Dit moet ik toch even kwijt.....Orient Bambino

Ik weet niet of het met de leeftijd te maken heeft. Ik ben vorig jaar 50 geworden maar ik voel me steeds meer aangetrokken tot vintage geinspireerde modellen. Bolle glaasjes ik word er gewoon blij van. Ik beschik over een echte vintage die ook uit de familie komt. Geen A merk maar voor mij onbetaalbaar. De Marti.


De Orient Bambino heeft een beetje dezelfde uitstraling. Het zijn geen modellen die je snel casual draagt maar als je een dresswatch zoekt die iedereen in zijn collectie moet hebben is de Orient Bambino toch wel de allerbeste value for money die er is. Ik had een wit stalen.

Deze was me toch iets te gewoon en ik besloot om hem te flipperen voor een geelgouden exemplaar. Hij is echt perfect onder een pak. Ik heb er een aftermarket bruine croco met gouden vouwsluiting op gezet waardoor hij nog iets meer klasse krijgt. voor rond de 140 euro is dit echt een topper. Ik vind hem zelfs mooier dan de Tissot Viewmatic die bijna 4x duurder is.

De Bambino is echt een van de allerbeste waar voor je geld horloges. Ik heb geen aandelen of verdien hier niets aan maar het is gewoon mijn mening.
Het bolle glas van de Oris sixty Five oefent ook een verschrikkelijke aantrekkingskracht op me uit. Maar dat komt misschien in een volgend topic…:wink:

42 likes

Mooi horloge inderdaad! :ok_hand:

Hier mijn Oris met het bolle glas. :slightly_smiling_face:

6 likes

Gefeliciteerd! Ik vind de Bambino modellen mooi om te zien. Ik zou alleen willen dat ze plexi glaasjes hadden in plaats van mineraalglas.

2 likes

Goed verhaal! Ben zelf niet zo van de dressers, maar als, dan een Bambino inderdaad!

1 like

Hier mijn 42mm versie 4, inderdaad veel horloge voor het geld!

10 likes

Ieder zo zn ding, ik vond het horloge zelf erg tegenvallen juist ook qua value for money. Ik zou heel wat anders kopen voor dat geld. :zipper_mouth_face:

Je bedoelt heel een andere dresser of is dit gewoon niet je ding?

Zoals ?

1 like

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb er ook een gehad- een paar jaar terug- en na een paar maanden verkocht. Maar… als je naar de aanschafprijs kijkt, is het toch een heel leuk horloge. Qua nieuwe horloges zou ik zo gauw niet weten wat ik voor dat geld beter (mechanisch) zou kunnen kopen.:slightly_smiling_face:

1 like

Dressers zijn wel leuk en iedere horlogeliefhebber hoort er natuurlijk een te hebben. Maar ik vond dit horloge wat grof eerlijk gezegd.

Wat mij betrefd is vintage superieur qua dressers. Of ik zou denk ik iets meer uittrekken voor een jong gebruikte Orient star.

Toch zijn de Bambino’s wat duurder dan de instap Seiko en Citizen automaten. Ik vroeg me eigenlijk af waarom want je krijgt niet per se er meer horloge voor terug. :thinking:

2 likes

Daar heb je mijn enige bezwaar tegen dit horloge te pakken, dat vensterglas is een afknapper!

1 like

Orient maakt leuk spul, alleen dat sigarenbandjeslogo :smirk:

3 likes

Ben er ook weg van, Ben met smart aan het wachten op mijn bestelde Bambino!

Man dat is toch mooi? Doet me hier altijd denken aan mijn mooi Mokum.
image

8 likes

Ik heb 2 van die bolle glazen :slight_smile:

Mooie maat ook voor een vintage klok!

3 likes

Wat leuk. Zijn dezelfde modellen lijkt wel.

Inderdaad veel klok voor je geld. Ik ben minimaal net zo tevreden over dit horloge als vele malen duurdere horloges. Als ik dan een minpuntje moet noemen is het hebt glas, ondanks zeer voorzichtig te zijn na 1,5 jaar toch een krasje erop, geen idee hoe…

2 likes

De Bambino was de eerste automaat die ik kocht zo’n twee jaar geleden, en ondanks dat ik hem niet vaak meer draag ben ik er nog steeds erg tevreden mee.

5 likes

Hoe gaaf zou een 14k of 18k Bambino trouwens zijn. Hoeft in principe voor ruim onder de €1000 moeten kunnen.

De 38mm en duurdere Orientstar Classic heeft ook dat mooie bolle glaasje.

7 likes