DIT is waarom je GEEN nieuwe Rolex GMT-Master of Daytona kunt KOPEN! - Storytime

Ik ben benieuwd naar de op- en of aanmerkingen van ForumLeden over dit fenomeen… leef je uit

3 likes

Hi Niels,

Welkom op het forum!

Dit onderwerp is vrij recent heel uitgebreid besproken in diverse topics. Als je naar beneden scrollt of de zoekfunctie gebruikt kom je deze vanzelf tegen. Kun jij alles vinden wat je wil en wij kunnen verder met een ander onderwerp. Het topic dat je start voelt een beetje als een herhaling van zetten…

Cheers!

1 like

Omdat ik daar het geld niet voor heb. Hoef ik niet voor op het filmpje voor te klikken :joy:

3 likes

Geen op- of aanmerkingen.

1 like

“hij heeft gehoord dat ze het aantal nog laten afnemen”… tuurlijk joh.

En verder: wat Rolex doet, doen andere merken ook. Als jij Omega wil verkopen mag je echt een bak onverkoopbare modellen inkopen om ook een Speedy te kunnen verkopen. Als je een Breitling verkoopt moet je het digitale pasje activeren. Breitling is dan zo aardig je meteen hetzelfde model weer op te sturen voor je voorraad. Zit je weer met zo’n lelijk gedrocht dat je eindelijk verkocht had…

2 likes

Wat dacht je zelf van het filmpje?

Sarcasme zeker…?

Ik heb in het voorafgaande topic al aangegeven dat ik de manipulatieve wijze waarop Rolex de markt bewerkt, de ad’s onder druk zet, bewust een grijze markt in het zadel helpt om de prijzen op te drijven waarbij een aureool van waarde en exclusiviteit wordt gegenereerd absoluut afkeurenswaardig vind. Dan krijg je de reactie: ‘ja maar dat zorgt voor een hoge restwaarde.’ Misschien, maar niet dan dat je eerst vele duizenden euro’s teveel aftikt voor een horloge dat in eerste instantie mede naar de fabrikant gaat. Het is maar wat wilt. Kort en goed: ik ben daar mordicus op tegen. Wat een ander doet, lekker zelf weten. Leven en laten leven.

7 likes

Dank je Chopin. Jij ook😁

Ze zijn er wel goed in. Doen ze toch al een jaar of dertig… :wink::v:

1 like

Ik zeg ook niet dat ze dat niet goed doen, slim van ze dat hele volksstammen daar in trappen. Ik zeg dat ik het afkeurenswaardig vind.

3 likes

Dat lees ik er niet in hoor. :+1:

1 like

De rede dat ik het post, is dat het me blijft verbazen. Iedereen roept dit, maar hoe waar is deze boodschap…

Zou een rede van schaarste ook niet besloten liggen in het feit dat spaargeld nauwelijks meer rendeert, de beurzen een hoog punt bereikt lijken te hebben, de economie laatste jaren aantrekt en er dus gezocht wordt naar alternatieve waardevaste investeringen voor de lange termijn; goud, sieraden, rolex, etc.?

2 likes

Ik ben al even lid… desondanks dank voor het warme welkom :raised_hands:t2:

2 likes

Daarom vraag ik het even… Niels is langer lid dan Chopin… maargoed…

3 likes

Flauwekul, deze gewoon nieuw gekocht.

6 likes

Prachtig

Ah vandaar. Ik las er een oprecht welkom in, ervan uitgaande dat hij inderdaad nieuw was. Verwarring alom. :wink:

Fijn, was (deze keer) ook niet de bedoeling!

1 like

Ik zou best een Rolex willen voor de handel. Ze houden erg goed restwaarde en als je het goed doet valt er veel geld mee te verdienen. Ondanks/dankzij deze praktijk gooit men er graag bakken met geld naartoe.

1 like