Dit lijkt mij ‘too good to be true’, wat jullie?

Het topic heet toch; vragen over echtheid? Maar goed, ik zal verder ook zwijgen.

1 like

Ik ben geen kenner van iwc, maar op de vergelijking van @AstonMartin kan je zien dat op het echte exemplaar de indexen op de uren subdial op 2 ringetjes van de kant begint, op het mp exemplaar beginnen die direct vanaf de zijkant. Dit zijn van die aandachtspuntjes die bij namaak over het hoofd gezien kan worden. Het kan ook gewoon om een volgende versie gaan natuurlijk :no_mouth:

1 like

IK MAG HEM VOOR €1000,- MEENEMEN :joy::joy::joy::scream::scream:

just kidding

2 likes

Oke fair enough. Ik ga het je vertellen. Vergelijk foto 3 met foto 5. Dat is niet hetzelfde horloge. Kijk naar de details o.a. het rode radertje. De lengte van de secondewijzer die komt op beide foto ergens anders uit aan de onderkant, date Window.
Foto 5 kan best origineel zijn. De rest niet. Goeie truc.

2 likes

Precies wat je zegt! Foto 3 en 5 zijn twee verschillende horloges… je ziet het vooral aan de lug lengte ten opzichte van de bandbreedte… laten liggen dus

1 like

Dit is natuurlijk niet okay. Die prijs zegt genoeg.

Wel vraag ik me af of mensen zich realiseren hoe foto’s kunnen vertekenen. Die luglengte bijvoorbeeld is niet zo gemakkelijk te Analyseren van de foto. Een klein beetje dichterbij en een fractie gedraaid en de lugs lijken veel korter of langer.

8 likes

Van waar komt die bovenste foto? Als het van een bedrijf komt zoals van IWC zelf kan je zeker zijn dat iemand het met photoshop nog wat heeft bewerkt.

2 likes

Als de verkoper iets lager gaat zitten dan normaal, ‘voor een snelle verkoop’. Zouden we dan gealarmeerd zijn geweest?

1 like

Misschien wel niet hè…

2 likes

Dat is het hele punt. Het is een optelsom.
Lage prijs, dubieuze foto’s, 3 weken marktplaats, geen fatsoenlijke zinsopbouw. Je wil toch nul risico nemen bij de aanschaf van een topstuk.
Dan is de hobby zo voorbij denk ik.

3 likes

Ik ben altijd verbaasd dat mensen zulke horloges op marktplaats kopen. Maar goed. Iemand heeft ooit ongezien een horloge van duizenden euro’s van mij gekocht. Woonde in Singapore.

2 likes

Snap je wel man als je nog net begint heb je hulp nodig lees weel vetgelijk foto.s en laat het altijd na kijken bij twijfel door een juwelier zoals schaap en citroen

2 likes

De tekst in de advertentie ‘horloge is van zeer goede kwaliteit’ zegt mij al genoeg

3 likes

ja dit is de wel bekende text die je bij elke namaak ziet

1 like

Je hoeft helemaal niet naar gelijkenissen of overeenkomsten te zoeken… de vraagprijs is veel te laag meer indicatie over deze (goeie) nepper heb je niet nodig.

2 likes

Wat laat je dan zien bij SC? De advertentie? Ze zien je aankomen.

1 like

Zag deze net ook 1750 voor een rolex lijkt een koopje maar zie gelijk dat de band echt dood is
Maar ook dan is het een koopje

2 likes

Wees voorzichtig met verdere marktplaats analyses. Vanwege de claims e.d. stelt de forumleiding dit niet op prijs.

1 like

Dat een band “dood is” heeft niets met nep te maken.

3 likes

Idd, wie zegt dat nou van een IWC?

3 likes