Dit kan niet kloppen

Ik kijk al een tijdje hier rond op dit forum omdat mijn oude Seiko 5 automatic was kapot gegaan en aangezien mijn leeftijd (15) ben ik niet in staat om een duur horloge te kopen. Nu heb ik een Zeno horloge gekocht maar ik vind het altijd nog leuk om een beetje te kwijlen naar luxe horloges.

Nu zat ik rond te kijken op marktplaats en zag dit:
http://koopjes.marktplaats.nl/antiek_en_kunst/horloges/21872583.html?return=eJwlykEKwjAQheG7FNpl4lhwMSFIPYFXGDSQkJgMyUCr4t1N6ep9D35CwG%2FAk2kIcMGhOaoPb7wIo9axsMvqRTUKJyJpKid9JIo9X7dkYXo2G9dxXu6UXaUwzjcp%2FUJHko5P4J1b577vY0vr5XKe2MJgfn%2FXhyq8&df=1

Een panerai voor €100,- moet wel nep zijn… toch?

Dat heb je goed gezien! Nepper kan niet…

Ik heb nog wel een Panerai voor je voor minder :wink:
Of een Rolex, Cartier, Tag of Glashütte.
Allemaal echte neppers, maar wel mooi. Souvenirs uit Turkije waar je met allerlei vage "merk"horloges wordt doodgesmeten (gaat nog problemen opleveren als ze lid worden van de EU). Gelukkig zeggen die gewoon dat het een imitatie is, en dat ontbreekt er vaak aan als je via internet koopt.

Maar ook Seiko’s…En die zijn wel echt. Het seiko virus zat in het doosje en ik heb het stevig te pakken…:smiley:
Die handelaren in Turkije zeggen trouwens dat ze geen nep-Seiko’s kunnen leveren, daar ben ik wel blij om.

Het zal weinig schelen, maar zo langzamerhand is de helft van de aangeboden waar op marktplaats.nl nep.

Ik heb een sterk vermoeden dat e-bay (de koper van marktplaats.nl) dit bewust doet. Zodoende helpt men de voorheen grootste concurrent om zeep, en dwingt men de aanbieders om op e-bay te gaan adverteren.

just my 2 cents,

Hans Mennink

Heh ik denk dat ik liever een seiko heb dan een neppert die naar 2 dagen kapot is.

Kan ik me niet voorstellen Hans, nadat je er 257 miljoen euro voor betaald hebt.
Ik ben twee weken geleden weer eens bezig geweest en het is me drie dagen lang gelukt alle imitatie van Marktplaats verwijdert te krijgen. Ik heb ze uitgelegd hoe ze neppers kunnen ontdekken, namelijk een lijstje met merken die onder de 200 of zelfs 2000 aangeboden worden zijn allemaal nep. Vonden ze allemaal leuk en aardig maar als je het zelf niet meldt doen ze er niets aan. Het moet van de bezoeker uitgaan. Bannen van de misdadigers doen ze ook niet en ze een speciale waarschuwingsmail sturen doen ze ook niet.
Ik hoop dat de rechthebbenden van de merken ze eens gaat aanpakken, ik heb dan nog gratis een mooie mailwisseling voor ze waaruit blijkt dar Marktplaats zelf geen aktie onderneemt.

Als je een nepper koopt, houd je jezelf voor de gek.

Hallo Henrik,

Ik heb dezelfde ervaring. Zelf als OPLICHTING er vanaf druipt doen ze nix. Dus Dell XPS laptops voor 800 euro en dergelijke, daar wordt niet tegen opgetreden.

Waar wel heel scherp op gelet wordt: sex.
Dat is het enige wat je niet zult vinden op Marktplaats (al voordat Ebay het kocht).

Erg basaal, en jammer, want het zou zoveel mooier zijn als je elkaar gewoon kunt vertrouwen.
Ik heb via Marktplaats te maken gehad met Nigeriaanse trucs en dus ook die laptop…
En via Ebay met Chinezen die je een tijdje aan het lijntje houden en opeens weg zijn, of gehackte accounts waardoor je opeens een bericht krijgt dat een item waar je op biedt is verwijderd (gisteren nog). Het is en blijft een virtuele marktplaats, met alle risico’s van dien.
Jammer dat Ebay erg overdreven doet met de privacy, want een zwarte lijst zou mijns inziens wel eens behoorlijk goed kunnen gaan werken.

e bay is toch ook een broedplaats van reps.
Ik vind de exploitanten aardig wat boter op hun hoofd hebben.
Tik een luxeartikel in en de nep druipt ervan af.
E bay vindt het helemaal niet erg.
Sterker je kan reps/nepperds gewoon betalen met pay pal.
Ook dat waarschuwende vingertje dat je geen nepartikelen mag aanbieden is te gek voor woorden.

Ik ben wel benieuwd hoe de rechtszaak afloopt in usa.
Tiffany heeft een rechtszaak aangespannen tegen e bay.
Ze zijn de nep tiffany sieraden spuugzat.
Eis van Tiffany dat e bay direct stopt met het aanbieden van nep tiffany artikelen.
kan lekker interessant worden.

Ik herhaal het nog maar eens: er zijn landen in Europa waar men geen nep tolereert. Dus zelfs als je een mooie imitatie-Rolex, Omega of weet ik veel hebt, en je 'm als authentieke copie gekocht hebt, dan loop je kans op inbeslagname en een stevige boete bv. aan de Franse grens. (Ervan uitgaande dat er ook Rolex, Omega of weet ik veel op staat.)

Bij Rolex was er niet zo lang geleden een afdeling of medewerker die probeerde het probleem een beetje in te dammen, en die interesse had in copieen van ontvangen Rolex-spam. Ik zal de persoon eens aanschrijven om te zien wat hun politiek nu is.

Maar goed, het is een algemeen verschijnsel, en waarschijnlijk ook wel goed, dat een internet of webstek aanbieder niet (teveel) de politie gaat spelen.