Het hangt er maar net van af hoe je zit 
Wat een mooie glashutte trouwens 
En een hele mooie foto !
Heeft iemand misschien ervaring met stacked focus (focus stacking?) om de scherpte diepte te vergroten?
Hieronder nog het centrale commandocentrum. 

En enige verleidelijke rondingen.

Ook hier zou een grotere scherpte diepte van pas komen.
Wat een pracht!
Schitterend(tu).
Wat heb je die fantastisch fraaie ingewanden toch mooi bloot- en vast gelegd. :}
Prachtige, echt wonderschone foto’s, Rainer!
Is dit de 1815 chronograph of een nieuwe aanwinst (rode XII?)?
(valt aan de foto’s vast wel te zien maar ik ben niet zo’n uurwerkkenner)
Thx! Dit is de 1815 chrono. De rode XII is nog bij zijn huidige/vorige eigenaar, maar zodra die binnen is volgt een post. Vooral de rotor van dat horloge is ‘heftig’.
Edit: Een deel van deze voorjaarsvakantie ga ik wijden aan focus stacking, kijken wat daar allemaal voor nodig is. In bovenstaande foto’s levert het gebrek aan scherpte diepte hinderlijke effecten op.
als je echt wat op wilt steken zou ik zeggen: kijk even hier.
deze man is mijn grote voorbeeld want zelf ben ik pas hier:
Ik stack niet, simpel omdat ik er geen zin in heb.
het kan eigenlijk ook alllen met statische objecten, en ik ben een vliegen liefhebber en dooie vliegen fotografeer ik niet.
das geen kunst.
Toch kan je ook veel leren van john als het gaat om belichten.
dit programma schijnt erg goed te werken: combine zm. suk 6 ermee.
hgr jaap
Reuze dank, Jaap. Dat ga ik morgen, als de Gewurztraminer weer gezakt is, eens rustig uitpluizen. Thx!
Edit: allemachtig, als je dit al met vliegen lukt ben ik benieuwd wat je met (statische) horloges voor elkaar zou krijgen. (tu)
ik weet niet welke lenzen je hebt en waar je mee werkt, maar ik weet dat met weinig middelen je enorme foto`s kan maken. heb je een analoog 50mm lensje liggen en een kitlens 28-100 oid. doe dan de kitlens eens aan je body en de analoge 50mm prime er ACHTERSTEVOREN voor, ga dan even op een cm of 10-12 van je object zitten met voorzijde lens en kijk door je oculair. Nu is het alleen nog kiezen waar je je dof legt en hoe je belicht en of bijlicht.
suk6:~
Bijzonder mooie foto’s van een bijzonder mooi uurwerk! :} Als ik je foto’s zo zie, ben ik niet alleen jaloers op je horloges, maar ook op je camera (afgezien van je skills natuurlijk!) 
… puur genieten dit…
mickmo92 Schreef:
Bijzonder mooie foto’s van een bijzonder mooi
uurwerk! :} Als ik je foto’s zo zie, ben ik niet
alleen jaloers op je horloges, maar ook op je
camera (afgezien van je skills natuurlijk!)… puur genieten dit…
mick, de man erachter maakt de foto, vergeet dat nooit!
langejaap Schreef:
mickmo92 Schreef:
Bijzonder mooie foto’s van een bijzonder mooi
uurwerk! :} Als ik je foto’s zo zie, ben ik
niet
alleen jaloers op je horloges, maar ook op je
camera (afgezien van je skills natuurlijk!)… puur genieten dit…
mick, de man erachter maakt de foto, vergeet dat
nooit!
Daar heb je helemaal gelijk in! :)-D
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
dus maw: jij kan het ook.
ik heb geleerd dat met goedkope middelen mooie resultaten haalbaar zijn!
gr japioow
Hier nog een macro die ik recent kon maken. En nu is het tijd voor een Eichhof Lager!

das een vacheron constantin???, nee mick heeft denk gelijk. liet me even van de wijzzzzzzzzzzz brengen door het logo
langejaap Schreef:
dus maw: jij kan het ook.
ik heb geleerd dat met goedkope middelen mooie
resultaten haalbaar zijn!
gr japioow
Ik vindt fotografie erg leuk en interessant en probeer altijd zoveel mogelijk uit mijn compact camera te halen. Ook met duiken heb ik er een onderwaterhuis voor en probeer ik er zo veel mogelijk uit te halen. (op de een of andere manier wil ik altijd overal foto’s van maken :P) En je hebt gelijk dat je met goedkoop materiaal mooie foto’s kan maken. Ik vindt het echter wel altijd jammer dat ik geen échte macro foto’s kan maken met mijn compact camera.
Maarja, een leek zal inderdaad geen mooiere foto’s maken met een spiegelreflex.