Dit moet je zien

ik vroeg me af als de verkoper van dit (luister) fake!!! horloge 4000€
vroeg
wie van jullie zal daar in trappen ?

nou ik wel!!! :frowning:

http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/525849842-rolex-explorer-ii-model-2011-42mm.html?return=eJw1jEEKwjAQRe9SaJZp06KLlCD1JqGNJDRNhswEi%2BLdHVFX%2Fz3mMVYr%2FQy6n1Cr01k36GxZ%2FOSJQHfdlsEluduyEURrCWWK3TeR4OFyRKPEioZyO86qHa9QGXqGNTDwRuJ9BGDE24r%2FjH7Zzoc51d2VsLBud9aSoztYMn5%2BDAKgml6AGZrp9QZAWjaK&df=1&fta=eNo1kUtyAyEMRO%2FCwmv%2BH1G%2BQq7gAgHJVMbxlGdsT8WVu0fgZPdotdQgEjh4ruCB3a7z6Z7mlcUVnAW2z0dxKOtxu4CIyw14LBPEeYPvaYlrK2uXN5LPC3zdzvU6Yfx8wPUy1z1e1gnkYVluR35YjrLP1MCW9F5ZpAodFbCpjDAliVUOxaQidgK0Xv%2BD5QSZ2yBbV6pr2HbRNM8iiF3UYi0RKcZjQUtKRinUSwm6tgFaGhzA0WgC7nVQtiuukP0FukkCpZx6DXSBq0Ig0Cjf26VLKfnuaQVNoqxgfMJMkHjJnswVrbKie7i1TvABqP0YaL2p5g80H6BV62bJlcpuZCl6Yi8ZHnK%2Fj9EVdRrQHPYuaWqQI1S6IvtAkQui7bsUtMrtsqSynub69b599HVbKgRg57Sf%2Bg%2FQ0guILkpg6cHi2x%2FeWUzA4fnz8wsp36Ai&fta_ind=15&fs=1

(reden dat ik deze topic heb gemaakt is omdat ik erg schrik hoe goed en orgineel het er uit ziet)

Ik ben absoluut geen Rolex-deskundige, maar na het bekijken van een paar foto’s is mij wel duidelijk dat deze aanbieding een fake betreft.
Kijk alleen maar eens naar de verhouding tussen kroon en kroonbeschermers.
Bij deze aanbieding valt de kroon helemaal tussen de beschermers, terwijl bij het origineel de kroon er een fractie bovenuit steekt.
Deskundigen zullen nog wel meer verschillen kunnen duiden.

Groetjes,
Flip.

-Loep zit scheef en vergroot slecht;
-Kroon, kroonbeschermers zijn uit verhouding;
-Endlinks wijken af;
-Band sluit niet netjes tussen de lugs;
-De dikte van de band is niet correct (lijkt me);
-Bedrukking op de doos niet netjes.

Check vooral foto 5, daarop zie je alles het best.

En de secondenwijzer heeft een zwarte punt. Bij het origineel hoort deze metaalachtig van kleur te zijn.

Ik zie het nu
Zie je maar hoe goed je iets moet weten en hoe goed je moet kijken
Maar toch kun je met zulke horloges met b&p(fake)
Iemand zwaar belazeren.
En dat vindt ik erg
Want ik vindt de b&p er wel erg goed uitzien
Of zie ik dat ook niet goed
Gr. Tim

B&p zijn ook te koop, al dan niet echt of namaak, beide is mogelijk (hebben wij zondag gezien op de beurs in Munchen.

Hans

De verkoper geeft zelf al aan dat het geen originele is. Hij zegt dat er een ETA-werkje in zit…

Klopt!
En er staat ook op 1:1 met de Orginele !
Maar daar ging het niet om bij mij
Maar om dat het er zo goed tegenwoordig er uit ziet
Ik zelf ben heb het nu een beetje gehad met de bekende merken
Als ik dat zo allemaal zo zie op mp

Een merk dat nooit wordt nagemaakt is een mislukt merk.

tim-1985 Schreef:

Ik zelf ben heb het nu een beetje gehad met de
bekende merken

Dat is niet nodig. Je moet alleen weten waar je koopt. Liever via dit, of een ander, horlogeforum. De kans dat je dan het schip in gaat wordt dan een heel stuk kleiner.

tim-1985 Schreef:

Klopt!
En er staat ook op 1:1 met de Orginele !
Maar daar ging het niet om bij mij
Maar om dat het er zo goed tegenwoordig er uit
ziet
Ik zelf ben heb het nu een beetje gehad met de
bekende merken
Als ik dat zo allemaal zo zie op mp

Dat moet je gewoon vergeten. De replica’s zijn inderdaad vervelend, maar om ze je hobby te laten verpesten…

tim-1985 Schreef:

Ik zie het nu
Zie je maar hoe goed je iets moet weten en hoe
goed je moet kijken
Maar toch kun je met zulke horloges met b&p(fake)
Iemand zwaar belazeren.
En dat vindt ik erg
Want ik vindt de b&p er wel erg goed uitzien
Of zie ik dat ook niet goed
Gr. Tim

Idd, vroeger zat je met b&p bijna altijd wel goed. Maar nu worden die ook nagemaakt. Ik vraag me af, is de markt zo erg veranderd?

Vroeger waren die replica’s gericht op de patsers die geen geld willen of kunnen uitgeven aan een echte. Maar met b&p… dat moet toch haast wel gericht zijn op de onwetende consument?

Een patser gaat geen geld neertellen voor een nepperd. Iemand foppen door een nepperd te verkopen voor de volle prijs (of daar net iets onder) is de volle mep winst.