Dit kom je zelden tegen

Zoals onder velen van ons is struinen op Marktplaats en andere sites een dagelijkse bezigheid. En soms, heel soms loop je ergens tegenaan dat je zelden tegenkomt.

En wat doe je dan? Kopen natuurlijk :joy:. Waar heb ik het dan over? Niet over de horloges zelf. Daar zijn genoeg andere draadjes voor. Nee, de aan vintage horloges gerelateerde producten die de tand des tijds hebben doorstaan maar onmiskenbaar het gevoel van die tijd weergeven.

Neem nou deze Longines promotie asbak met advertentie van een zakhorloge. Zowel roken als zakhorloges zijn niet meer van deze tijd maar deze asbak is een perfect voorbeeld waar de meeste vintage horloge verzamelaars blij van worden.

Zo kwam ik deze week een vintage Bulova horlogebox op Marktplaats tegen. In goede staat, paars gevoerd en voorzien van de schitterende slogan BULOVA The World’s Finest Timepiece!

Die moest ik hebben! Inmiddels is de horlogebox binnengekomen en blijkt paars in werkelijkheid bordeauxrood. Een fantastische plek om mijn jaren 50 en 60 horloges op te bergen.

De Bulova collectie begint nu aardig voorn te krijgen met de jewelers tray en de stereo microscope.

Dit wilde ik met jullie delen. En ben uiteraard heel nieuwsgierig welke juweeltjes jullie thuis hebben staan, liggen, hangen etc.

75 likes

Mooi spul en leuke vondsten! Dat zijn idd typisch van die kisten waar een oud horloge perfect tot zijn recht komt :+1:

1 like

Die asbak is echt kicke !

1 like

Leuke foto gevonden op het web😁

3 likes

Lijkt me een schilderij. Weet je wie de artiest is?

1 like

Lijkt me eerder photoshop werkje, kan mis zijn hoor

1 like

Dit is echt HEEL gaaf.
Daar wil ik wel behang van voor in mijn nieuwe kantoortje/mancave/horige grot.

Serieus gaaf

2 likes

Het zou zo maar ‘The Making of a Franken Watch’ kunnen heten :joy:. Links allemaal oude horloges die de vleesmolen in gaan en rechts bewondert hij het eindresultaat.

1 like

Waaw man. Mooie box.

1 like

Dat vond en vind ik nou ook :stuck_out_tongue_winking_eye:.

2 likes

Nee ik heb echt geen idee. Heb nog gezocht, maar kan de Poster geeneens meer vinden.
Ik ben deze foto tegengekomen en heb hem direct opgeslagen omdat ik het een hele gave foto vind.
Vandaar dat ik hem met jullie wil delen

1 like

Echt geen idee. Maar ik vond het supergaaf

1 like

Gaaf! Ik ga ook mijn ogen open houden, met name voor zo’n horlogedoos!

1 like

Dat zijn leuke dingen om tegenaan te lopen. Ik hou er wel van.

1 like