Dit snap ik niet

Dit forum is niet representatief en de dichtheid is hier hoger dan gemiddeld. Hier zijn ze zeker niet bijzonder nee. Maar ik zou al die makken niet voor lief kunnen nemen en daar zo veel voor te betalen.

2 likes

Mwah .
De Duitse auto-industrie heeft bijv. ook flink last van diezelfde voorsprong .
En laat zodoende hun complete interieur en kabelbomen en klokkenwinkels en computers en sensoren in China produceren .

Tis lastig vernieuwen als je ook je productie targets moet halen .

Poe, ben van 70. Is dat te oud of te jong? Of is dat spot on?

1 like

Jouw endlinks beginnen ook losser te zitten.:clown_face:

1 like

SEL op mijn 16570, heerlijk :ok_hand:
Ik knapte daar op af bij mijn DJ.

2 likes

Redelijk oke op mijn ex Datejust, MAAR…

Op mijn 114200 toch een stuk strakker

2 likes

Die je gewoon zo weer weg kon doen aan een ander die veel geld aan een rommelig heel wil uitgeven.
De titel zegt het al, dit snap ik niet. Dit moet je helemaal niet willen en kan onmogelijk een premium mogen kosten imho.

Yep, dus het is dus het verschil van de holle en de massieve endlinks. Maar wat is nou duurder als ik nu een gebruikte zou kopen, een moderne of een vintage?

Uh Lucas… even tussendoor he…

Wat een fantastische 114200 zeg! :grin:

1 like

Heb je wel iets met klassieke auto’s? Zum Beispiel? Betaal je ook teveel geld voor de techniek/kwaliteit? Zou dan ook geen Premium mogen kosten :stuck_out_tongue:

2 likes

Heb je wel eens een DJ in het echt gezien? Vintage of niet, ze zijn wel gaaf en het draagt heerlijk.

1 like

ja echt een geweldig horloge! Heb hem besteld zondee te kunnen passen dus was even spannend. Alleen die blauwe plaat is zo mooi en de wit gouden 3 6 9 houden het lekker speels

1 like

Precies waar ik ook aan dacht. Gewoon de kwaliteit van die tijd. De eerste Porsches 911 hadden bepaald geen gemakkelijk rijgedrag.

Het is wel zo dat Rolex ongemeen lang is doorgegaan met holle end links. Explorer: tot 2001 dacht ik.

Ik vind moderne massieve banden fijn. Maar ik houd ook van vintage. Ook als er rammelstaal op zit. Als je zo’n endlink op tafel laat vallen, dan klinkt dat een beetje zoals een vallend bierblikjes-sluitringetje :yum:

3 likes

Dit hier uit 1971 kan ook wel beter, tja…ik heb er gelukkig geen last van.

7 likes

Meer met vrouwen en die zie ik ook het liefste lekker strak :slight_smile:

Eens ik snap wat je zegt en dat maakt dus wel uit denk ik. Dat zegt dus genoeg voor mij. Voor een DD of DJ zou ik het nooit over hebben.

Ja je betaald te veel en dat zou geen premium mogen kosten inderdaad. Als we de staat vergelijken met de of die horloge uit deze topic. Maar goed als anderen dat wel willen betalen waarbij kunnen ook nog een puntje is dan is het mij prima.

Dit, vooral dit neem ik zo aan van je. Staat ook vele maten polsen prima vind ik. En mij zou die 36mm als gegoten zijn.

1 like

Sommige mensen begrijpen het idee achter vintage en antiek niet. Jammer.
Ik vermoed dat het programma ‘American Pickers’ niet aan de TS is besteed. Voor een fors bedrag een half weggeroest uithangbord kopen. Ik begrijp het helemaal.

3 likes

Ik zie in dit draadje veel nadruk op een prijs/kwaliteit verhouding. Daar kunnen we natuurlijk van alles van vinden maar ik denk dat de situatie meer een prijs/markt verhouding is. Daar kunnen we ook van alles van vinden maar het feit staat recht voor onze neuzen.

Wil iemand instappen, veel plezier, wil iemand dat niet, even zo goed veel plezier maar met andere horloges in dat geval.:+1:

7 likes

:wink:

Dit ja, als de prijs betaald wordt is er een markt. Maar het is me nu duidelijk dat het de oudere modellen met de holle banden zijn.

1 like

Valt me ook wel eens op ja. Holle endlinks, gevouwen schakels in de band. Maar da’s ook weer wel een beetje de charme van een oud horloge denk ik.

4 likes

Ik heb wel eens gehoord dat de oudere solid endlinks van de Day-Date zo ontworpen zijn om geen schuursporen op de kast achter te laten, mocht je een lederen band willen monteren.

Als je een mint exemplaar van de oudere Day-Dates in je handen hebt dan zitten die op het oog minder goed passende endlinks als een huis zo strak tussen de lugs.

Echt nul speling.

Folded endlinks hebben naarmate ze ouder worden altijd wel wat speling maar dat is inherent aan het ontwerp.

Groeten,

Noel.

1 like

Het kan erger. Wist je dat Kerosine en Diesel dezelfde spontane ontbrandingstemperatuur hebben rond 210 graden? :slight_smile:

Heh. Hele sloten Seiko’s en citizens hebben holle end links. Daarom heb ik ook meerdere stalen banden weggemieterd danwel opgestuurd naar mensen die er wel mee kunnen leven. :slight_smile:

3 likes