Zoals onder velen van ons is struinen op Marktplaats en andere sites een dagelijkse bezigheid. En soms, heel soms loop je ergens tegenaan dat je zelden tegenkomt.
En wat doe je dan? Kopen natuurlijk . Waar heb ik het dan over? Niet over de horloges zelf. Daar zijn genoeg andere draadjes voor. Nee, de aan vintage horloges gerelateerde producten die de tand des tijds hebben doorstaan maar onmiskenbaar het gevoel van die tijd weergeven.
Neem nou deze Longines promotie asbak met advertentie van een zakhorloge. Zowel roken als zakhorloges zijn niet meer van deze tijd maar deze asbak is een perfect voorbeeld waar de meeste vintage horloge verzamelaars blij van worden.
Zo kwam ik deze week een vintage Bulova horlogebox op Marktplaats tegen. In goede staat, paars gevoerd en voorzien van de schitterende slogan BULOVA The World’s Finest Timepiece!
Die moest ik hebben! Inmiddels is de horlogebox binnengekomen en blijkt paars in werkelijkheid bordeauxrood. Een fantastische plek om mijn jaren 50 en 60 horloges op te bergen.
Het zou zo maar ‘The Making of a Franken Watch’ kunnen heten . Links allemaal oude horloges die de vleesmolen in gaan en rechts bewondert hij het eindresultaat.
Nee ik heb echt geen idee. Heb nog gezocht, maar kan de Poster geeneens meer vinden.
Ik ben deze foto tegengekomen en heb hem direct opgeslagen omdat ik het een hele gave foto vind.
Vandaar dat ik hem met jullie wil delen