Dit kompas wijst naar het noorden, zoals het hoort

google maar even naar raynox, daar zijn ook voor jouw compact camera voorzetlenzen van te koop met of zonder adapter voor weinig geld en er gaat ook voor jouw een wereld open. Tip; probeer zo spoedig mogelijk je camera op de m stand onder controle te krijgen. leer wat iso,f waarde en sluitertijd in combinatie doen en de rest is kinderspel!!!
gr Jaap

Patek philippe met micro rotor (minuten repetitie zo te zien?)… prachtig :} Wat een geweldige foto’s allemaal!
Zou je mij misschien een aantal van je foto’s in volledige grote kunnen mailen? Ik zou ze graag als achtergrond op mijn computer gebruiken. :smiley:

langejaap Schreef:

google maar even naar raynox, daar zijn ook voor
jouw compact camera voorzetlenzen van te koop met
of zonder adapter voor weinig geld en er gaat ook
voor jouw een wereld open. Tip; probeer zo spoedig
mogelijk je camera op de m stand onder controle te
krijgen. leer wat iso,f waarde en sluitertijd in
combinatie doen en de rest is kinderspel!!!
gr Jaap

Bedankt voor de tip! Lijkt me erg handig.
Mijn camera stel ik trouwens altijd handmatig in, om er zoveel mogelijk uit te halen.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Tis niet noodzakelijkerwijs mijn collectie :wink: een familieportret wordt lastig.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Zal wel niet te betalen zijn,maar een andere optie is kijken of je een 2e hands technische camera op kop kunt tikken. De soort waarvan de achterwand kantelbaar is. Je zit dan waarschijnlijk wel weer aan ouderwetse chemische fotografie vast.

In ieder geval mijn comlimenten voor je prachtige foto’s.
Eerlijk gezegd stoort mij de weglopende scherpte niet.

Schitterend!
Zijn deze foto’s gemaakt door de zichtbodem heen of heb je de deksel eraf gehaald waardoor dit moois zichtbaar is?

Door de zichtbodem heen. Als je een beetje experimenteert met hoek en belichting zijn spiegelingen redelijk te vermijden.