nog echt heel blij kunnen zijn met een betaalbaar horloge!

Kende het filmpje. Eigenlijk heel mooi gedaan door Jasper van @AmsterdamVintageWatches , natuurlijk wel met het nodige gevoel voor drama.

Sta momenteel op de wachtlijst voor een Daytona, en ja mensen, die wachtlijsten bestaan nog in Belgiëland. Moest ik er eentje kunnen kopen voor list, prima, maar heb momenteel zo het gevoel, waarom in godsnaam de winst niet pakken en dat geld gebruiken voor bv. een Vacheron of een Audemars? Want wat is nu eigenlijk (momenteel en in de toekomst) de waarde van die Daytona? (Ga absoluut die discussie niet starten… :zipper_mouth_face: )

Schiet Rolex zichzelf niet in de voet door dit soort van praktijken?

1 like

Ik benbenieuwd naar de op- en of aanmerkingen van ForumLeden over dit fenomeen… leef je uit
Wat dacht je zelf van het filmpje?

Dit had ook in een kwart van de tijd gekunt. 7 minuten de aandacht vasthouden? Mij lukt dat echt niet.

Oh ja, lose the sweater.

Lekker cynische situatie idd. Ik snapte het principe, maar had niet door dat de ad’s ook weer de grijze handelaren uitknijpen, die vervolgens de klant weer uitknijpen

Alle reden voor mij om lekker te genieten van de technische, optische en morele superioriteit van mijn Grand Seiko Spring Drive :slight_smile:

Met een productie van 40.000 ofzo per jaar, waarvan maar een klein deel buiten Japan komt, ook nog eens een stuk zeldzamer.

1 like